اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نورپردازی

نورپردازی اتاق غذاخوری

در نورپردازی اتاق غذاخوری تمرکز اصلی بر روی میز نهارخوری است. شما می توانید در این اتاق، نورپردازی عمومی انجام دهید و برای بهبود نور و افزایش زیبایی میز غذاخوری از نورپردازی متمرکز استفاده کنید. نور عمومی برای تامین نور لازم برای کل اتاق و نورپردازی متمرکز برای تأکید بر میز غذاخوری اجرا می شود.

  • نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه مکانی است که در آن فعالیت های مختلف صورت می گیرد، از این رو باید دارای نور کافی باشد. نورپردازی آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی و کارآمد بودن فضا ایفا می کند. در گذشته تنها از یک لامپ در سقف آشپزخانه استفاده می شد اما امروزه در بحث نورپردازی، قسمت های مختلف آشپزخانه مانند کابینت ها، فضای اجاق گاز، سینک ظرفشویی و کانتر نیز باید از نور لازم برخوردار باشند.

کابینت آشپزخانه های مدرن اصولاً دارای شیشه هستند و از نورپردازی نقطه ای برای زیباتر نشان دادن اشیاء درون آنها استفاده می شود. هود نیز که این روزها از جمله ملزومات آشپزخانه است خود مجهز به لامپ های LED می باشد و روشنایی مورد نیاز برای پخت و پز بر روی اجاق گاز را فراهم می کند. همچنین لامپ هایی که زیر کابینت نصب می شوند، فضای کانتر آشپزخانه را روشن کرده و به راحتی می توان کارهای مربوط به آماده سازی غذا را روی آن ها انجام داد.

  • نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

در نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی اصولاً برای زیباتر نشان دادن کانتر و آینه هایی که در این مکان ها قرار گرفته اند از لامپ های تزئینی استفاده می شود. نورپردازی در اطراف آینه باعث می شود افراد تصویر خود را به وضوح در آن ببینند، همچنین آینه با انعکاس نور، فضای حمام و سرویس بهداشتی را زیباتر نشان خواهد داد.

  • نورپردازی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از جمله مکان هایی است که در آن کارهای مختلف صورت می گیرد، بنابراین باید از روشنایی لازم برخوردار باشد. این مکان برای دورهمی های دوستانه، مطالعه کتاب، صرف غذا و تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد، به همین منظور نورپردازی اتاق نشیمن علاوه بر زیباتر کردن فضا، باید کاربردی باشد.

نورپردازی

در اتاق نشیمن علاوه بر کاربرد نور عمومی، از نورپردازی متمرکز و یا نقطه ای نیز استفاده می شود. برای مثال برای تامین روشنایی و برجسته نمودن فضای نشیمن از نورپردازی متمرکز و برای دکوراتیو نمودن آثار هنری بر روی دیوار و برجسته نشان دادن آن ها از نورپردازی نقطه ای استفاده می شود.

  • نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب نه تنها مکانی برای استراحت و رفع دغدغه های روزانه است بلکه در آن کارهای دیگر نظیر عوض نمودن لباس ها، مطالعه کتاب و کار با لب تاپ نیز انجام می شود. از این رو علاوه بر نورپردازی عمومی باید از نورپردازی متمرکز نیز در این مکان استفاده شود.

برای مثال چراغ هایی که در کنار تخت خواب قرار داده می شوند نور لازم برای مطالعه را فراهم می نمایند. اگر در اتاق خواب المان های دکوراتیو مانند آینه، مجسمه و تابلو نقاشی وجود دارد می توانید از نورپردازی نقطه ای برای زیباتر نشان دادن آن ها استفاده کنید. نورپردازی اتاق خواب کمک شایانی به زیباتر شدن دکوراسیون آن خواهد کرد.

  • نورپردازی دیوار

عموما دیوارها یکی از در دسترس ترین و در برخی مواقع کم کاربردترین قسمت ها در هر فضایی می باشند. برخلاف تصور عموم نورپردازی این قسمت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند در زیبایی کلی فضای اتاق نقش داشته باشد. برای مثال در صورتی که از جزئیاتی هم چون گچبری، آرک، شلف و دیگر جزئیات تزئینی در آن به کار رفته است، انتخاب وسیله نورپردازی مناسب و نصب آن در محل صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

نورپردازی

انجام این کار می تواند جذابیت های دیداری زیادی در فضای اتاق به همراه داشته باشد. نصب لامپ در محل صحیح باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد. برای مثال در صورتی که طراحی اتاق نشیمن به سبک معاصر می باشد و در طراحی و دیزاین دیوار آن از سنگ استفاده شده است، بهتر است از یک لامپ مناسب بر روی سنگ استفاده نمایید. انجام این کار می تواند نقش و نگار طبیعی سنگ را به نمایش گذاشته و فضایی زیبا به ارمغان آورد.

در صورتی که در طراحی دیوار از آجر استفاده شده است نیز می توانید نسبت به اجرای این ایده و راهکار اقدام نمایید. توجه داشته باشید در این موارد لامپ باید درست در بالای سنگ یا آجر مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین در صورتی که دیوار از سطح یکنواختی برخوردار نبوده و در قسمت هایی دچار آسیب دیدگی می باشد، از استفاده لامپ در این قسمت خودداری نمایید.

  • نورپردازی زیر راه پله ها

قرار دادن نوارهای ال ای دی در زیر راه پله ها بیشتر از اینکه کاربردی باشد نقشی دکوراتیو دارد. با توجه به تصویر زیر متوجه می شوید که نورپردازی چقدر زیبا اجرا شده و این نوارهای ساده و رولی توانسته اند زیبایی راه پله را دوچندان کنند. از لامپ کم مصرف LED هم برای زیباسازی طراحی راه پله خارجی ساختمان و هم برای بالا بردن جذابیت پله های شناور تمام شیشه ای استفاده می شود.

اگر می خواهید فضایی زیباتر و خلاقانه تر داشته باشید بهتر است از نوارهای ال ای دی رنگی استفاده کنید. برای انتخاب رنگ ال ای دی ها به پالت رنگی فضای مورد نظر توجه کنید، سپس یکی از رنگ های برجسته را انتخاب نموده و لامپ ها را به همان رنگ خریداری کنید

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان باید متناسب با اهداف آن صورت گیرد. اصولاً برای برجسته نشان دادن خطوط عمودی یا افقی نما از تجهیزات روشنایی نما استفاده می شود. نورپردازی نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که برای ساختمان های مجاور مزاحمتی ایجاد نکند.

در واقع زیباسازی نما با نورهای رنگی متمرکز یا نقطه ای باید انسجام را در نما به تصویر بکشد و نباید هیچ گونه افراط در این کار صورت گیرد، زیرا نورپردازی افراطی نه تنها ساختمان را زیبا و ممتاز نشان نخواهد داد بلکه نور آن برای بناهای مجاور و افراد بیننده آزار دهنده است.

نورپردازی محوطه
محوطه ها و فضاهای سبز با نورپردازی زیباتر و جذاب تر به نظر می آیند و حس امنیت و تسلط به محیط را به فرد منتقل می کنند. تجهیزات نورپردازی این فضاها با تجهیزاتی که برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شوند متفاوت هستند. چراغ هایی که در کف زمین نصب می شوند و چراغ های دیواری و پارکی از جمله المان های روشنایی مخصوص محوطه ها و پارک ها می باشند. نورپردازی محوطه ها بیشتر به دلیل روشن کردن مسیر عبور افراد و ایجاد امنیت برای آن هاست، اما از نظر زیبایی میز نمی توان اهمیت آن را ندیده گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>