اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوئور چیست؟

فلوئور در تولید پلاستیکهای کم اصطکاک از قبیل تفلون و نیز در هالونها مانند فریون کاربرد دارد. سایر کاربردهای آن، عبارتند از:

اسید هیدرو فلوئوریک برای حکاکی روی شیشه در لامپ و محصولات دیگر بکار می رود.از فلوئور تک اتمی در تولید نیمه هادی به منظور Plasma ashing استفاده می گردد.فلوئور به همراه ترکیباتش در تولید اورانیوم ( از هگزا فلوراید) و بیش از صد نوع ماده شیمیایی فلورین دار تجاری از جمله تعداد زیادی از پلاستیکهای مقاوم در برابر حرارتهای زیاد، کاربرد دارد.

فلوئورو کلرو هیدروکربنها Fluoro chloro hydrocarbons، در تهویه هوا و در سرد سازی کاربرد وسیعی دارند. استفاده از فلوئورو کلرو کربنها Chloro fluoro carbons در این موارد ممنوع شده است، چون آنها مشکوک به بزرگ کردن سوراخ اوزون می باشند. هگزا فلوراید گوگرد Sulfur hexafluoride، گازی بسیار راکد و غیر سمی است. این گروه از ترکیبات گازهای گلخانه ای قوی هستند.

آلومینیات هگزافلورید پتاسیم، که - اصطلاحا" Cryolite یا یخ سنگ نامیده می شود، در الکترولیز آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.از فلوئورید سدیم به عنوان یک حشره کش به خصوص علیه سوسکها استفاده می شود.بعضی دیگر از فلوئوریدها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به خمیر دندان و به منابع آب شهری افزوده می شوند.

بعضی از محققین، امکان استفاده از گاز فلورین خالص را به عنوان سوخت موشک بررسی کرده اند، چون این گاز، دارای ضربه مخصوص بالائی می باشد.

ترکیبات

فلوئور اغلب می تواند در ترکیبات آلی جایگزین هیدروژن شود. با این مکانیسم، فلوئور می تواند ترکیبات بسیار زیادی داشته باشد. ترکیبات فلورین که شامل گازهای نادر هستند با فلوئوریدهای کریپتون، رادون و زنون تایید شده اند. این عنصر از fluotite، cryolite و fluorapatite بازیافت می شود.

هشدارها

در کار با فلوئور و HF باید با دقت زیادی رفتار شود و از هرگونه تماس آنها با پوست و چشم جدا" اجتناب گردد.
یونهای فلوراید و فلوئور خالص هردو بسیار سمی هستند. فلورین وقتی عنصر آزاد است، دارای بوی تندی است که با غلظتی به کمی ppb 20 قابل شناشائی می باشد.

حداکثر غلظت مجاز برای تماس 8 ساعته روزانه با آن PPM 1 پیشنهاد می شو. با اینهمه روشهای ایمن جابجائی این عنصر، امکان حمل و نقل فلورین مایع را به صورت مقادیر تنی امکان پذیر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
کریم کافتری:
با سلام لطفا پاسخ صحیح را به من بفرمایید👇 کدام صنایع باعث آلودگی هوا باز گاز فلوئر میشود؟ ۱_آجرسازی ۲_باطری سازی ۳_رنگ سازی ۴_کاغذ سازی با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>