اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تامین برق و روشنایی یک امر بسیار ضروری در ساختمان سازی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد. در حال حاضر به دلیل بالا بودن تعرفه انرژی برق اکثر سازندگان سعی می کنند از لامپ هایی که مصرف انرژی پایین اما در مقابل بازده بالایی دارند برای تامین نور لازم استفاده نمایند. در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع لامپ روشنایی پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته سعی داریم به معرفی دسته ای از لامپ ها تحت عنوان لامپ هالوژنی بپردازیم. لامپ هالوژنی نوع جدیدی از لامپ های موجود در بازار است که در واقع نوع پیشرفته و تغییر شکل یافته لامپ رشته ای می باشد.

نورپردازی

لامپ هالوژنی در انواع مختلف، قابل نصب در مکان های مختلف از جمله سقف کاذب و برجستگی یا تورفتگی های روی سقف است و از آن در دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می شود. این لامپ ها نور را بر روی دیوارپوش و کفپوش منعکس نموده و یک نورپردازی ایده آل با زیبایی بی نظیر در فضا به نمایش می گذارند. نور ملایم لامپ هالوژن روشنایی لازم برای محیط را فراهم می کند و سایز کوچک آن امکان استفاده از این لامپ را در قسمت های مختلف ساختمان امکان پذیر می نماید.

نحوه عملکرد و طرز کار لامپ های هالوژنی

لامپ هالوژن از یک رشته تنگستن که درون یک محفظه پر شده با گاز بی اثر و کمی هالوژن از قیبل برم یا ید قرار گرفته، تشکیل شده است. وقتی انرژی برق وارد لامپ هالوژن می شود، گاز هالوژن منجر به داغ شدن سیم تنگستن و در نتیجه تولید نور سفید رنگ از آن می شود. یکی از معایب این نوع لامپ ها وجود گاز سمی هالوژن در آنها است، از این رو این لامپ ها اگر بشکنند نباید به آنها دست زد.

لامپ های هالوژن در انواع مختلف با مقدار هالوژن کافی پر می شوند تا میزان تبخیر رشته تنگستن با ولتاژ تطبیق پیدا کند. افزایش ولتاژ میزان تبخیر را بالا می برد، از این رو هنگامی که مقدار هالوژن کافی نباشد لامپ سیاه می شود. کاهش ولتاژ نیز میزان تبخیر را پایین می آورد و اگر مقدار هالوژن زیاد باشد لامپ به صورت غیر طبیعی می شکند. در این لامپ ها تنگستن بخار شده مجدداً بر روی رشته خود ته نشین می شود و همین چرخه باعث می شود طول عمر لامپ بالا رود. لامپ های هالوژن در مقایسه با لامپ های التهابی داغ تر می شوند زیرا گرمای آنها بر روی سطحی کوچک تر انعکاس پیدا می کند و حباب آنها به تنگستن درون شیشه نزدیک تر است. حرارت بالایی که توسط این لامپ ها تولید می شود نیاز به استفاده از محافظ برای آنها را به امری بسیار ضروری تبدیل کرده است.

نورپردازی

انواع لامپ هالوژن
لامپ های هالوژن در انواع هالوژن SMD، هالوژن COB و هالوژن LED تولید و به بازار عرضه می شوند. این لامپ ها نه تنها روشنایی مورد نیاز برای محیط را فراهم می کنند بلکه در نورپردازی و تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نورپردازی یک امر بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید و لامپ های هالوژن بهترین گزینه برای اجرای آن می باشند. این لامپ ها به صورت توکار قابل نصب در سقف ساختمان هستند و نمایی بسیار زیبا به فضا می بخشند.

لامپ هالوژن سقفی LED همانطور که از نامش پیداست از دیودهای نورافشان تشکیل شده است. این دیودها در کنار هم قرار گرفته اند و وقتی جریان الکتریکی به آنها می رسد نور کافی تولید می کنند. هر چه تعداد دیودهای ال ای دی بیشتر باشد میزان نور تولیدی نیز بیشتر خواهد بود، در واقع تعداد ال ای دی ها بر میزان نوردهی لامپ اثرگذار است. ال ای دی ها مصرف برق پایینی دارند اما نوری که تولید می کنند می تواند فضا را روشن کند. کیفیت و شدت نور ایجاد شده توسط این لامپ ها ایده آل است، به همین دلیل امروزه از آنها هم برای تامین روشنایی و هم دکوراتیو نمودن فضا استفاده می شود. لامپ هالوژن ال ای دی اشعه های مضر نظیر اشعه مادن قرمز و فرابنفش ساطع نمی نماید و گرمایی که توسط آنها ایجاد می شود ناچیز است.

لامپ هالوژن COB نیز از نظر نوردهی همانند لامپ های هالوژن LED است و هم برای تامین روشنایی مورد نیاز و هم تزئین بصری فضا استفاده می شود. این لامپ ها متشکل از چیپ های الکترونیکی هستند که بر روی برد نصب شده اند. در واقع تعدادی دیود روی برد قرار گرفته اند و یک نقطه نورانی را به نمایش می گذارند. طول عمر لامپ هالوژن سی او بی بالا و مصرف انرژی آن پایین است. این لامپ ها را می توان همانند لامپ های ال ای دی به شکل توکار در ساختمان استفاده نمود.

لامپ هالوژن SMD بر اساس تکنولوژی SMD ساخته شده است. این لامپ ها دارای چند چیپ ال ای دی هستند که توسط سیم نازک بهم متصل شده اند و از یک برد واحد برای آنها استفاده نمی شود. این لامپ ها گرمای کمتر و نور بیشتری ایجاد می کنند و روشنایی آنها به طور یکنواخت است. امروزه از لامپ هالوژنی اس ام دی به دلیل زیبایی و صرفه جویی در مصرف برق برای ساخت تجهیزات نورپردازی استفاده می شود.

نورپردازی

قاب هالوژن

  • قاب های هالوژن با توجه به جنس و رنگ در انواع متفاوت می باشند
  • قاب هالوژن کریستال، به دلیل زیبایی این مدل و نمای زیبایی که کریستال های روی این مدل قاب ایجاد مینمایند در طراحی های دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قاب هالوژن ورق، به دلیل قیمت مناسب از پر مصرف ترین قاب های هالوژنی می باشد.
  • قاب هالوژن آلومینیوم، که عایق رطوبت و حرارت می باشند و به همین دلیل از بهترین قاب های هالوژن می باشند.
  • قاب هالوژن دایکاست و استیل نیز از دیگر قاب های پرکاربرد می باشند.

مزایای لامپ هالوژنی
لامپ های هالوژنی مصرف برق بسیار پایینی دارند و منجر به کاهش هزینه های برق مصرفی ساختمان می شوند. این لامپ ها اصولاً در سایزهای کوچک ساخته می شوند و برخلاف مصرف کم انرژی نور مناسبی از خود ساطع می نمایند. اگر به دکوراسیون خانه های امروزی نگاهی بیندازید متوجه حضور این لامپ ها در قسمت های مختلف از جمله سقف بالای تلویزیون، راهرو منزل، سقف های کاذب دکوراتیو، نورپردازی کابینت های آشپزخانه و … خواهید شد. لامپ های هالوژنی از نوردهی فوق العاده ای برخوردار هستند و کیفیت نور آنها بالا است، به همین دلیل با استفاده از آنها می توان نور کافی برای محیط مورد نظر تامین نمود. قیمت لامپ هالوژنی در بازار مناسب است و می توان آن را خریداری نموده و در بخش های مختلف ساختمان نصب کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>