اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربن فعال چیست

کربن فعال برای تصفیه مایعات و گاز ها در بسیاری از کاربرد ها شامل، تصفیه آب شرب شهری، فرآیند تهیه غذا و نوشیدنی، بو زدایی، کنترل آلودگی های صنعتی، و فیلتر های تصفیه آب برای شیر های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش سطح آگاهی مردم و نگرانی ها در مورد نوشیدن آب آشامیدنی سالم باعث شده است مردم فیلتر های کربنی خانگی را روی شیرهای آب خود نصب کنند تا آب شرب خود را بیشتر تصفیه کنند. بسیاری از این فیلتر های تصفیه آب خانگی از کربن فعال استفاده می کنند تا ناخالصی های حل شده در آب و محصولات جانبی فرآیند گندزدایی که ممکن است طعم بدی به آب بدهند را به طور موثر از آن خارج کنند

کربن فعال چیست ؟

کربن فعال یا همان زغال اکتیو مساحت سطح بسیار وسیعی به نسبت حجمش دارد، و شبکه ای از تخلخل های میکروسکوپی که فرایند جذب سطحی در آن ها رخ می دهند را در خود جای داده است. انواع کربن فعال و زغال اکتیو از مواد حاوی کربن ساخته می شوند. ماده ی اولیه خام استفاده شده برای ساخت کربن فعال می تواند هر ماده ی با درصد بالایی از کربن باشد.

ماده با پایه کربنی از طریق یک فرایند اصلاح فیزیکی و واپاشی حرارتی در کوره تحت اتمسفر و فشار کنترل شده به کربن فعال تبدیل می شود. محصول نهایی مساحت سطح بالایی به نسبت واحد حجم خود داشته و حاوی شبکه ای از تخلخل های میکروسکوپی خواهد بود که فرآیند جذب سطحی در آن ها رخ می دهد.

کربن فعال چه ویژگی هایی دارد ؟

محصول نهایی کربن فعال با میزان فعال بودن و خواص فیزیکی اش سنجیده می شود. ویژگی های مربوط به فعالیت شامل نحوه ی پخش تخلخل ها با اندازه های مختلف هستند که میزان حجم تخلخل در دسترس برای یک کربن را برای سه منطقه با اندازه های مختلف تخلخل نشان می دهد:

  • مناطق دارای میکروتخلخل
  • مزوتخلخل
  • ماکروتخلخل

پراکندگی اندازه ی تخلخل ها ویژگی اصلی کربن فعال است و توانایی آن برای از بین بردن مواد آلوده کننده ی آب را نشان می دهد. مولوکول هایی که در فرم گازی هستند معمولا اندازه ی کوچک تری به نسبت مولکول های فاز مایع دارند. از این رو، اکثر تخلخل های کربن فاز گازی باید در منطقه ی میکروتخلخل باشند.

دامنه ی وسیعی از اندازه تخلخل ها باید در یک کربن فعال موجود باشند تا مواد جاذب بتوانند به راحتی درون تخلخل های کربن حرکت کنند و ذرات با اندازه مولکولی خاصی جذب شوند.

کربن فاز مایع معمولا شامل بازه ی وسیع تری از پراکندگی اندازه ی تخلخل است زیرا این ماده باید ذرات رنگ و مواد ارگانیک بزرگ را از آب جدا کند، در حالی که باید تعداد میکروتخلخل برای جداسازی طعم و بو نیز در آن وجود داشته باشند.ویژگی های فیزیکی شامل مساحت سطح، چگالی محصول، اندازه ی مش، مقاومت به جذب و میزان خاکستر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>