اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گاز آرگون چیست؟

پر کردن حباب لامپ و پنجره های دو جداره، سیستم آرگون پلاسما که در پزشکی کاربرد دارد و تصفیه زیرکنیوم از موارد کاربرد گاز آرگون در صنعت هستند.

هم چنین جوشکاری با گاز آرگون به عنوان گاز محافظ قوس الکتریکی، به منظور ایجاد محیط حنثی در محل الکترود تنگستنی، شستشوی فلزات مذاب برای جدا کردن گاز های حل شده در آن ها و کربن گیری از فولاد ضد زنگ از دیگر کاربر های مهم این گاز به شمار می رود.

گاز آرگون چیست ؟

آرگون یکی از گاز های بی اثر یا نجیب در جدول تناوبی عناصر است. آرگون بی رنگ و بی بو است. آرگون نقش بیولوژیکی شناخته شده ای ندارد و حدود 0.94% از جو زمین را به خود اختصاص داده است.

مقدار آرگون از زمان پیدایش زمین تا کنون همواره در حال افزایش بوده است. زیرا کاهش پتاسیم رادیواکتیو منجر به تولید گاز آرگون می شود. آرگون به صورت صنعتی از تقطیر هوای مایع به دست می آید.

تاریخچه گاز آرگون

گرچه گاز آرگون در جو زمین فراوان بوده و اکنون به عنوان سومین گاز جوی شناخته شده است، تا سال 1894 کشف نشده بود. در واقع کشف آرگون نتیجه ی توجیه تفاوت چگالی نیتروژن استخراج شده از هوا با چگالی نیترژن حاصل از آمونیاک بود. پس از جدا سازی این گاز، مشخص شد که ترکیب جدید از هوا استخراج شده است و آرگون کشف شد.

اثر گاز آرگون بر سلامت انسان

تنفس این گاز سبب جذب آن می شود. اگر تهویه محیط در معرض آرگون مناسب نباشد به علت بی رنگ و بی بو بودن آن می تواند منجر به خفگی شود. آرگون گازی خنثی است و واکنش شیمیایی با بدن نمی دهد.

اما، وجود مقدار زیاد آن در هوا مانع از اکسیژن رسانی به بدن شده و منجر به سرگیجه، تهوع، استفراغ، بیهوشی و مرگ می شود.این گاز از آن جهت که توهم تنفس برای فرد ایجاد می کند می تواند منجر به عدم اکسیژن رسانی و مرگ شود.

کاربرد های دیگر آرگون

به طور کلی آرگون زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که جوی بدون واکنش شیمیایی و بی اثر نیاز باشد. از این گاز برای تولید تیتانیوم و دیگر عناصر واکنش پذیر استفاده می شود. از گاز آرگون در لوله های فلورسنت و لامپ های کم مصرف نیز بهره گرفته می شود.

لامپ های کم مصرف اکثراً حاوی آرگون و جیوه هستند. زمانی که جریان الکتریکی از درون گاز عبور می کند سبب تولید نور یو وی می شود. پوشش داخلی لامپ با نور یو وی فعال شده و روشن می شود.لاستیک ماشین های لوکس نیز گاه با آرگون پر می شود تا از سر و صدای جاده بکاهد.کاربرد آرگون در صنعت جوشکاری به این علت است که هوای بی اثری ایجاد می کندتا فلزات جوش خورده اکسید نشوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>