اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخود سبز

صادرات نخود سبز:
نخود سبز صادراتی، گیاهی از حبوبات است. دانه‌های نخود فرنگی داخل کیسه‌هایی قرار گرفته‌اند و این کیسه‌ها از آنجا که از گل به عمل می‌آیند و در خود دانه‌هایی را جا داده اند در واقع نوعی میوه هستند ولی دانه‌های نخود فرنگی از گیاه به شمار می آیند. نخودفرنگی در واقع دانه یا تخم کروی شکل ریزی است که از گیاه نخود سبز به نام حاصل می‌شود.

نخود فرنگی یا نخود سبز، یک منبع تغذیه ای در نظر گرفته می شوند. آن‌ها حاوی آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین و لیسین هستند. نخود سبز یا نخود فرنگی شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری مثل ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، چربی‌ها، و پروتئین‌ها است.

آن‌ها همچنین به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. این نخودها کم چرب، شیرین مزه و بسیار مهم برای متابولیسم پروتئین ها، چربی ها، و کربو هیدرات ها هستند.

نخود سبز

نخود سبز صادراتی:
نخود سبز که برداشت آن در کشور ما از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، یکی از سبزی‌های کنسروی مهم در جهان به شمار می‌رود و در 33 کشور زراعت می‌شود که سطح زیر کشت آن در 18 کشور بیش از 20 هزار هکتار است. کشور چین با تولید 12 میلیون و 204 هزار تن نخود فرنگی اولین کشور تولید کننده این محصول در جهان می‌باشد.

چین با این تولید زیاد سهم 61 درصدی از تولید نخودفرنگی را به خود اختصاص داده است. کشورهای هند و آمریکا نیز هر کدام با تولید 4.8 میلیون تن و 311 هزار تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند.

منطقه زنجان، شهرستان طارم یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان زنجان محسوب می‌شود که سالانه محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کند که یکی از این محصولات نخودفرنگی است.

طبق آمار گمرک در 3 ماه منتهی به خرداد سال 95, حدود 226 تن نخود فرنگی صادر شده است.کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و مالزی خریداران نخود سبز ایران هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>