اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمک

صادرات نمک ایران به عراق:
حجم صادرات نمک در ایران نسبت به تولید بسیار کمتر است به همین نسبت حضور ما در بازار عراق ضعیف می‌باشد.

اینکه چرا ایران هنوز نتوانسته است بازار نمک عراق را در دست بگیرد چند علت دارد:

اول، ترس تجار و کارخانه دارها ایرانی از برگشت بار به علت عدم همسانی قوانین صادرات مبدا و مقصد. توضیح اینکه اداره بهداشت عراق نمک با میزان ید بین 20 تا 70 را تایید می کند در حالی که اغلب نمک های ایرانی را فاقد چنین یدی می داند.

جالب است که در آزمایشگاه های ایران مثلا میزان ید 45 درصد تایید می شود اما همین نمک در آزمایشگاه عراق زیر 20 تشخیص داده می شود.

اینکه کدام آزمایشگاه کارش علمی است مورد بحث ما نیست بلکه حرف ما این است که باید مسولین مربوطه ایرانی به عنوان تولید کننده استاندارد های عراق را شناسایی کنند و مشکلات پیش روی تجار و کارخانه دارها را برای صادرات نمک بردارند

دوم، دوری مراکز عمده تولید نمک از مرز‌‌های عراق. بیشترین حجم تولید نمک در ایران مربوط به سمنان است با فاصله زیادی که با مرز دارد میزان کرایه را خیلی بالا می‌برد و از طرفی تهییه ماشین برای حمل نمک کاری سخت است.

 میزان سود محتمل از یک بار تریل نمک با قیمت حدودی هفت میلیون تمام شده به طور معمول پانصد هزار تومان است. ریسک برگشت در هر بار بالای 30 درصد است و در هر ده بار به طور میانگین یک بار به احتمال زیاد برگشت می خورد.

جالب اینکه مثلا اگر یک بار نمک  از گمرک عراق با موفقیت رد شد احتمال دارد بار دوم همین نمک در روز بعد برگشت بخورد. به همین خاطر تجار ایرانی علاقه‌ای به صادرات نمک به عراق ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>