اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

upvc از pvc ساخته می شود، ولی با افزودن ترکیباتی برای ساخت پروفیل، آن را بهینه سازی می ­کنند. pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود پس لازم است یک پایدار کننده به آن اضافه شود. به همین خاطر از پایدار کننده ­های مختلفی استفاده می­ شود تا کیفیت pvc در فرایند تولید upvc کاهش پیدا نکند و بعد از آن هم برای افزایش استحکام، از پر کننده ­هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می­ شود.

pvc به دلیل انعطاف بیشتری که نسبت به یو پی وی سی دارد، اغلب در لوله سازی بکار می رود ولی upvc به دلیل مقاومت و سختی بیشتر، به عنوان پروفیل پنجره کارآمدتر است.

upvc

مقایسه درب و پنجره UPVC با سایر درب و پنجره ها
چوب از جمله متریال هایی است که در صورت استفاده مداوم، ترک خورده و می شکند. بنابراین استفاده از درب و پنجره های چوبی برای طولانی مدت منجر به آسیب رسیدن و در نتیجه شکستن و ترک خوردن آنها می شود. هر چند این نوع درب و پنجره سرما و گرما را از خود عبور نمی دهند، اما نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.

در مقایسه با چوب، آلومینیوم عمر بیشتری دارد و برای ساخت درب و پنجره مناسب تر است. وزن آلومینیوم سبک است و حمل آن نیز آسان می باشد. شیشه پنجره آلومینیومی را می توان دو جداره ساخت اما به دلیل اینکه چهارچوب پنجره که از جنس آلومینیوم است، عایق خوبی نیست، گرما و سرما را انتقال داده و در نتیجه نمی تواند نقش موثری در گرمایش و یا سرمایش منزل داشته باشد.

علاوه بر آن آلومینیوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی ندارد و با گذشت زمان دچار آسیب می شود. اگر این متریال خراش بردارد یا دچار تو رفتگی شود، قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض نمود.

آهن نیز عنصر مناسب دیگری برای ساخت درب و پنجره های دو جداره است که دارای مزایایی نظیر قابلیت رنگ پذیری، امکان ترمیم و قیمت مناسب اشاره نمود، اما این متریال نسبت به زنگ زدگی مقاومت بالایی ندارد و عموماً درزگیری آن به خوبی صورت نمی گیرد. هنگام بارندگی این احتمال وجود دارد که آب از اطراف پنجره به داخل آن نفوذ کند.

در کل در مقایسه با سایر درب و پنجره ها، نوع UPVC مناسب ترین گزینه است که با قابلیت های منحصر بفرد خود سالیان سال بدون آسیب ساختمان را در برابر آلودگی های صوتی، گرد، غبار، سرما و گرما محافظت می کند. این درب و پنجره ها در برابر تعریق مقاوم هستند و از هدر رفت گرما و سرما جلوگیری می کنند. اگر آنها در برابر سرما و یا گرمای بسیار شدید نیز قرار گیرند، دچار آسیب و تغییر شکل نمی شوند.

UPVC همیشه و در هر شرایطی شکل و پایداری خود را حفظ می کند. در مقایسه با نصب درب و پنجره آلومینیومی، نصب درب و پنجره UPVC آسان تر است. همچنین انعطاف پذیری یو پی وی سی باعث می شود نیاز کمتری به بادخور برای پنجره به وجود آید.

upvc

شیشه دو جداره
همانطور که گفته شد امروزه پروفیل درب و پنجره های دو جداره از UPVC ساخته می شوند و شیشه ای که در قاب درب یا پنجره نهاده می شود، از نوع دو جداره می باشد. سیستم شیشه دو جداره از چند لایه شیشه که با فاصله یکسان به صورت موازی قرار گرفته اند، تشکیل شده است. این شیشه ها توسط اسپیسر که دور تا دور آنها قرار گرفته، از یکدیگر جدا می شوند.

در شیشه های دو جداره، هوا یا گاز آرگون که نوعی عایق حرارتی و گاز SF6 که یک عایق صوتی است، فضای بین شیشه ها را پر می کند. گاهی اوقات نیز ترکیب این دو گاز مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیسرهایی که در این نوع شیشه ها به کار می روند معمولاً آلومینیومی هستند که درون آنها با ماده ای رطوبت گیر به نام سیلیکا ژل پر شده است. سیلیکا ژل رطوبت هوای بین جداره ها را می گیرد و مانع از ایجاد رطوبت بین شیشه ها می شود.

پنجره دو جداره از ورود سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند و عایق خوبی برای جلوگیری از انتقال دما می باشد. این نوع شیشه ها علاوه بر منازل در مکان هایی که نیاز به آرامش و آسایش است نیز مورد استفاده قرار می گیرند از جمله بیمارستان ها و کتابخانه ها.

میزان کاهش صوت توسط شیشه های دو جداره حدود 50 دسیبل و حتی 30 دسیبل می باشد. هوای خشکی که بین دو جداره شیشه قرار گرفته، در حد یک پوشش فایبرگلاس است و عایق بسیار مناسبی محسوب می شود.

این نوع شیشه ها در انواع ساده، رنگی، رفلکس، سکوریت و لمینت تولید و به بازار عرضه می شوند. درب و پنجره های دو جداره ای که شیشه آنها از نوع رنگی است از یک جداره شیشه رنگی و یک جداره شیشه ساده تشکیل شده اند و نمونه هایی که دارای شیشه رفلکس می باشند، از یک جداره شیشه ساده و یک جداره شیشه رفلکس که رو به بیرون است، تشکیل شده اند.

شیشه های رفلکس مانع خوبی برای ورود نور مستقیم خورشید به داخل ساختمان هستند، اما فضای آن را تاریک نشان می دهند. از شیشه های سکوریت نیز در مکان های پر خطر استفاده می شود، زیرا آنها در اثر خرد شدن به تکه های بسیار ریز بهم چسبیده تبدیل می شوند و تکه های بزرگ خطرناک ایجاد نمی کنند. لمینت نیز از دو جداره شیشه ساده که لایه ای از رزین در بین آن قرار گرفته، ساخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>