اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قرنیز به عنوان المانی تزئینی و کاربردی شناخته می شود. قرنیز در ظرافت و زیبایی فضای مورد نظر کاربرد داشته و به عنوان المانی کاربردی، از انتقال رطوبت به کف جلوگیری کرده و هم چنین در صورت برخورد اشیا به قسمت پایینی دیوار از ایجاد آسیب به آن جلوگیری می کند. با این مقدمه در ادامه به معرفی انواع قرنیز و نکات لازم در مورد آن می پردازیم. در ادامه این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

قرنیز

قرنیز چیست؟
قرنیز به قطعه ای نواری شکل گفته می شود که در پایین دیوار نصب و اجرا می شود. همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، قرنیزها نمونه ای از المان های تزئینی و کاربردی می باشند که در ساخت آن ها از مصالح مختلف مانند چوب، سنگ، پلاستیک، شیشه و غیره استفاده می شود. تفاوت قرنیزهایی که از مصالح مختلف در طراحی آن ها استفاده شده است، در نحوه نصب آن ها می باشد. استفاده از قرنیز دیوار در جهت عبور دادن سیم و کابل های برق و لوله های تأسیسات کارآمد می باشد. قرنیزها، عموما نمونه هایی با ارتفاع 7 سانتی متری و 9 سانتی متری می باشند که اصطلاحا به آن قرنیز 7 سانتی و قرنیز 9 سانتی گفته می شود. انتخاب ارتفاع قرنیز به کاربرد آن بستگی دارد. برای مثال در صورتی که در نظر دارید از آن برای عبور دادن سیم های برق استفاده نمایید، بهتر است از نمونه های 9 سانتی استفاده کنید. بعد از آشنایی با مفهوم کلی قرنیز، در ادامه به معرفی انواع قرنیز می پردازیم.

انواع قرنیز
همان گونه که گفته شد، در ساخت قرنیز از انواع مصالح مختلف استفاده می شود که در ادامه با انواع مختلف آن ها آشنا می شویم.

  • قرنیز سنگی

نمونه ای از پرمصرف ترین انواع قرنیز که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است، قرنیزهای سنگی می باشند. در ساخت قرنیز سنگی از انواع سنگ ها از جمله سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ گرانیت، و سنگ چینی استفاده می شود. این گونه قرنیزها از استحکام بالایی برخوردار بوده و از آن جایی که در ساخت آن ها از سنگ های طبیعی استفاده می شود نسبت به سایر قرنیزها از قیمت بالایی برخوردار می باشند. این گونه قرنیزها از رنگ بندی گسترده ای برخوردار نمی باشند.

  • قرنیز ام دی اف (MDF)

قرنیز ام دی اف نمونه دیگری از انواع قرنیزهایی است که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. در میان انواع قرنیزها، قرنیزهای ام دی اف از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

  • قرنیز چوبی

نمونه ای از قرنیزهایی که در طراحی مدرن استفاده زیادی از آن می شود، قرنیز چوبی می باشد. در ساخت این گونه قرنیزها از چوب طبیعی و MDF استفاده می شود.

قرنیز

  • قرنیز پلی استایرن

قرنیز پلی استایرن نمونه ای از قرنیزهای PVC می باشد. در ساخت این گونه قرنیزها از فوم فشرده با استحکام بالا استفاده می شود. از جمله مزایای استفاده از این قرنیزها می توان به جذب آب پایین آن ها، مقاومت بالا، نفوذ ناپذیری در برابر ورود حشرات و مقاوم نسبت به تغییرات دمایی اشاره کرد. از ویژگی های بارز این گونه قرنیزها سازگاری بالای آن ها با محیط زیست و قابلیت بازیافت آن ها می باشد.

  • قرنیز سرامیکی

نمونه ای دیگر از انواع قرنیزهایی که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد، قرنیز سرامیکی می باشد. اگر به دنبال قرنیز طرح دار هستید، قرنیز سرامیکی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

  • قرنیز پی وی سی (PVC)

قرنیزهای پی وی سی نمونه ای از پرطرفدارترین انواع قرنیزها شناخته می شوند. این قرنیزها انواع مختلفی داشته و در طرح های مختلف قابل خریداری می باشند. این گونه قرنیزها از وزن زیادی برخوردار نبوده و در مقابل از استحکام بالایی برخودار می باشند. از مزایای استفاده از این قرنیزها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت اشاره کرد.

قرنیز

بهترین نوع قرنیز
بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین نوع قرنیز در بازار بوده و همیشه از فروشنده در مورد آن سوال می کنند. اما به واقع نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد. چرا که در هنگام خرید قرنیز هر فرد به دنبال یک ویژگی خاص می باشد. برای مثال برخی از افراد به دنبال نمونه با کیفیت و برخی دیگر به دنبال قرنیز با قیمت مناسب هستند. از این رو در این جا از حیث دیگر به این سوال که بهترین نوع قرنیز چیست، می پردازیم. انتخاب بهترین نوع قرنیز باید بر اساس جنس به کار رفته در ساخت آن و با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، صورت پذیرد. برای مثال اگر قصد دارید از قرنیز در مکانی که از رطوبت بالایی برخوردار است استفاده نمایید، پیشنهاد ما استفاده از قرنیزهای سنگی یا قرنیزهای PVC می باشد. به طور کلی نکاتی که باید در هنگام خرید قرنیز به یاد داشته باشید، میزان مقاومت آن ها در برابر رطوبت و ضربه و تناسب آن با طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر می باشد.

معرفی رادیاتور قرنیزی
رادیاتور قرنیزی در ساختمان های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار گرفته و نوع کاربری آن به صورت سیستم گرمایشی می باشد. رادیاتورهای قرنیزی از سیستم ساده ای برخوردار بوده و به شکل مکانیزم رادیاتورهای معمولی می باشد. استفاده از این قرنیزها مزایا و معایبی به همراه دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

قرنیز

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی
از مزیت های استفاده از رادیاتورهای قرنیزی در ساختمان سازی می توان به قیمت مناسب نصب و اجرای آن اشاره کرد. این سیستم بازدهی بالایی داشته و از قابلیت تنظیم دما برخوردار می باشد. استفاده از رادیاتورهای قرنیزی باعث کاهش هزینه های لوله کشی تأسیسات گرمایشی ساختمان می شود. سرعت نصب رادیاتورهای قرنیزی بسیار بالا می باشد.
از معایب این گونه قرنیزها می توان به رنگ بندی محدود آن ها اشاره کرد. از این رو شاید امکان استفاده از نمونه دلخواه در فضای مورد نظر وجود نداشته باشد. از دیگر معایب استفاده از این قرنیزها می توان به عدم استفاده از سنسور در مکانیزم آن ها در تعیین یک دمای مشخص اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>