اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوئور موجود در آب

آب بیش از آنکه به عنوان عامل رفع تشنگی تلقی گردد می تواند از ابعاد مهم زیر مورد توجه قرار گیرد:
با وجودی که روزانه هر انسان بیش از یک الی دو لیتر آب مصرف نمی کند ولی همین مقدار کم آب به علت دربرداشتن املاح محلولی که به مقدار نسبتاً زیاد در آن وجود دارند.

نبه ی غذایی داشته و باید آن را در زمره غذاهای مصرفی روزانه قرارداد.به علت وجود املاحی که به میزان خیلی جزئی در آب محلول است و در بهداشت عمومی و احیاناً پیشگیری از بعضی ناراحتی ها نقش مهمی دراند آب را باید عامل مهم بهداشت عمومی تلقی کرد.

فلوئر در آب آشامیدنی

املاح ردیف دوم که واقعاً اثرات شگفت انگیز فیزیولوژیکی در بدن دارند اغلب اوقات اگر در آبی مقدار آنها حدود صفر یا خیلی ناچیز باشد برای جلوگیری از توقف اعمال حیاتی مصنوعات آنها را به آب اضافه می نمایند.

یکی از موادی که دارای مقدار ناچیزی در آب همواره می باشد ولی از اهمیت بالایی برخوردار است فلوئور آب می باشد. وجود یک میلی گرم در لیتر از آن در آن مانع بزرگی درراه جلوگیری از پوسیدگی دندان ها بشمار می رود. پوسیدگی دندان یک از متداول ترین ناراحتی هایی است که انسان ها در تمامی جوامع در معرض آن قرار می گیرند.

افزایش فلوئور در آب

فلوئور به مقدار کم و بیش در اغلب آب ها و اکثر مواد غذایی مواد غذایی موجود است. مقدار فلوئور در آب های زیرزمینی به مراتب از آب های سطحی بیشتر است. به طوری که در آب های سطحی مقدار آن از چند دهم و حداکثر 2 میلی گرم متجاوز نیست درحالی که در آب های زیرزمینی گاهی مقدار آن به 10 میلی گرم یا بیشتر می رسد.

علت وجود فلوئور در آب های زیرزمینی فراوانی ان در پوسته ی زمین است. این ماده ازنظر سلامتی دندان تنها مورد ارزیابی قرار می گیرند و ازنظر صنعتی اهمیت چندانی ندارد.

نقش فلوئور در جلوگیری از پوسیدن دندان

فلوئور از فعالیت آنزیم های که مینای دندان را فاسد می کنند جلوگیری خواهد نمود.فلوئور دندان ها را سخت می کند تا در مقابل اسیدها کمتر حل شود و بتواند در مقابل اسیدهای موجود درد هان مقاومت زیادی داشته باشد.

میزان فلوئر موردنیاز

عطف به نتایجی که از تجربه ی تزریق فلوئور در آب آشامیدنی شهرها به دست آمده متخصصین میزان فلوئور مورد نیاز برای ممانعت از پوسیدگی دندان و مخطط یا خالدار شدن آن رابین 0.6 الی 1.5 میلی گرم در لیتر نوشته است در مقدار فلوئر موجود آب های آشامیدنی توجه به درجه حرارت محیط نهایت اهمیت را دارد به طوری که هرچه درجه حرارت بالاتر باشد میزان فلوئور حل شده در آب کمتر خواهد بود.

به عنوان مثال در 12 درجه سانتی گراد مقدار فلوئور حل شده آب 1.6 میلی گرم در لیتر است درحالی که این رقم در 17 درجه ی سانتی گراد به 1.08 و در 22 درجه به 0.8 میلی گرم در لیتر می باشد.بعضی از دانشمندان فرمول F=0.34/E را برای تعیین فلوئور لازم تا سن 10 سالگی را ذکر نموده اند که در این رابطه E میزان مصرف آب روزانه بر اساس اونس برای هر پوند وزن بدن می باشد. واحد F بر حسب میلی گرم بر لیتر می باشد.

نحوه ی تزریق فلوئور به آب

مهم ترین مواد معدنی دارای فلوئور 2 CaF، کربولیت که ترکیب درهم ریخته فلوئور آلومینیوم و سدیم است. ترکیب فلوئور و اپاتیت نیز اخیراً یافت شده است.در تزریق فلوئور به آب ممکن است از مواد معدنی یادشده و یا ترکیبات فلوئور داری که منشأ تهیه آنها همین مواد معدنی بوده است، استفاده نماییم.مهم ترین ترکیبات شیمیایی فلوئور دار که به عنوان ماده اولیه در تزریق به آب آشامیدنی بکار برود عبارتند از:

  • فلوئور سدیم
  • فلوئور سیلیکات سدیم
  • اسید فلوئور سیلیسیک
  • سایر ترکیبات فلوئور دار

نحوه هیدرولیزه شدن ترکیب اول و دوم در قسمت قبل به شرح زیر است:

  • SiF6Na2a2Na+ +SiF6
  • SiF6+H2Oa4H++6F-+SIO2

حذف فلوئور زیادی آب

در صورتی که میزان فلوئور آب آشامیدنی از حدود معینی تجاوز کند دندان مصرف کنندگان مخطط یا خالدار و چه بسا سیاه رنگ می شود و حتی ممکن است باعث بروز برخی از ناراحتی های استخوان بشود.

در صورت زیاد بودن مقدار فلوئور در آب بایستی مقدار اضافه ان از آب جدا شود. در امریکا سه روش مهم برای حذف مقدار زیادی فلوئور بکار گرفته می شود که در آنها از صافی های آلومینیوم دار فعال ترکیبات منیزیم یا زغال استخوان استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>