اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیاز تمام خانه ها، ادارات و مراکز مختلف می باشد. همانطور که در نوشته های پیشین به معرفی انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی پرداخته شد، این سیستم ها شامل داکت اسپیلت، رادیاتورها، سیستم هوشمند VRF، سیستم GHP، فن کویل، قرنیزهای حرارتی و شومینه می باشند و در دسته تأسیسات ساختمان قرار می گیرند.

در این نوشته قصد داریم به معرفی انواع فن کویل و ویژگی های منحصر بفرد آنها بپردازیم تا شما را با این سیستم آشنا نمائیم. آگاهی از خصوصیات و عملکرد سیستم های گرمایشی به شما کمک می کند تا سیستمی ایده آل برای تامین گرمایش ساختمان خود انتخاب و خریداری نمائید. با ما همراه باشید.

فن کویل

فن کویل چیست؟
فن کویل یک سیستم تهویه مطبوع است که هم برای تامین گرمایش در فصول سرد و هم برای تامین سرمایش در فصول گرم مورد استفاده قرار می گیرد. اجزای این سیستم متشکل از فن، کویل های گرمایشی و سرمایشی، شیر فلکه و فیلتر هوا است. فنی که در این سیستم تعبیه شده از جنس پلاستیک بوده و دارای وزن سبک و سرو صدای کم می باشد.

سبک بودن این فن با کاهش توان الکتروموتورها، هزینه مصرف برق را پایین می آورد و علاوه بر جلوگیری از ایجاد سر و صدا، از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه می باشد. علاوه بر آن فیلتر هوایی که در فن کویل ها نصب می شود هوای ورودی به داخل ساختمان را فیلتر نموده و هوایی تازه پخش می نماید. فن کویل هایی که صرفاً برای تامین گرمایش در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند نیازی به فیلتر پارچه ای برای تصفیه هوا ندارند زیرا فاصله ای که بین پره های کویل وجود دارد از تجمع گرد و غبار جلوگیری می نماید.

کویل نیز از لوله های مسی که پره های آلومینیومی به آن متصل شده، تشکیل شده است. به هر کویل دو لوله وصل می شود که یکی آب گرم یا سرد را وارد کویل می کند و دیگری این آب را مجدداً به موتورخانه یا پکیج باز می گرداند. طراحی سیستم فن کویل به صورت دمنده یا مکنده است. در مدل مکنده، هوا از بین کویل توسط فن مکیده می شود و در مدل دمنده، هوا در بین کویل وزیده می شود، در این حالت هوای گرم یا سرد مورد نیاز فراهم می گردد. سیستم فن کویل در چهار مدل با ویژگی های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. این مدل ها در ادامه توضیح داده شده اند.

فن کویل

فن کویل کاستی
فن کویل کاستی در دو مدل یک طرفه و چهار طرفه با ظرفیتی حدود 200 الی 1000 فوت مکعب بر دقیقه ساخته می شود. این فن کویل در سقف نصب شده و برای هر نوع دکوراسیون داخلی مناسب می باشد زیرا هیچ فضای اضافی در ساختمان اشغال نمی کند و تنها از بین شیارهای خود هوای مطبوع گرم یا سرد به محیط می فرستد.

فن کویل کاستی چهار طرفه از چهار طرف خود هوا را در فضا پخش می کند و فرآیند انتقال هوای مطبوع را سریع تر انجام می دهد. قیمت فن کویل کاستی به دلیل عدم نیاز به سیستم کانال کشی به نسبت فن کویل های کانالی ارزان تر است.

فن کویل

فن کویل دیواری
فن کویل دیواری بر روی دیوار نصب می شود و جهت پخش هوای آن به سمت رو به رو است. این نوع فن کویل ظرفیتی بین 200 الی 800 فوت مکعب بر دقیقه دارد. فن کویل های دیواری در مدل های مختلف در بازار موجود هستند و از نظر زیبایی ظاهری مورد پسند برای تمام سلیقه ها دارند.

فن کویل

فن کویل سقفی
این فن کویل ها با ظرفیت بین 300 الی 2200 فوت مکعب بر دقیقه کار می کنند و نیاز به کانال کشی برای انتقال هوا دارند. فن کویل سقفی همانطور که از نامش پیداست در سقف کاذب نصب می شود و هوای گرم یا سرد را از دریچه های نصب شده در سقف وارد اتاق می کند. این فن کویل ها دارای دو مدل کابینت دار و بدون کابینت هستند و به صورت توکار یا روکار نصب می شوند. فن کویل های سقفی توکار در مقایسه با فن کویل های سقفی روکار به نسبت سر و صدای کمتری تولید می کنند.

فن کویل

فن کویل زمینی
فن کویل های زمینی قابل نصب در ساختمان های مختلف از جمله بیمارستان ها، مدارس، ادارات، دانشگاه ها، منازل و … می باشند و از ظرفیتی حدود 200 الی 1000 فوت مکعب بر دقیقه برخوردار هستند. نصب این مدل فن کویل به راحتی انجام می شود. آنها فضای ناچیزی از اتاق را اشغال می کنند اما با کارایی بالا می توانند تهویه هوا را به بهترین شکل انجام دهند.

فن کویل زمینی هوا را یا به سمت رو به رو یا به سمت بالا وارد محیط می کند و میزان صدایی که تولید می کند آزار دهنده نیست. البته به علت استفاده از دمنده گالوانیزه در آنها به میزان قابل توجهی سر و صدا کاهش یافته است.

فن کویل

مزایای سیستم فن کویل در ساختمان

  • یکی از مزایای سیستم گرمایشی و سرمایشی فن کویل نصب آن از طریق لوله کشی است، غیر از مدل سقفی یا کانالی آن که در سقف کاذب نصب می شود و نیاز به کانال کشی دارد سایر مدل ها به راحتی و از طریق لوله کشی نصب می شوند.
  • نصب فن کویل به میزان قابل توجه منجر به کاهش هزینه های برق مصرفی در ساختمان می شود.
  • ظاهر فن کویل به شکل مکعب هایی با ابعاد کوچک است که فضای زیادی در ساختمان اشغال نمی کند، از این رو نصب این سیستم تهویه هوا مناسب هر نوع ساختمان است.
  • هزینه نصب فن کویل به نسبت سیستم هایی که نیاز به کانال کشی دارند کمتر است.
  • نگهداری و مراقبت از این سیستم تهویه آسان است.
  • فن کویل به هواساز مجهز است، از این رو نیاز به نصب سیستم مکمل برای تامین هوای تازه در ساختمان نمی باشد.
  • سیستم فن کویل سر و صدای کمتری در مقایسه با داکت اسپیلت تولید می کند. به علت عدم استفاده از کانال کشی سر و صدای این فن در کانال نمی پیچید، در نتیجه میزان صدای تولیدی بسیار کم است.
  • در ساختمان هایی که بام آنها تحمل بار اضافی ندارد، استفاده از فن کویل مناسب ترین گزینه برای کاهش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>