اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به بالا رفتن طول عمر ساختمان می شود مراقبت و نگهداری از آن است. همانطور که می دانید یک ساختمان به سیستم ها و تجهیزات مختلفی مجهز است که اگر سالیانه مورد بررسی قرار نگیرند ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و در نهایت به هزینه های گزاف بابت تعمیرات نیاز پیدا کنند. این روزها، با توجه به بالا بودن هزینه ها افراد سعی می کنند تا جای ممک پول خود را پس انداز نموده و آن را بی رویه خرج نکنند. اگر به خانه خود نگاهی بیندازید متوجه می شوید یکسری کارها را می توانید با کمترین هزینه و یا بدون هیچ هزینه ای برای نگهداری خانه انجام دهید. در این نوشته به 4 راهکار بسیار ساده اما مهم در خصوص نگهداری از خانه پرداخته شده است. با رعایت این نکات و موارد به راحتی می توانید طول عمر خانه خود را بالا برده و هزینه تعمیرات را به حدالقل برسانید. با ما همراه باشید.

home

نصب درزگیر درب و پنجره

یکی از مواردی که منجر به هدررفت انرژی در ساختمان می شود عبور هوا از شیار درب و پنجره هاست. در صورت وجود درز در قاب انواع درب و پنجره هوای بیرون به راحتی وارد ساختمان شده و هوای ایجاد شده توسط سیستم های سرمایشی و گرمایشی را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه به راحتی می توان درب و پنجره ها را عایقکاری نمود و مانع از عبور هوا از آن ها شد. درزگیرها بهترین عایق بدین منظور می باشند که در انواع مختلف تولید شده و هر کدام به منظور هدفی مشخص به کار می روند. برای مثال درزگیرهای نمدی به راحتی نصب می شوند اما می توانند هوا را از خود عبور دهند. از طرفی، درزگیر وینیلی به خوبی در برابر نفوذ هوا مقاومت می کند اما قابل رویت است و قاب درب و پنجره را کمی ناخوشایند نشان می دهد. سعی کنید بهترین متریال را بدین منظور انتخاب کنید تا به نتیجه ای بهتر دست یابید. نصب درزگیر درب و پنجره آسان است و از عهده تمام افراد بر می آید. در لایه زیرین برخی درزگیرها چسب به کار رفته، از این رو پروسه نصب آن ها در مقایسه با درزگیرهای فاقد چسب راحت تر است. برای نصب درزگیرهایی که در لایه زیرین آن ها چسب به کار نرفته، باید از چسب مخصوص درزگیر استفاده نمود. مهم ترین نکته ای که در استفاده از این عایق وجود دارد اندازه گیری درب و پنجره است، بنابراین بدون داشتن اندازه های دقیق نباید درزگیر را برش داد. 

home


تعویض فیلتر سیستم سرمایشی و گرمایشی
فیلتر سیستم های تهویه هر سه ماه یکبار باید تعویض شوند زیرا اینکار عملکرد این سیستم ها را بهبود بخشیده، در نتیجه از هدررفت انرژی ممانعت می گردد. البته لازم به ذکر است که اگر در منطقه پر گرد و غبار زندگی می کنید و یا در خانه حیوان خانگی دارید بهتر است هر دو ماه یکبار فیلتر ها را شستشو داده و یا تعویض نمائید. خوشبختانه تعویض فیلترها کار بسیار آسانی است. ابتدا باید سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه خود را خاموش کنید. سپس مکان قرارگیری فیلتر را پیدا نموده و آن ها را خارج کنید. اکنون آن ها را کنار بگذارید و فیلتر جدید را در همان مکان قرار دهید. مطمئن شوید که فیلتر به خوبی در جای خود قرار گرفت است. اکنون می توانید سیستم را روشن کنید.


سرویس کردن آبگرمکن
سرویس نمودن آبگرمکن از جمله کارهایی است که حتماً باید بدان توجه شود. انجام این کار حداقل یک بار در یک سال به حداکثر تامین آب داغ به خانه شما کمک می کند و همچنین مانع از فرسایش قطعات لوله های آب می شود. خوردگی لوله های آب به مرور زمان آسیب جدی به آن ها وارد می کند و منجر به شکستگی می شود، در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه بالا برای تعمیرات خواهید شد. به منظور بررسی عملکرد آبگرمکن و سرویس نمودن آن از متخصصین کمک بگیرید. این افراد از تخصص لازم در زمینه نصب و تعمیرات انواع آبگرمکن برخوردار هستند. همانطور که در نوشته های پیشین به آن اشاره شد، آبگرمکن ها در دو نوع آبگرمکن مخزن دار و آبگرمکن بدون مخزن مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام از آن ها معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. برای آشنایی به این دو مدل آبگرمکن به نوشته های مربوطه در سایت مراجعه نمائید.

home


تعمیر شیرآلات بهداشتی
شیرآلاتی که در حمام، توالت و آشپزخانه نصب می شوند در انواع گوناگون توسط شرکت های تجاری مختلف تولید می شوند. از جمله برندهای شیرآلات که در نوشته های پیشین به آن ها اشاره شد می توان شیرآلات لتو، شیرآلات قهرمان، شیرآلات راسان، شیرآلات KWC، شیرآلات سهند و شیرآلات شودر را نام برد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند اما گاهی اوقات ممکن است واشر شیر آب فرسوده شده و شیر مدام چکه کند. شیرآلاتی که دارای نشستی هستند نه تنها هزینه های مصرف آب را بالا می برند بلکه منجر به آسیب های جدی به ساختمان می شوند. همانطور که می دانید نم و رطوبت از جمله مهم ترین عوامل تخریب یک سازه هستند، از این رو شیرآلاتی که مدام چکه می کنند باید تعمیر شوند. به منظور تعمیر آن ها ابتدا شیر آب اصلی را ببندید. سپس، درپوش تزئینی را از روی دسته شیر برداشته و پیچ ها را باز کنید. از یک آچار هلالی شکل برای باز کردن پیچ استفاده کنید. بعد از باز کردن پیچ و مهره ها، واشرهای شیر آب را با واشرهای جدید تعویض کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>