اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق الاستومری یکی از انواع عایق های برودتی و حرارتی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و حرارت بسیار بالا می باشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تأسیسات ساختمانی، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق

عایق های الاستومری به دو نوع رولی که نام دیگر آن ورقه ای است و لوله ای تقسیم بندی می شوند که در ادامه به توضیحی جامع در مورد آنها می پردازیم.

1. عایق الاستومری رولی یا ورقه ای
یکی از انواع عایق های الاستومری، عایق رولی یا ورقه ایست که در ضخامت های مختلف با توجه به مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق با قابلیت نصب آسان قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان است و ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده این عایق در مقایسه با عایق های سنتی مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. این عایق ها جایگزین مناسبی برای پشم شیشه می باشند و با ساختار سلول بسته خود مانع اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان شده و طول عمر تأسیسات را نیز بالا می برند.

عایق

انواع عایق های الاستومری رولی
عایق الاستومری رولی ساده
عایق الاستومری رولی ساده وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در برابر رشد قارچ ها و باکتری، مواد شیمیایی، گرد و غبار و رطوبت بسیار بالا می باشد. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده می شود. برای نصب این عایق از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجاد شده، از درزگیر مخصوص این عایق ها استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش
به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تأسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش می توان در محیط های داخلی ساختمان استفاده نمود؛ اما برای فضاهای خارج از آن، عایق های رولی روکش دار باید استفاده شوند. عایق الاستومری روکش شده با آلومینیوم نمونه ای از عایق های مقاوم در برابر شرایط ناپایدار جوی است که قابل استفاده در ایزوله سازی مخازن، سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد و سیستم های تبرید می باشد. عایق های روکش شده با آلومینیوم به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی
عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی اصولاً به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل دارا بودن ساختار سلولی و سطح متخلخل، به میزان قابل توجهی از میزان سر و صدا میکاهد و نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی دارد. عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده و موج دار و به دو صورت بدون چسب یا چسب دار تولید می شود و مقاومت آن در برابر جذب آب، حرارت، مواد شیمیایی و آسیب دیدگی بسیار بالا می باشد.

عایق الاستومری پروتکت بلک
این عایق الاستومری که با پروتکت بلک روکش شده نوعی عایق حرارتی منعطف است که ساختاری غیر متخلخل دارد. این عایق دارای مقاومت بالایی در برابر بخار آب، رطوبت و آلودگی می باشد و برای ایزوله سازی مکان هایی که سطح رطوبت و آلودگی در آنها بالاست و همچنین عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق الاستومری پشت چسب دار ساده
نصب عایق های سنتی علاوه بر ایجاد آلرژی های تنفسی و پوستی، پروسه ای زمان بر در صنعت ساخت و ساز می باشد. بدین منظور برای سهولت عایق کاری و بالا بردن سرعت انجام پروژه های ساختمانی امروزه از عایق های الاستومری پشت چسب دار استفاده می شود. استفاده از این عایق ها نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شده بلکه هزینه های عایق کاری را نیز کاهش می دهد.

عایق های الاستومری پشت چسب دار نخ دار
این عایق ها مخصوص مواردی می باشد که بار دینامیکی مطرح بوده و سطحی که نیاز به عایق بندی دارد دارای حرکت می باشد که به علت نیاز به مقاومت کششی بالاتر، از الیاف مسلح در ساختار چسب استفاده می گردد. برخی از مهندسین استفاده از این نوع عایق رولی پشت چسبدار را برای کانال های گالوانیزه نسبت به مدل عایق رولی پشت چسبدار ساده ترجیح می دهند.

عایق

2. عایق الاستومری لوله ای
عایق الاستومری لوله ای جزء عایق های حرارتی و برودتی محسوب می گردد که مانع از چگالش در لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آنها جلوگیری می کند. همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد. عایق های لوله ای الاستومری، از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی ممانعت می کنند. این عایق ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می گردند. عایق های لوله ای الاستومری در ضخامت های 9، 13، 19، 25 میلی متر قابل عرضه می باشند.

انواع عایق الاستومری لوله ای

عایق


عایق الاستومری لوله ای ساده
عایق الاستومری لوله ای ساده، محافظ بسیار مناسبی در برابر کپک و قارچ و هدر رفت انرژی در پروژه های صنعتی، مسکونی و تجاری محسوب می شود و جهت عایق کاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آنها در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نصب این محصول، عایق را از دو لبه برش داده و پس از قرارگیری بر روی قطعات و اتصالات، به وسیله چسب مخصوص عایق الاستومری متصل می گردد.

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
این عایق بسیار انعطاف پذیر و سبک بوده و ساختار سلول بسته، از آن یک عایق ایده آل ساخته است. عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم جهت کنترل چگالش در لوله های آب سرد و خطوط تبرید و برای جلوگیری از کاهش و اتلاف حرارت در سیستم های گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

از عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم، برای عایق کاری سیستم های لوله کشی و خطوط لوله انتقال سیالات و گازها در فضاهای بیرونی که در معرض تابش مستقیم خورشید هستند، استفاده می گردد.

ضخامت روکش آلومینیوم در عایق های لوله ای الاستومری، 130، 170 و 230 میکرون می باشد. همچنین این عایق ها با آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس نیز در دسترس می باشند.

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور
این عایق از سایز 4/1 اینچ تا 4 اینچ و در ضخامت های 6، 9، 13، 19و 25 میلی متر در دسترس بوده و برای انواع لوله های فولادی، مسی و چند لایه قابل استفاده می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>