اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی کربن فعال چیست؟

تست استاندارد که برای تخمین مساحت سطح کربن فعال با استفاده از اندازه گیری میزان جذب سطحی ید که در وضعیت استاندارد گرفته می شود.این عد میزان I2 جذب شده را بر حسب میلی گرم به ازای هر گرم کربن نشان می دهد.

مساحت سطح

میزان سطح موجود برای جذب به ازای میزان مشخصی از جرم کربن. این مساحت با استفاده از تکنیک هایی مانند جذب نیتروژن BET محاسبه می شود و با واحد m2/g گزارش می شود. چگالی محصول چگالی ظاهری که چگالی کربن در بالاترین بازده تراکم است با واحد های g/cc یا Ibs/cf گزارش می شود.

اندازه ی مش

این ویژگی دامنه ی اندازه ی ذره محصول گرانوله را نشان می دهد که معمولا به صورت یک دامنه از اندازه ی حفره ی غربال بیان می شود، مانند 12x40 که برای کربنی بیان می شود که از صفحه ی غربال با اندازه مش 12 عبو می کند، اما از غربال با اندازه ی مش 40 عبور نمی کند.

این اندازه مش میزان کربنی که روی غربال بزرگ تر می ماند یا از غربال کوچک تر عبور می کند را نیز مد نظر قرار می دهد. پایه این کار بر استفاده از عدد سایش اندازه غربال های US است، که نشان دهنده ی توانایی کربن برای مقاومت دربرابر سایش است.

این ویژگی مهم به افراد اجازه می دهد تا بدانند میزان تحمل کربن در فرآیند هایی که پشت شویی در آن ها مورد نیاز است چقدر است. در چنین فرآیند هایی کربن زیاد جابه جا می شود یا سرعت تصفیه از حد متوسط بالاتر است.
سطح خاکستر

این ویژگی میزان مواد غیر از کربن درون کربن فعال را اندازه می گیرد، همه ی مواد پایه دارای مقداری محتوای خاکستر هستد. میزان خاکستر در مواد مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، کربن پوسته ی نارگیل دارای فلزات قلیایی خاکی بیشتری است در حالی که کربن های بر اساس زغال دارای فلزات سنگین بیشتری هستند.

کربن فعال پوست نارگیل

کربن ساخته شده از نارگیل دارای میکروتخلخل های بیشتری است و بیشتر برای جداسازی مواد آلی رقیق در آب شرب مناسب است. با مقایسه ی تعداد ید روی کربن فعال می توان به این ویژگی پی برد. کربن هایی که عدد ید بالاتری داشته باشند مساحت سطح بزرگ تری دارند.

بنابراین، ظرفیت بالاتری برای مواد آلی با جذب ضعیف دارند. این در حالی است که کربن های با عدد ید کمتر ممکن است تخلخل های بزرگ تری داشته باشند که برای جداسازی مولکول های آلی بزرگ مناسب تر است. کاربرد هایی وجود دارند که در آن ها جداسازی رنگ با استفاده از کربن دوباره فعال شده در مقایسه با کربن با عدد ید بالا بهتر انجام می پذیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>