اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طراحی روف گاردن
عوامل زیادی در طراحی روف گاردن تأثیرگذار می باشد. از این رو بهتر است قبل از طراحی روف گاردن با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، اطمینان از بستر مناسب سقف خانه برای انجام این کار می باشد. در ادامه به بیان عوامل مهم دیگر در این زمینه می پردازیم.

roofgarden

گیاه مناسب روف گاردن
یکی از اجزاء اصلی روف گاردن یا بام سبز، گیاه می باشد. انتخاب گیاه مناسب یکی از نکات اصلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته و از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. از جمله عواملی که در هنگام انتخاب گیاه باید به یاد داشته باشید، میزان مقاومت گیاه در برابر تابش نور مستقیم خورشید می باشد. رشد ریشه گیاه نیز یکی از نکات مهم و اساسی در هنگام انتخاب روف گاردن می باشد. بهتر است در جهت انتخاب گیاه مناسب روف گاردن از نمونه هایی که با شرایط آب و هوایی منطقه متناسب است استفاده نمایید.

هم چنین گیاهان انتخابی باید در برابر سرما، گرما، تابش آفتاب و بادهای احتمالی نیز مقاوم باشند. استفاده از گیاهانی که در تمام فصول سال زیبایی و طراوت خود را حفظ می کنند نیز برای انجام این کار مناسب می باشد. در این میان استفاده از درختچه و بوته های تزئینی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. به یاد داشته باشید از گیاهان سنگین و گیاهانی که ریشه آنها رشد زیادی دارند برای طراحی روف گاردن استفاده نکنید.

زیر سازی
همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، اطمینان از بستر مناسب سقف نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. در این جهت اولین نکته ایجاد زیرسازی مناسب سقف می باشد.

کف سازی
استفاده از مصالح مناسب در جهت کف سازی از دیگر نکات مهمی است که در هنگام طراحی روف گاردن باید به یاد داشته باشید. برای کف سازی روف گاردن یا بام سبز عموما از چوب و قلوه سنگ استفاده می شود.

آبیاری
از نکات مهم و اساسی که باید در هنگام طراحی روف گاردن به یاد داشته باشید، استفاده از سیستم آبیاری مناسب می باشد. برای مثال به این منظور می توان از سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده کرد. استفاده از سیستم هوشمند، امکان آبیاری گیاهان در زمان مشخص را فراهم می کند.

roofgarden

خاک مناسب روف گاردن
انتخاب خاک مناسب از نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. برای انتخاب خاک مناسب از نمونه هایی که جذب آب بالا ولی در عین حال وزن کمی دارند، استفاده نمایید. از آن جهت که تعویض خاک روف گاردن دردسرهایی به همراه دارد، در هنگام انتخاب خاک باید دقت کافی داشته باشید و از نمونه هایی که از مواد مغذی کافی برخوردار است استفاده نمایید.

نورپردازی روف گاردن
استفاده از سیستم نورپردازی مناسب در طراحی روف گاردن نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از این سیستم می تواند در ایجاد نمای بسیار زیبا به شما کمک کند.

طراحی روف گاردن مدرن
در جهت طراحی روف گاردن مدرن، استفاده از المان های مدرن اهمیت ویژه ای دارد. برای مثال استفاده از یک سیستم نورپردازی ویژه، آبنما، مبلمان مناسب، آلاچیق و سایر المان ها می تواند در طراحی یک روف گاردن مدرن به شما کمک کند.

استاندارد های اجرای روف گاردن
اگر به دنبال بالا بردن بازدهی بیشتر و تأثیر مثبت اجرای بام سبز هستید، رعایت استانداردها نکته مهم و قابل توجهی می باشد. از جمله استاندارهایی که می توان در این زمینه نام برد، استفاده از گیاهان بومی و متناسب با شرایط آب و هوای شهری که در آن زندگی می کنید، می باشد. گیاهانی که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، باید در برابر بادهای شدید و حتی گرما، سرما و تابش آفتاب مقاومت داشته باشند.

از دیگر استانداردهایی که در جهت اجرای روف گاردن تعریف شده است، استفاده از مصالحی که تولیدات منطقه است می باشد. هم چنین می توان به این منظور از مصالح بازیافتی ساختمان یا مصالح تجدید پذیر نیز در طراحی روف گاردن می توان استفاده نمود. از دیگر استانداردهای تعریف شده در این زمینه به کارگیری لایه ضد آب قبل از اجرایی کردن روف گاردن می باشد. از دیگر موارد ذکر شده در این زمینه استفاده از سیستم زهکشی برای جمع آوری آب های سطحی و استفاده دوباره از آن ها در سیستم آبیاری می باشد.

roofgarden

مراحل ساخت روف گاردن
مراحل ساخت روف گاردن شامل کلیه عملیاتی است که از ابتدا تا انتهای ساخت روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد. این مراحل به ترتیب شامل طراحی اولیه و در نهایت طراحی تکمیلی روف گاردن، تخمین هزینه های حاصل از ساخت روف گاردن، انتخاب روش اجرای طراحی روف گاردن، استفاده از مصالح ساختمانی سبک در جهت محوطه سازی فضا، ایزوله لاسیون سازی روف گاردن، لایه بندی سطح زیرین و ایجاد زهکشی مناسب، انتخاب خاک مناسب روف گاردن، انتخاب و کاشت گیاهان مناسب، نصب سیستم آبیاری هوشمند در صورت تمایل به انجام آن، طراحی نورپردازی مناسب و در نهایت انتخاب المان های تزئینی مانند آلاچیق، باربیکیو، مبلمان و غیره می باشد.

عایق رطوبتی روف گاردن
یکی از اصول و نکات مهمی که در طراحی روف گاردن باید به یاد داشته باشید، استفاده از عایق رطوبتی سقف می باشد. استفاده از عایق رطوبتی، از نفوذ رطوبت لایه های بالایی روف گاردن جلوگیری به عمل می آورد. انتخاب نوع عایق نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در هنگام انتخاب عایق مناسب باید به مواردی از جمله طول عمر آن، هزینه اجرایی و اثرات زیست محیطی ناشی از استفاده عایق توجه داشته باشید. عایق هایی که در کشور ما بیشترین استفاده به این منظور را دارند، عایق های قیر و گونی و ایزوگام می باشند. از جمله عایق هایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، عایق رطوبتی ژئو ممبران PVC می باشد. استفاده از این عایق مزیت های زیادی در پی دارد. از جمله این مزیت ها می توان به مقاومت آن در برابر شرایط محیطی، مقاومت در برابر فرسایش، پایداری و مقاومت مناسب در برابر نفوذ پذیری، سهولت در شکل گیری، خاصیت اشتعال پایین و به نوعی می توان گفت خود خاموش شونده و دارا بودن قابلیت جوشکاری بالا اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>