اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد گوگرد

این عنصر برای استفاده های صنعتی مانند تولید اسیر سولفوریک برای باطریها تولید باروت و حرارت دادن لاستیک تولید می شود. گوگرد در فرایند تولید کودهای فسفاتی به عنوان ماده ضد قارچ عمل می کند. سولفاتها در کاغذهای شستشو و خشکبار نیز کاربرد دارند.

همچنین گوگرد در ساخت کبریت و آتش بازی نیز بکار گرفته می شود. تیو سولفات آمونیوم یا سدیم به عنوان عامل ثابت کننده در عکاسی کاربرد دارد. سولفات منیزیم می تواند به عنوان ماده ضد خشکی و ملین که یک مکمل منیزیم گیاهی است به کار گرفته شود.

تولید سولفوریک اسید

شکل عنصری این ماده به عنوان پریکرسر برای تولید سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. بیش از 80 درصد این ماده به تولید سولفوریک اسید اختصاص دارد.کاربرد اصلی سولفوریک اسید در تولید کودهای کشاورزی است. همچنین سولفوریک اسید در پالایش نفت، تصفیه آب و استخراج مواد معدنی کاربرد دارد.

سایر مواد شیمیایی

گوگرد به طور مستقیم با متان وارد واکنش می شود که حاصل آن، کربن دی سولفید با فرمولcs2 است. در تولید سلفون کاربرد دارد. همچنین، بسیاری از سورفکتانت ها و مواد شوینده، مشتقات سولفات هستند. سالانه بیش از 100 میلیون تن کلسیم سولفات آبدار (CaSO42H2O) برای استفاده در ترکیب سیمان پرتلند مورد استفاده قرار می گیرد.

کودهای کشاورزی

از این ماده به طور عمده در تولید کودهای کشاورزی استفاده می کنند که مهم ترین شکل آن به صورت ماده معدنی کلسیم سولفات CaSO4 است. شکل عنصری این گوگرد، آب گریز است و بنابراین به طور مستقیم توسط گیاهان به مصرف نمی رسند.

با گذشت زمان، باکتری های خاک، این ماده را به مشتقات محلول در آب تبدیل می کنند که توسط گیاه مصرف خواهد شد. این عنصر سبب افزایش عملکرد سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاه از جمله نیتروژن و فسفر می شود. مواد گوگردی که از طریق فرآیندهای بیولوژیکی به تولید می رسند، بر خلاف حالت قبل، آب دوست هستند و قابلیت جذب بالایی توسط گیاه دارند.

پزشکی

بسیاری از ترکیبات گوگردی در تولید داروها کاربرد دارند. از نمونه های ابتدایی آن ها می توان به سولفانامیدهای آنتی باکتریال اشاره کرد. همچنین در آنتی بیوتیک ها، پنی سیلین ها و بسیاری داروهای دیگر از این عنصر بهره می گیرند. علاوه بر این، برای تولید کرم های صورت بمنظور درمان آکنه، از این ماده کمک می گیرند.

ضدقارچ و آفت کش

از گذشته، پودر گوگرد را به عنوان ضدقارچ و آفت کش استفاده می کردند. این پودر در آفت کشی محصولاتی همچون انگور، سیب، توت فرنگی، سبزیجات و بسیاری محصولات کشاورزی دیگر بکار گرفته می شود و کاربرد زیادی در کنترل حشراتی همچون مایت و کنه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>