اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کربن فعال چگونه کار می‌کند ؟

چرا انواع متفاوتی از کربن های فعال شده وجود دارد ؟

دلیل تفاوت کربن های فعال در نوع ماده ی خام اولیه و روش تولید است. این مواد خام اولیه ویژگی های کلی کربن فعال را مشخص می کنند و تفاوت ها در محصول نهایی بروز پیدا می کنند.بیشتر کربن ها به طور خانگی از زغال تهیه می شوند.

ماده ی خام پایه و گام های اولیه قبل از فعال کردن کربن می توانند بسیاری از خواص فیزیکی و میزان فعال بودن کربن فعال را تحت تأثیر قرار دهند. این ویژگی های متفاوت باعث می شوند بعضی از کربن های فعال برای کاربرد های خاص از انواع دیگر مناسب تر باشند.

کربن های فعال ساخته شده از زغال قیری دامنه ی وسیعی از تخلخل ها با اندازه های متفاوت دارند. این کربن ها شامل هر دو نوع تخلخل با اندازه ی کوچک و بزرگ هستند. از این رو برای فرآیند هایی مانند کلرزدایی و جداسازی مجموعه ی وسیعی از مواد آلوده کننده ی آلی، شامل ذرات بزرگ تر رنگ، از آب مناسب هستند.

کربن فعال چطور کار می کند ؟

کربن فعال با استفاده از جذب فیزیکی مواد آلوده کننده را از جریان های مایع یا گازی جدا می کند. مساحت سطح بالای کربن به ازای واحد جرم آن باعث می شود که مواد آلوده کننده به سطحش بچسبند. در کاربرد های تخصصی در انواع دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی درون فیلترهای مصرفی از کربن فعال استفاده می شود.

مساحت سطح درونی بالای کربن باعث به وجود آمدن چندین نیروی جذاب می شود که دیگر مولکول ها را به سطح آن جذب می کنند. این نیرو به نیروی گرانش شباهت دارد، پس مواد آلوده کننده ی آب به دلیل تفاوت در غلظت مواد جاذب درون محلول و حفره های کربن به سطح کربن جذب می شوند.

مواد آلوده کننده ی آلی جرم مولکولی بالایی دارند و خنثی یا غیر قطبی هستند. این مواد به دلیل طبیعت شیمیایی شان به راحتی به کربن فعال جذب می شوند. برای جذب شدن، مواد آلوده کننده ی آلی و کربن فعال هر دو باید در آب حل شده باشند تا اندازه ی مواد آلوده کننده از تخلخل های کربن فعال کوچک تر شده و بتوانند از این تخلخل ها عبور کرده و جمع شوند.

علاوه بر جذب فیزیکی، واکنش های شیمیایی هم ممکن است روی سطح کربن فعال رخ دهند. یکی از این واکنش های شیمیایی می تواند حذف کلرین از آب پس از انجام واکنش شیمیایی کلرین با کربن و تولید یون های کلراید باشد.

کربن فعال جاکوبی چیست ؟

جاکوبی دارای متنوع ترین انواع کربن های فعال در صنعت است. این شرکت صد ها محصول استاندارد در فرم های گرانوله، پودری و اکسترود شده دارد که از مواد خام متنوعی شامل پوسته ی نارگیل، گرید های مختلف زغال و چوب ساخته شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>