اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید کالا از ترکیه:
به دلیل رابطه خوبی که بین ایران و ترکیه وجود دارد بسیاری از تاجران علاقه مند هستند که خرید جنس از ترکیه داشته باشند.ترکیه از نظر جغرافیایی بین قاره آسیا و اروپا قرار دارد و با کشورهای ایران، عراق، گرجستان، ارمنستان، سوریه، یونان و بلغارستان همسایه می باشد، این کشور از غرب به دریای مدیترانه و از شمال به دریای سیاه متصل است.

بیشتر ایرانیان زمانیکه بحث خرید جنس از ترکیه می شود ذهن شان به سمت پوشاک می رود این در حالی است که خرید جنس از ترکیه فقط مربوط به پوشاک نمی شود و در زمینه مر محصولات کشاورزی مانند زیتون، بادام، فندق، سیب، لیمو و گیلاس در بالاترین رتبه قرار دارد. همچنین از دیگر خرید جنس از ترکیه می توان به جواهرات، کاشی و سرامیک و فلزات اشاره کرد.

سفارش خرید کالا از ترکیه:
شما می توانید برای خرید جنس از ترکیه مانند هر کشور دیگر از دو راه خرید تامین می شود که در زیر به آنها می پردازیم:

خرید از سایت های اینترنتی:
روز به روز به سایت های فروش اضافه می شود و با کمی جستجو می توانید بهترین، مطمئن ترین و ارزان ترین را انتخاب کنید.

 خرید حضوری:
شما می توانید به صورت حضوری به ترکیه بروید و به صورت حضوری خرید کنند. اکثر وارد کننده ها خرید های خود را از خیابان مرتر در استانبول انجام می دهند و می توان به جرات گفت نود درصد خرید ها از این خیابان انجام می شود.باید بدانید در این خیابان فقط کالاها به صورت عمده به فروش می‌رسد. پیشنهاد ما به شما این است که برای چنج پول از صرافی های این خیابان استفاده نکنید و بهتر است به خیابان تکسیم بروید.

گمرک بازرگان مانند دروازه ای بین ایران و ترکیه می باشد، این گمرک در نزدیکی منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

علاقه زیاد ایرانیان به خرید کالا از ترکیه:
همانطور که میدانید بیشترین خرید کالا از ترکیه مربوط به پوشاک می‌شود از این رو تاجران علاقه زیادی به وارد کردن جنس از ترکیه دارند. اصلی ترین دلیل روابط قوی است که بین دو کشور وجود دارد. به دلیل مسافت کمی که دارد در زمان و هزینه می شود صرفه جویی کرد.

به دلیل کیفیت خوبی که کالا ها دارند و دلیل آن همسایگی این کشور با کشور های اروپایی است و تاجران به ترکیه به چشم پلی به کشور های اروپایی نگاه می کنند. به دلیل تحریم ها تجار نمی تواند به صورت غیر مستقیم از طریق ترکیه وارد کشور کنند.

شما می توانید چه جنس هایی از ترکیه بخرید ؟
در ایران هر کالایی که وارد ایران می شود باید دارای مجوز باشد و بعضی از کالاها ممنوعیت دارند. در ادامه به لیست اجناسی که مجوز دارند اشاره شده است:

  • واردات پوشاک از ترکیه شامل لباس های بچه گانه، زنانه و مردانه، جوراب، ساپورت و...
  • واردات لوازم آرایشی که کیفیت متوسطی دارند.
  • قطعات و لوازم الکترونیکی که شامل ژنراتور برق، لوازم یدکی و...
  • مواد اولیه نساجی.
  • مواد اولیه پلاستیک جات برای تولید.
  • وسایل ساختمانی مانند چراغ، درب، شیرآلات و...
  • لوازم خانگی مانند دکوری و وسایل چدنی.
  • محصولات کشاورزی مانند موز سبز که از ترکیه وارد ایران می شود.

برای واردات موز می توانید از تعرفه 5 درصدی استفاده کنید در صورتی که صادرات سیب داشته باشید در غیر این صورت موز با تعرفه 25 درصدی باید وارد کنید. البته باید بدانید که اکثر موزهایی که از ترکیه وارد ایران می‌شوند از آمریکای جنوبی تهیه شده است و به صورت غیر مستقیم وارد ایران می شود.

مقدار مجاز خرید کالا از ترکیه:
شما زمانیکه به ترکیه با هر جای دنیا می روید می توانید هر مقداری که دوست دارید جنس بخرید. مسئله اصلی این است که شما چه مقدار جنس می توانید وارد کشور کنید. اگر شما به عنوان مسافر به ترکیه رفته‌اید می توانید اجناس خود را بدون عوارض و و سود گمرکی وارد کشور کنید.

به طور میانگین هر مسافر می‌توانید 80 دلار جنس از ترکیه وارد کن که اگر بار اولتان باشد می‌توانید کمی بیشتر جنس وارد کنید و هیچ مشکلی ندارد اما اگز شما تمام این 80 دلار را یک پیراهن یا بلوز یک شکل وارد کنید دیگر به عنوان کالای مسافر نیست و شکل تجاری به خود می گیرد.

شما 80 دلار خرید کرده اید و تمام کالاهای شما متفاوت هستند و برای مصرف شخصی است حال پاسپورت شما مهر معاف از گمرک می خورد و تا پایان سال دیگر نمی توانید از این امتیاز استفاده کنید.

اگر بار شما بیشتر از حد مجاز باشد:
اگر کمی بیشتر باشد ممکن است چشم پوشی کند؛ اگر بیشتر از حد مجاز باشد با جریمه می توانید کالا را وارد کنید؛ اگر خیلی بیشتر از حد مجاز باشد کالای شما مرجوعی می خورد و شما یا اگر زمان دارید می‌توانید پس بدهید در غیر اینصورت باید از خیر آن بگذرید.

به هیچ عنوان سعی نکنید کالاهای ممنوع وارد کشور کنید زیرا علاوه بر برگشت زدن کالا کار شما به دادگاه و پلیس کشیده می شود و مجازات دارد.

خرید کالا از ترکیه می تواند پرسود باشد
ترکیه رتبه چهارم واردات در ایران دارد. در سال گذشته حدود 400 هزار تن با ارزش 2,849,000 دلار محصول وارد ایران کرده است.

یکی از کالاهای پرسودی که از ترکیه وارد ایران می شود سیگار می باشد و کالای پر‌سود دیگر که طرفداران زیادی دارد پوشاک است.

می توانیم از عجیب ترین خرید جنس از ترکیه از 160 تن کود انسانی وارد شده یاد کنیم و همچنین از همین کشور و صدها پتو به ارزش میلیون ها دلار وارد کشور شده است که در ساخت این پتو ها از پوست حیوانات غیر شرعی استفاده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>