اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید یک خانه کار نسبتاً سختی است. تصور کنید تصمیم به خرید خانه دارید، ممکن است بودجه ای برای آن کنار گذاشته یا درخواست وام مسکن کرده باشید. هم اکنون قسمت جالب خرید خانه فرا رسیده و آن خرید خانه مورد علاقه شما است. اما قبل از اینکه به خانه مورد نظر علاقمند شوید باید به یکسری نکات هنگام خرید خانه توجه کنید. بدون شک با بررسی و ارزیابی خانه می توان در مورد آن اطلاعات کسب کرد پس باید از کوچک ترین جزء گرفته تا ساختار خانه تمام موارد بررسی شوند. قبل از آنکه سرمایه خود را برای خانه خرج کنید باید با یکسری نکات قبل از خرید خانه آشنا شوید. در صورت خرید ناآگاهانه و عدم توجه به این نکات مسلماً از خرید خود راضی نخواهید بود.

خانه

تأسیسات خانه را بررسی نمائید
در صورت خرید خانه قدیمی شما قطعاً به یک تعمیرکار برای تعمیر تأسیسات نیاز خواهید داشت اما آیا می توان این تأسیسات را تعویض نمود؟ قبل از خرید خانه باید از سن تأسیساتی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، آبگرمکن و لوله کشی مطلع شوید. خانه های قدیمی اغلب دارای تجهیزات قدیمی هستند از جمله دیگ آب گرم، دستگاه های تهویه مطبوع و آبگرمکن.تعویض چنین وسایلی نیازمند هزینه بالا است، بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید. تجهیزات آشپزخانه را نیز بدین منظور بررسی کنید. حتی اگر آبگرمکن خانه مورد نظر قدیمی نباشد حتماً باید سایز آن را چک کنید زیرا ممکن است از قابلیت فراهم نمودن آب گرم برای دوش گرفتن تمام اعضای خانواده برخوردار نباشد، از این رو قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

از ساخت قانونی خانه مطمئن شوید
یکی از سوالاتی که هنگام خرید خانه حتماً باید بدان پاسخ داده شود این است که چه کاری برای خانه انجام شده و آیا این کار قانونی بوده است؟ نوسازی هایی که قبلاً بر روی خانه انجام شده باید قانونی باشند زیرا در غیر اینصورت مجبور به پرداخت هزینه گزاف برای قانونی نمودن آن ها و یا ارتقاء و یا حذف آنها خواهید بود. مسلماً نمی خواهید وقتی مالک خانه شدید و در آن سکونت پیدا کردید، یکی از اتاق هایی که غیر قانونی ساخته شده و در نقشه خانه درج نشده را مجبور شوید خراب کنید و یا بابت ساخت غیر قانونی مجبور به پرداخت هزینه به شهرداری شوید.

خانه

آیا گارانتی و رسید برای نصب تأسیسات جدید و یا بازسازی خانه در اختیار دارید؟
برای بازسازی خانه و یا تجهیزاتی که اخیراً نصب شده اند از صاحب خانه درخواست رسید کتبی کنید. این رسید در صورتی که نوسازی غیر قانونی انجام شده برای شما ارزشمند خواهد بود. در اکثر موارد، گارانتی حتی به فرد جدیدی که خانه را می خرد نیز ارائه می شود.

آیا لوله کشی ساختمان قبلاً دچار مشکل شده است؟
آیا تاکنون لوله های ساختمان آسیب دیده اند و آب در خانه جمع شده است؟ شما باید از لوله کشی در کف ساختمان به اندازه کافی اطمینان حاصل کنید و بفهمید که قبلاً لوله ها نشتی داشته اند و یا دچار ترکیدگی شده اند یا خیر. در صورت وجود چنین مشکلی باید قسمتی از خانه که لوله در آن ترکیده بوده را بررسی کنید تا از عدم وجود نم و رطوبت در آن مکان خیالتان راحت شود. گاهی اوقات خرابی تأسیسات ساختمان مشمول بیمه می شود، از این رو از بازرس بیمه بخواهید آنها را بررسی نماید.

خانه

عمر سقف خانه چند سال است؟
این موضوع قطعاً توسط بازرس خانه حتما بررسی می شود اما یکی از مهم ترین مسائلی است که حتماً باید قبل از خرید خانه بدان توجه نمائید. یک سقف شینگل حدود 15 الی 20 سال عمر می کند. تعویض سقف یکی از پرهزینه ترین امور در نوسازی است و هزینه آن بستگی به اندازه خانه دارد. علاوه بر آن نوع متریالی که برای ساخت آن استفاده شده نیز حائز اهمیت می باشد. یک سقف شینگل آسفالتی عمر بالایی دارد اما تعویض تایل های آن نیازمند هزینه بالا می باشد.

نوع فونداسیون خانه چیست؟
اگر خانه زیرزمین ندارد می تواند فونداسیون خوبی داشته باشد؟ زیرزمین خانه امکان دسترسی به لوله کشی آب و برق ساختمان را ممکن می سازد. فونداسیون خانه های امروزی با بتن ساخته می شود، مسلماً شما باید بدانید که قبل از ساخت خانه زمین آن چگونه بوده است. اگر زمین خیلی مرطوب بوده همواره باید نم و رطوبت و تأثیر آن بر فونداسیون بررسی گردد.

دفع فاضلاب ساختمان چگونه انجام می شود؟
اگر خانه ای که قصد خرید آن را دارید در منطقه شهری واقع نشده قطعاً به جای اینکه مسیر لوله کشی آن به لوله های فاضلاب شهری متصل باشد، به چاه فاضلاب می رسد. بنابراین باید بفهمید آخرین زمان تخلیه چاه فاضلاب چه زمانی بوده است. تخلیه چاه باید 3 الی 5 بار در سال انجام شود که این بستگی به جمعیت خانواده دارد.

خانه

چه مواردی در فروش خانه عنوان می شوند؟
اینکه در خرید خانه چه چیزهایی به شما تعلق می گیرند بسیار مهم است. برای مثال گاهی اوقات لوستری که از سقف آویزان است و یا قفسه هایی که در اتاق ها نصب شده به خریدار تحویل داده نمی شوند و مالک قبلی آنها را با خود می برد. قبل از خرید خانه باید از تمام این موارد آگاه شوید تا بعد از خرید وقتی وارد آن می شوید از عدم وجود برخی وسایل تعجب نکنید.

خانه دارای چه تعداد مالک است؟
اینکه چند نفر صاحب خانه هستند نکته ای بسیار مهم در خرید ملک محسوب می شود. خانه های بسیار بزرگ اصولاً متعلق به چند نفر هستند و خرید آن باید با رضایت تمام مالکین صورت گیرد در غیر اینصورت بعداً مشکلاتی پیش خواهد آمد.

فضای خانه خصوصاً مکان هایی نظیر پارکینگ چقدر بزرگ هستند؟
بررسی فضای خانه هنگام خرید آن بسیار حائز اهمیت است. یک طرح اولیه از اینکه چگونه وسایل در خانه چیده خواهند شد در ذهن تصور کنید. در این صورت می توانید به کافی بودن فضا برای زندگی پی ببرید. اینکه آیا ماشین شما در پارکینگ جا می شود و یا می توان در حمام یک وان قرار داد از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه شود. قبل از خرید خانه به این فاکتورها دقت کنید تا پس از خرید آن وقتی با کمبود فضا مواجهه می شوید از خرید خود پشیمان نشوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>