اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد گوگرد در صنعت

کاربردهای گوگرد

با رشد مقدار تولید شده در پالایشگاه ها در چند دهه اخیر، صنعت کود شیمیایی به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. کودهای دی آمونیوم فسفات و مونامونیوم فسفات از پرکاربردترین کودهای شیمیایی محسوب می شوند. ما می دانیم که برای تولید هر تن کود فسفات 0.8 تا 1.1 تن گوگرد مصرف می شود.

امروزه بیش از 50 درصد گوگرد در بخش صنایع تولید کودهای شیمیایی مصرف می شود. همچنین بیش از 90 درصد گوگرد مصرفی در این بخش به تولید کودهای فسفاته اختصاص می یابد.گوگرد کاربردهای متنوعی دارد اما انستیتوی گوگرد در بررسی های خود به مهم ترین صنایع استفاده کننده از گوگرد اشاره نموده است:

1-تولید مواد غذایی

پیش بینی می شود در سال 2050 میلادی، جمعیت جهان از مرز 9.6 میلیارد نفر عبور کند. بدین ترتیب با افزایش جمعیت دنیا، رشد تقاضای کالری دو برابر خواهد شد. و در این شرایط، صنعت کشاورزی باید نقش مهمی ایفا نماید.

کودهای شیمیایی شامل فسفات، سولفات و پتاسیم نقشی کلیدی در افزایش نرخ تولید محصولات کشاورزی دارند. اما نقش گوگرد در میان این کودها و در خاک های مختلف، کشورهای متفاوت و گستره چشمگیری از محصولات کشاورزی، بسیار قابل توجه است.

2- زیرساخت های شهری

فناوری های بر پایه گوگرد در دو بخش صنعت ساختمان و توسعه زیرساخت های عمرانی کاربرد دارند. سیمان های پرتلند یکی از محصولات پراستفاده در ساختمان ها به شمار می روند که امروزه کاهش مصرف آن به دلیل تولید دی اکسید کربن فراوان در مراحل مختلف تولید آن در دستور کار دولت ها قرار دارد.

آسفالت های گوگردی نیز در ساخت راه ها و جاده ها به کار گرفته می شود. در تولید بتون به عنوان پرکاربردترین محصول مورد استفاده در ساختمان ها می توان از گوگرد بهره گرفت. به علاوه، گوگرد از قابلیت جایگزینی با سیمان پرتلند برخوردار است.

این بتون های گوگردی در بخشی از خواص، کاراتر از بتون های تولید شده از سیمان پرتلند هستند. چرا که این محصول، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و از عمر زیادتری برخوردار است. و در مجموع، در ساخت راه ها و جاده ها، فناوری گوگرد از چشم انداز امیدبخشی برخوردار است.

3- بهبود کیفیت خاک

گوگرد از قابلیت بهبود مجدد خاک های کشاورزی دچار افت کیفیت برخوردار است. صنعت کشاورزی باید برای تامین 20 میلیون تن غلات مورد نیاز جمعیت دنیا در سال های فرارو، زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کند. در این شرایط، مناطقی نظیر غرب آمریکا برزیل آسیا و آفریقا در اولویت بهبود کیفیت خاک هستند.

خاک این مناطق در دهه های اخیر با معضل افزایش پی اچ خاک دست و پنجه نرم می کند. این مشکل به کاهش حاصلخیزی و از دست دادن مواد مغذی موجود در خاک انجامیده است. در بسیاری از این مناطق، محصول برداشت شده بسیار اندک و یا تقریبا نزدیک به صفر است. وجود میلیون ها هکتار زمین کشاورزی رها شده نشانه گسترش این وضعیت است.

اما گوگرد از قابلیت بهبود کیفیت خاک کشاورزی دارای پی اچ بالا و آلکالینی در تماس با ریشه ها برخوردار است. در یک محیط مناسب کشاورزی، ما شاهد رشد تولید محصولات غذایی و افزایش محصول دهی گیاهان خواهیم بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>