اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواص کربن در فولاد

کربن یک عنصر به حالت جامد است. این عنصر به طور طبیعی فراوان از عناصر غیر فلزی است که برنگ خاکستری رو به سیاه است که در بسیاری از ترکیبات آلی و غیر آلی رخ می دهد، به طور آزادانه به عنوان گرافیت و الماس و به عنوان تشکیل دهنده زغال سنگ، سنگ آهک و نفت است.

قادر به خودمختاری شیمیایی برای ایجاد تعداد زیادی از مولکول های شیمیایی، زیستی و تجاری مهم است. الماس یکی از سخت ترین ها مواد شناخته شده برای انسان است و در دمای بالا با اکسیژن به مونوکسید کربن یا دی اکسید متصل می شود. واکنش کربن برای واکنش آن به آب، اکسیژن و اسیدها. زغال سنگ، دوده و الماس تقریبا خالص اشکال کربن. تعداد اتمی این عنصر 6 است و علامت عنصری C است.

فولاد

آلیاژ آهن و کربن است چند عنصر دیگر در فولاد با وجود کربن حداکثر و درصد کم امکان پذیر است. این عناصر منگنز، با حداکثر 1٫65٪، سیلیکون، با حداکثر 0٫60٪ و مس با حداکثر 0٫60٪ است. عناصر دیگر ممکن است در مقادیر بسیار کوچک برای تأثیر خواص آن موجود باشند.

چهار نوع فولاد کربنی بر اساس میزان کربن موجود در آلیاژ وجود دارد. فولادهای کربن پایین تر، نرم تر و به راحتی شکل می گیرند، و فولادهای با محتوای کربن بالاتر سخت تر و قوی تر هستند، اما کمتر خواص و سخت تر برای ماشین آلات و جوش. در پایین مشخصات کالاها از فولاد کربن ما عرضه می شود:

کم کربن فولاد: ترکیب از 0٫05٪ -0٫25٪ کربن و تا 0٫4٪ منگنز. همچنین به عنوان فولاد خفیف شناخته شده است، این مواد کم هزینه است که به راحتی شکل می گیرد. در حالی که نه به عنوان سخت به عنوان فولاد کربن بالاتر، carburizing می تواند سختی سطح آن را افزایش دهد.

فولاد کربن متوسط: ترکیب کربن 0٫29٪ -0٫54٪ با منگنز 0٫65٪ -1٫65٪. فولاد کربنی متوسط، با خواص طولانی مدت پوشانده شده است.

فولاد کربن بالا: ترکیب کربن 0٫55٪ -0٫95٪، منگنز 0٫30٪ -0٫90٪. این بسیار قوی است و به خوبی حافظه شکل می گیرد و این امر برای چشمه ها و سیم ها ایده آل است.

فولاد بسیار کربن: کربن 0٫96٪ -2٫1٪. محتوای کربن بالا آن را یک ماده بسیار قوی می کند. با توجه به شکنندگی آن، این درجه نیاز به دستکاری خاص دارد.

کربن چیست ؟

نام از زبان لاتین carbo به معنای زغال چوب است. شیمیدان فرانسوی آنتوان لاروئیسیری کتابی را به معرفی یک روش برای نامگذاری مواد شیمیایی نوشت. نامی که او برای عنصر مورد استفاده قرار داد، کربن است، که بر اساس اصطلاح زودتر لاتین برای زغال چوب، کاربو است.

گروه جدول تناوبی و طبقه بندی کربن

عناصر عنصر کربن را می توان بر اساس وضعیت فیزیکی آنها به عنوان مثال گاز، جامد یا مایع طبقه بندی کرد. این عنصر جامد است. کربن به عنوان یک عنصر در بخش غیر فلزاتی طبقه بندی می شود که می تواند در گروه های 14، 15 و 16 جدول جدول تناوبی قرار گیرد. عناصر غیر فلزی در دمای اتاق، در دو حالت سه ماده وجود دارند: گازها و جامدات.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>