اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوز

صادرات جوز هندی:
جوز هندی جزو پرفروش ترین ادویه های تجاری دنیا محسوب می شود و صادرات جوز هندی درآمد زیادی برای تولید کننده های آن دارد. در اصل، منشاء این محصول کشاورزی از درختی به نام Myristica Fragrans است و طعم آن به صورت جزئی شیرین است و کاربرد زیادی در آشپزی کشورهای مختلف دارد.

برای نمونه ای از کاربرد این محصول، جوز هندی در قرون وسطی در دستورهای آشپزی مختلف استفاده می‌شد و امروزه این محصول کشاورزی برای استفاده در مصارف آشپزی، داروئی و صنعتی تولید می شود.

صادرات جوز هندی در کشورهای مختلف:
بر اساس آمار، چند کشور مهم نقش اساسی را در تولید و صادرات جوز هندی به کشورهای مختلف دارند. این ادویه به دلیل کاربرد زیاد مورد توجه مردم زیادی است و بازار و تجارت جوز هندی رونق زیادی در جهان دارد.

کشور هندوستان:
براساس آمار سال 2016، هندوستان صادر کننده اصلی جوز هندی بود و این کشور نقش مهمی در تجارت جوز هندی داشت. در این سال، هند 107 میلیون دلار از راه تجارت این ادویه، درآمد کسب کرد.

این کشور یکی از بزرگ ترین تولید کننده ادویه جوز در جهان است و صادرات جوز هندی آن در حجم بالایی انجام می شود. هند در آمار جهانی همواره جزو رتبه های نخست تولید این محصول کشاورزی است و محل اصلی کشت جوز در هند، استان کرالا و منطقه Angamaly-Kalady است.

علاوه بر این، کشت و تولید انبوه این محصول کشاورزی در استان تامیل نادو انجام می پذیرد. با این حال، کشاورزان در مناطق دیگری مانند کارناتاکا یا مناطق جنوبی ماهاراشترا جوز هندی را در حجم کمتری تولید می کنند.

علاوه بر صادرات جوز هندی این کشور، خود هندوستان واردات زیادی از ادویه جوز دارد چون تولید آن به اندازه مصرف این کشور نیست. هند برای این که پاسخگوی تقاضای داخلی باشد، این محصول را از کشورهایی مانند اندونزی، سریلانکا و سنگاپور وارد می کند.

کشور اندونزی:
جزایر باندا در اندونزی یکی از محل هایی است که به عنوان اولین تولید کننده جوز هندی شناخته می شود و این محصول در حجم زیادی در آن کشت می شود.

این مناطق با عنوان جزایر ادویه شناخته می شوند چرا که تولید و کشت ادویه جات در آن رونق زیادی دارد. اندونزی در حال حاضر جزو چند کشور اصلی تولید کننده ادویه جوز است و صادرات جوز هندی این کشور درآمد زیادی برای آن دارد.

دیگر مناطقی که در کشور اندونزی به عنوان تولید کننده این محصول شناخته می شوند شامل Sulawesi، سوماترا و جاوا هستند. بسیاری از کشاورزان این مناطق به کشت و تولید جوز هندی مشغول هستند و براساس آمار سال 2016، کشور اندونزی در حدود 96.6 میلیون دلار از طریق تجارت و صادرات ادویه جوز هندی به دست آورد که سهم آن از بازار در حدود 29 درصد بود.

کشور هلند:
هلند به عنوان بزرگ ترین وارد کننده و صادر کننده بین کشورهای اروپایی شناخته می شود. این کشور بیشترین واردات خود را از کشور اندونزی دارد که پس از واردات آن، محصول جوز هندی را به دیگر کشورهای اروپا صادر می کند. علاوه بر این، کشور آمریکا نیز بازار اصلی صادرات هلند محسوب می شود.

آمار نشان می دهد در سال 2016، کل صادرات جوز هندی این کشور 27.1 میلیون دلار بود که این مبلغ مقدار 8.1 درصد از سهم صادرات جهانی جوز هندی بود.

گفتنی است اصلی ترین محل های تجارت کشور هلند در آمستردام و روتردام قرار دارند.

کشور امارات:
امارات نیز سهم زیادی در صادرات ادویه جوز دارد و می توان گفت رتبه چهارم را در سال 2016 بر عهده داشت. امارات در این سال مقدار 22.7 میلیون دلار از طریق فروش این ادویه سودآوری داشت.

اما نکته مهم این است که امارات برای صادرات جوز هندی، تکیه اساسی روی واردات آن از کشورهای مختلف دارد. اصلی ترین صادر کننده محصول جوز هندی به امارات کشور هندوستان است که پس از مصرف داخلی کشور امارات، مقدار اضافی آن صادر می شود.

در حدود 72 درصد از محصول جوز کشور امارات به کشورهای عمان، بحرین، قطر و کویت صادر می شود. مالدیو، مالزی و اتیوپی نیز از دیگر مشتری های جوز هندی امارات هستند.

کشور سریلانکا:
برخلاف این که جوز هندی محصول بومی کشور سریلانکا نیست اما این کشور سهم زیادی در تولید جهانی محصول جوز هندی دارد. این کشور سالیان زیادی است که به عنوان تولید کننده و صادر کننده اصلی جوز هندی شناخته می شود و درآمد زیادی از این طریق به دست می آورد.

این محصول در کشور سریلانکا در مناطقی کشت می شود که محصول میخک نیز در آن وجود دارد.

کشور سریلانکا در سال 2016 رتبه پنجم صادرات جوز را کسب کرد که مقدار درآمد آن از طریق صادرات این محصول، 19.1 میلیون دلار بود.

کشورهای دیگری نیز در صادرات محصول جوز هندی نقش مهمی دارند که می توان سنگاپور، گواتمالا و آلمان را نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>