اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه معماران در طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی از مس به عنوان فلزی بسیار سبک و بادوام استفاده می کنند. کاربرد مس در ساختمان و صنایع مختلف سبب شده تا این فلز گران بها از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه بشر قرار گیرد و سهم قابل ملاحظه ای از فروش را به خود اختصاص دهد.

مس

نکته جالب توجهی که در رابطه با مس وجود دارد، این است که این فلز مانند طلا، دارای رنگی غیر از خاکستری می باشد. به واسطه کیفیت، دوام و وزن بسیار مناسبی که مس دارد، بهترین گزینه برای طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان های مختلف می باشد.

این فلز در برابر اکسیژن به رنگ نارنجی مایل به سبز تغییر رنگ خواهد داد و به همین جهت از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. اکثر بناهای تاریخی و مدرن با تزییناتی از مس آراسته شده اند؛ زیرا رنگ زیبای آن جلای خاصی به سطوح ساده ی یک بنا می دهد.

مزایای نمای مسی

  • طول عمر بالا

مس دربرابر آتش، تگرگ، باران، خزه و کپک بسیار مقاوم است. اگر نگهداری به صورت منظم صورت بگیرد، حتی بیشتر از 100 سال مقاومت دارد.

  • مقاوم در برابر خوردگی

مس به عنوان یک فلز، در برابر خوردگی مقاومت عالی را فراهم می کند. سطح مس، پوشش های اکسید سولفات را ایجاد و آن را در برابر خوردگی به مدت زمان بسیار طولانی حفظ می کند.

  • سهولت در نصب و اجرا

ورق مسی به دلیل انعطاف بالا و شکل پذیری خوب، به راحتی قابل نصب می باشد.

  • حرکت حرارتی کم

مس

انقباض و انبساط حرارتی مس، 40٪ کمتر از روی و سرب است و از خرابی و شکستگی جلوگیری می کند. همچنین، نقطه ذوب بالای مس تضمین می کند که به نسبت فلزات دیگر، کشش کمتری خواهد داشت.

  • تعمیر و نگهداری کم

مس نیاز به تمیز کردن و تعمیر و نگهداری کمی دارد. این مخصوصا برای مناطقی مناسب است که بعد از نصب دسترسی به آن آسان نیست و یا خطرناک است.

  • قابلیت بازیافت

این قابلیت، عامل کلیدی یک ماده پایدار است و نیاز به منابع جدید معدنی را کاهش می دهد. همچنین به انرژی کمتری برای استخراج از معادن احتیاج دارد. مس و آلیاژهای آن تقریبا 100٪ قابل بازیافت هستند و می توانند چندین بار بدون هیچ گونه تغییر در کیفیت بازیافت شوند.

مس

انواع پوشش مسی
پوشش های مسی می توانند به چهار حالت اصلی نصب شوند. تقریبا تمام نماهای فلزی به یکی از این چهار روش اجرا می شوند و معمار با خلاقیت و شناخت صحیح از این حالات و بعضی اوقات با تلفیق دو یا چند روش، پوششی متفاوت و مورد پسند مخاطب را خلق می کند.

  • روش کاست پانل Cassette Panel System
  • ورق کوبی Standing Seam System
  • روش پانل های طولی با درز Cladding System
  • روش خشتی Shingle System

مس

ساختمانی که با روکش مس ساخته شده است را می توان " خانه ی سبز" نامید زیرا نه تنها رنگ سبز مس به خانه زیبایی خاصی می دهد بلکه به عنوان یک سپر گرمایی در زمستان نیز عمل می کند و نیاز ساختمان را برای نصب سیستم گرمایشی تا حدودی برطرف می نماید. در واقع استفاده از مس در طراحی ساختمان، علاوه بر زیبا سازی آن نقش مهمی در بالا بردن انرژی دارد.

این ساختمان که خانه ی مسی نام گرفته شده است یک خانه ی تفریحی کوچک با پوشش مسی در مجاورت ساحل استرالیا می باشد. این بنا در سال 2012 ساخته شده اما هوای مرطوب باعث شده که رنگ قرمز مس تغییر پیدا کند. همانطور که از نام ساختمان پیداست، در نمای داخلی این ساختمان نیز مس به کار رفته و لوله ها و دیوارها ازجنس مس می باشند.

مس

Marché Lier رستورانی واقع در مجاورت یکی از اصلی ترین جاده های اروپا می باشد که نمای ساختمان آن با ورقه های مسی پوشیده شده است. زوایای این بنا با توجه به ویژگی جغرافیایی محل و حس سرعت و حرکت در کنار جاده طراحی شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>