اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مطابق آیین نامه های ساختمانی خانه باید بر روی یک پی که بالاتر از سطح زمین است ساخته شود تا مقاومت لازم در برابر زلزله فراهم گردد. لازمه ی این امر قرارگیری منازل به خوبی و به صورت محکم بر روی پی می باشد, با اینکار ساختمان به صورت حرفه ای در مقابل خطرات ناشی از زلزله ایمن می گردد. خانه های جدید باید طوری ساخته شوند که از تمهیدات ویژه از قبیل مهاربندهای خاص، سیستم منحصر به فرد ساخت و ساز, مواد و مصالح ساختمانی بهره کامل ببرند.

زلزله

در مناطق زلزله خیز باید هشدار های لازم جهت آگاهی عموم مردم داده شود تا قدم به قدم برای زمین لرزه های بزرگی که غیر قابل اجتناب اند آمادگی لازم فراهم شود. این تمهیدات شامل مراحلی می باشند که برای محافظت و ابقاء خدمات عمومی ضروری ست، زیرا این خدمات در هنگام وقوع یک زلزله ی شدید غیر قابل دسترس اند. پس در صورت وقوع یک زلزله شدید امکان قطع برق، کمبود غذا و فساد آن در اثر نبود جریان برق و قطع سیستم تصویه آب وجود دارد، بدین صورت در اکثر موارد توصیه می شود که همیشه باید مقداری آب، غذا، وسایل روشنایی و سایر لوازم ضروری زندگی را در جای امن کنار بگذاریم. اما در هر حال آمادگی به هنگام وقوع زلزله در مقابل کنار گذاشتن آب و غذا، وسایل روشنایی و سایر لوازم ضروری زندگی، مقوله ای کاملا متفاوت است. ما باید سعی کنیم از خانه و لوازم با ارزش داخل خانه هایمان، چه بزرگ و چه کوچک محافظت نماییم.

ایمن سازی اثاثیه و اشیا قیمتی خانه در مقابل زلزله نسبتا یک فرآیند بسیار ساده است که توسط خود افراد قابل اجرا می باشد. لازمه این امر این است که هر آنچه از وسایل و اثاثیه منزل که احتمال سقوط آن طی یک زلزله وجود دارد را محکم سر جایش مهار نماییم تا هم از شکستن و افتادن آن و هم از آسیب وارد شدن به ساکنان منزل جلوگیری شود.

روش های گوناگونی برای مهار نمودن و ایمن سازی وسایل خانه وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته شده است:

آب گرم کن ها، موتورخانه های مرکزی, ,وسایل سرمایشی و گرمایشی
اگر شما یک آبگرم کن خریداری و آن را به صورت اصولی نصب نموده اید، نحوه بستن و محکم نمودن آن در مکان مورد نظر را نیز باید به عنوان ایمن سازی در برابر زلزله در نظر بگیرید تا جزیی از فرآیند نصب و راه اندازی محسوب گردد. اگر می خواهید آبگرم کن را در محل خود جهت ایمنی در برابر زلزله محکم نمایید، این کار بسیار ساده است و به تنهایی قادر به انجام آن هستید. بالا و پایین آبگرم کن را با یک تسمه سوراخ دار فولادی ببندید و آن را توسط یک پیچ حلقه دار به بالای دیوار مهار نمایید. وسایل و لوازم مربوطه مثل تسمه و پیچ حلقه دار را از ابزار فروشی تهیه نمائید.

زلزله

اثاثیه و لوازم خانگی بزرگ
با وجود اینکه همیشه در آیین نامه های ساختمان به این گونه لوازم و ایمنی آنها در برابر زلزله اشاره نشده، اما مهار نمودن یخچال و فریزر و دیگر لوازم و اثاثیه بزرگ به طوری که محکم و ثابت سر جای خود قرار گیرند امری مهم و شایان توجه است. شرکت های بسیاری وجود دارند که مهار کننده ها و نگهدارنده هایی برای ایمنی یخچال و فریزر در مقابل زلزله همراه با دستور نصب می سازند که به سادگی توسط افراد معمولی قابل نصب هستند.

اشیاء قیمتی بزرگ، قفسه ها، جاکتابی ها، فایل ها, کابینت ها و سایر موارد نیز می توانند طی یک زلزله شدید سقوط نمایند و ایجاد خطر کنند بنابراین آنها نیز باید به دیوار محکم و مهار شوند. برای این منظور لوازم و وسایل ویژه ای وجود دارد که مبلمان و اثاثیه خانه شما را در مقابل زلزله ایمن می کند، بدون اینکه به دیوارها و سایر سطوح خانه آسیبی وارد آورند.

اسباب و اثاثیه کوچک
علاوه بر ایمن سازی لوازم و قطعات بزرگ خانه نظیر مبلمان، باید از محکم بودن وسایل کوچک تر نیز در برابر زلزله مطمعن شوید:

برای درب های کمد چفت های ضد زلزله مخصوصی وجود دارد که از باز شدن درب و از سقوط اشیاء با ارزش و شکستن آنها جلوگیری می کند. امروزه چفت های مخصوصی ساخته شده که تا زمان حرکت تکه ای از وسایل خانه باز باقی می ماند و سپس به طور اتوماتیک بسته می شود.

نگهدارنده های مخصوصی برای ایمن نگهداشتن لوازم خانگی رومیزی مانند ماکروویو و امثال آن و برای نگهداشتن تلویزیون های مسطح LCD و جلوگیری از سقوط آنها وجود دارد که بسیار ساده نصب و راه اندازی می شوند و هم در شرایط زلزله و هم شرایط عادی باعث حفظ این وسایل می گردند.

زلزله

وسایل شیشه ای و ظریف

وسایل شیشه ای و ظریف اصولا از نظر معنوی بسیار با ارزش اند و یادآور خاطرات افراد هستند و در ضمن بسیار حساس و شکننده در برابر حرکت ناشی از زلزله می باشند. حتی اگر اشیا عتیقه خیلی محکم مهار شوند به نحوی که سقوط نکنند و درها محکم چفت شوند به صورتی که از باز شدن آنها جلوگیری شود، اما باز هم لرزشهای ناشی از زلزله باعث افتادن اشیاء قیمتی از روی طبقه ها و قفسه ها می شود که این امر منجر به شکسته شدن آنها می گردد.

می توان از یک نوع ماده نرم چسبنده برای محکم نگهداشتن وسایل در طبقه ها و قفسه ها استفاده نمود. این چسب نرم است و خشک نمی شود. این ماده همچنین برای ثابت نگه داشتن وسایل دکوری و آباژورها برروی سطح میز به کار میرود. گاهی اوقات جدا نمودن اشیا مهار شده با این چسب بسیار دشوار است اما در هر حال ابزار خاصی برای جداسازی این اشیا قیمتی بدون آسیب رسیدن به اثاثیه خانه یا خود این اشیا وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>