اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات زرشک ایران به کره جنوبی:
صادرات زرشک ایران به کره جنوبی برای مصارف مختلفی انجام می شود. یکی از کاربرد های اصلی زرشک ایران در بازار کره جنوبی برای تولید مواد آرایشی می باشد. حجم فروش زرشک ایران در بازار کره بسیار قابل توجه است.

زرشک با نام های مختلفی در بازار های جهانی شناخته می شود که مشهور ترین این نام ها عبارتند از:

  • زرشک.
  • زرشت.
  • Zereshk.
  • Barberry.
  • Barberries.
  • Berberis Vulgaris.
  • Berberitze.

زرشک

همان طور که می دانید زرشک دارای انواع مختلفی تزئینی، خوراکی و … می باشد.

مرکز اصلی و قطب تولید زرشک خوراکی کشور ایران است. در ایران زرشک خوراکی در دو دسته کلی قرار می گیرد که یکی از آن ها زرشک سیاه کوهی است و دیگری زرشک قرمز باغی.

حجم تولید زرشک های کوهی در ارتفاعات و جنگل ها بسیار کم است و در بسیاری از مناطق مجوز برای برداشت این محصول توسط سازمان منابع طبیعی صادر نمی شود.

اما بیش ترین حجم تولیدات زرشک خوراکی ایران، معطوف به انواع زرشک قرمز بدون هسته است. این محصول در شهر های بیرجند، قائنات، سربیشه و زیرکوه استان خراسان جنوبی توسط کشاورزان تولید می‌شود.

کشاورزان این منطقه از کشور با توجه به شرایط آب و هوایی، علاوه بر زرشک مشغول به تولید زعفران، عناب و پسته نیز هستند.

تنوع محصولات در این خطه از کشور زیاد است اما دو محصول زرشک و زعفران به صورت تخصصی تولید شده و روانه بازار می شود.

زرشک

آشنایی با انواع زرشک صادراتی ایرانی:

زرشک قرمز ایران درختچه ای به ارتفاع نهایت تا 3 متر دارد که هر ساله نیاز به هرس این درختچه می باشد.

درختچه زرشک دارای تیغ های بسیاری است؛ به همین دلیل خشک کردن و فرآوری آن بسیار مشکل است.

تنوع زرشک خشک در بازار به دلیل تفاوت در روش خشک کردن زرشک است وگرنه همه این محصولات از یک نوع درخت برداشت می شوند.

روش های خشک کردن متفاوت سبب می شود تا زرشک در انواع زیر تولید شده و در بازار به فروش برسد:

  • زرشک پفکی.
  • زرشک دانه اناری.

البته انواع دیگری نیز تولید می‌شوند اما به دلیل حجم پائین فروش این محصول از ذکر نام آنها خودداری می‌کنیم. مهم ترین ویژگی زرشک پفکی رنگ روشن آن است در حالی که زرشک دانه اناری ارزان قیمت تر می‌باشد.

این انواع زرشک با توجه به نیاز و استقبال در کشور هدف و نوع مصرف انتخاب می شود. به عنوان مثال در کشور کانادا رنگ زرشک از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل انتخاب اول صادرکننده زرشک پفکی است.

اما در کشور های آلمان و کره از زرشک برای تولید دارو و مواد آرایشی استفاده می شود، برای این شرکت ها ویژگی های ظاهری از اهمیت زیادی برخوردار نیست، به همین دلیل زرشک دانه اناری انتخاب مشتریان خاص این کشور هاست.

البته گاهی اوقات مشتریان در این کشور ها نیز اقدام به خرید زرشک پفکی می نمایند، به همین دلیل تحقیقات بازار و نیاز سنجی ها برای صادرات زرشک باید با دقت بالایی انجام شود.

صادرات زرشک ایران به کره:

صادرات زرشک ایراه به کره یکی از تجارت هایی است که در سال های اخیر رو به رونق است. در کشور کره علاوه بر مصارف غذایی زرشک قرمز ایران، این محصول کاربرد های دیگری نیز دارد.

یکی از مهم ترین کاربرد های زرشک ایران در بازار کشور کره، استفاده در تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی است. البته صادرات زرشک ایران به کره باید مطابق با استاندارد های کشور هدف انجام شود.

در کشور کره ستخگیری های زیادی در زمان واردات مواد غذایی در گمرک بر روی محصولات است. در همین راستا باید از زرشک هایی استفاده شود که بدون هیچ مشکلی در این کشور ترخیص شوند.

برای صادرات انواع زرشک به کره ابتدا باید بررسی شود که برای چه کاربردی مشتریان قصد خرید دارند. پس از آن از بین دو نوع زرشک دانه اناری و پفکی انتخاب نموده و اقدام به صادرات عمده محصول از ایران به کره می نماییم.

زرشک

گواهی های لازم جهت صادرات زرشک به کره:

حال سوال بعدی اینجاست که برای صادرات زرشک ایران به کره آیا نیاز به گواهی و یا آنالیز خاصی است؟

در پاسخ به این سوال باید این توضیح را بدهیم که در ابتدا آنالیز آزمایشگاهی محصول یا همان COA برای مشتری کره ای ارسال می شود.

در صورتی که مطابق با نیاز آن ها باشد محصول آماده بسته بندی و اظهار به گمرک ایران می شود. پس از آن تنها نیاز به گواهی بهداشت نباتات یا همان گواهی قرنطینه است که در کشور کره با نام Phytosanitary Certificate شناخته می شود.

این گواهی توسط نماینده جهاد کشاورزی پس از بازدید از بار و انجام تست های مربوطه صادر می شود و در اختیار شخص یا شرکت صادرکننده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>