اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با بالا رفتن سطح علم و آگاهی مهندسین و سازندگان، ایده استفاده از تکنولوژی نوین و اتوماتیک سازی ساختمان به پروژه های معماری افزوده شده است. این تکنولوژی نه تنها در خانه های جدید قابل اعمال بوده بلکه در پروژه های بازسازی نیز کاربرد دارد. فهمیدن اینکه این فرآیند چگونه عمل می کند کمی پیچیده است اما در کل می توان گفت هدف از نوآوری های اخیر ایجاد یک زندگی آسان و امن برای بشر است. اتوماتیک سازی منازل فرایندی هوشمندانه است و به عنوان سیستمی عمل می کند که بدون سخت کردن زندگی افراد، تمام پروسه ها را آسان می نماید. ایده اصلی در هوشمندسازی ساختمان اتصال وسایل به یکدیگر است که ارتباط آن ها از طریق یک واحد کنترل صورت می گیرد و این واحد از طریق کامپیوتر، تبلت و گوشی های موبایل قابل دسترسی است. از جمله تجهیزاتی که در بحث خودکارسازی منزل مورد توجه قرار می گیرند نورپردازی، پریز برق، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، لوازم و وسایل، درب ها، پنجره ها، سنسورهای حساس به دود، دوربین های مداربسته، سیستم های هشدار دهنده و … می باشند. اگر بخواهیم مزایای تکنولوژی های نوین را در بحث ساختمان سازی مورد بررسی قرار دهیم می توانیم موارد زیر را عنوان کنیم.

ساختمان

افزایش امنیت ساختمان

برقراری امنیت یکی از مهم ترین اهدافی است که باعث شده افراد به نوآوری های اخیر گرایش پیدا کنند. اطلاعاتی که از دستگاه های بهم مرتبط و سنسورهای حرکتی جمع آوری می شوند به سیستم اجازه می دهند تا بفهمد فرد درون خانه است یا خارج آن، سپس درب های اصلی را قفل نموده و برخی از دستگاه ها را در حالت آماده باش قرار می دهد. یکی دیگر از قابلیت های هوش مصنوعی شناسایی خطر و مهم تر از همه آگاه سازی ساکنین به کمک تجهیزاتی مانند سنسورهای حرارتی و دوربین های دارای زنگ خطر می باشد که برخی از آن ها امکان برقراری تماس با آتش نشان ها را هنگام وقوع آتش سوزی نیز فراهم می کنند. همچنین اگر فردی ناشناس قصد ورود به منزل را داشته باشد، سیستم های امنیتی به موبایل صاحب خانه پیام ارسال می کنند که آیا درب ها قفل بمانند یا باز شوند.

ساختمان

حفظ منابع انرژی
نصب سیستم های جدید در منازل در طولانی مدت از نظر اقتصادی مقرون بصرفه خواهد بود. نوآوری هایی نظیر ترموستات ها و لامپ های هوشمند که به سیستم کنترل مرکزی متصل می شوند و به تنهایی یا بر اساس برنامه ای که برای آن ها تنظیم شده کار می کنند، نقش بسزایی در کنترل مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن ایفا می کنند. همانطور که نورپردازی و تامین امنیت ساختمان را می توان با یک دستگاه مجزا انجام داد، به میزان قابل توجه نیز می توان در مصرف آب صرفه جویی نمود. برای مثال تجهیزات آبیاری نوین با قطع و وصل جریان آب منجر به صرفه اقتصادی می شوند زیرا آن ها در برابر تغییرات آب و هوایی واکنش نشان داده و میزان آب را برای خاک و گیاهان تنظیم می کنند.

ساختمان

ایجاد یک زندگی لوکس و راحت
تکنولوژی نوین با انجام خودکار برخی کارها، فرصت لازم برای سایر کارها و اقدامات فراهم می سازد. برای مثال فریزهای متصل به اینترنت می توانند اقلامی که تمام شده اند را بررسی نموده و آن ها را به صورت آنلاین خریداری کنند. با تکیه بر دانش و نوآوری، اکثر دستگاه های خانه از قابلیت برنامه ریزی از راه دور و کار به صورت اتوماتیک برخوردار خواهند بود. در واقع شما تنها با استفاده از یک تلفن همراه می توانید هر کاری را انجام دهید.

ساختمان

تامین آسایش معلولین جسمی و حرکتی
افراد سالخورده و افرادی که از ناتوانی جسمی رنج می برند می توانند با بهره مندی از تکنولوژی یک زندگی آرام و راحت را تجربه کنند. افراد مبتلا به بیماری پارکینسون یا سایر بیماری های حرکتی می توانند بدون لمس سوئیچ ها آن ها را فعال کنند و سنسورهای حرکتی نیز می توانند به طور خودکار چراغ های ایمنی را فعال کنند. حتی حسگرهای فشارخون و قند خون نیز می توانند در زمره تجهیزات هوشمند قرار گیرند و آسایش خیال را برای افرادی که در خانه مریض دارند فراهم نمایند.

ساختمان

تطبیق پذیری ساختمان با عوامل محیطی
ساکنین خانه های مدرن و ساخته شده با فناوری روز دنیا می توانند هر روز لامپ ها را در ساعات مشخصی از شبانه روز به صورت خودکار خاموش یا روشن کنند، سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه را با توجه به هوای بیرون تنظیم کنند و آبیاری باغچه را در بهترین ساعات روز انجام دهند. علاوه بر آن استفاده از شیشه هوشمند که این روزها در خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد بهترین روش برای تامین نور لازم برای ساختمان است. این شیشه ها که به شیشه مات شونده نیز معروف هستند با توجه به نور طبیعی خورشید نور لازم را برای فضای داخل منزل فراهم می کنند و شب ها هنگامی که هوای بیرون تاریک است مات شده و برای ساکنین حریم خصوصی ایجاد می نماید. اگر دوستدار محیط زیست هستید و علاقمند به همگام شدن با آن می باشید خانه زیبای خود را یا جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بسازید و سال ها از زندگی در آن لذت ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>