اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد ژرمانیم

ژرمانیم برخلاف بیشتر نیمه هادی ها دارای band gap یا شکاف نوار کوچکی است که امکان واکنش موثر به اشعه مادون قرمز را به وجود می آورد، بنابراین ژرمانیم در طیف نماهای مادون قرمز و سایر تجهیزات دیداری که نیازمند یابنده های حساس مادون قرمز است، کاربرد دارد.

ضریب شکست و ویژگیهای تجزیه اکسید آن، استفاده از ژرمانیم را در عدسی های زاویه باز دوربین و عدسیهای شیئی میکروسکوپ سودمند می کند.موسیقیدانانی که مایل به بازآفرینی حالت خاص تقویت کننده های اوایل دوره Rock and roll هستند، هنوز هم در تقویت کننده های گیتار برقی از ترانزیستورهای ژرمانیم استفاده می کنند.

آلیاژ ژرمانید سیلیکون در حال تبدیل سریع به ماده نیمه هادی مهم در IC های سرعت بالا می باشد. مدارهایی که از پیوندهای Si-SiGe استفاده می کنند، می توانند نسبت به مدارهایی که تنها سیلیکون بکار می برند سرعت خیلی بیشتری داشته باشند.ترکیبات خاصی از ژرمانیم برای پستانداران مسمومیت کمی دارند، اما برای باکتریهای خاصی اثرات سمی دارند. این ویژگی، اینگونه ترکیبات را به عوامل شیمی درمانی مفیدی تبدیل کرده است.

ژرمانیم یک نیمه هادی بسیار مهم است که به طور گسترده ای در ترانزیستورها و مدارهای یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرد. ژرمانیم ترکیبات بسیاری تشکیل می دهد. اکسید ژرمانیم برای نرم کردن شیشه به آن اضافه می شود، این نوع شیشه ها در لنزهای زاویه باز و در تجهیزات اشعه ی مادون قرمز مورد استفاده قرار می گیرد.

تنوع آلیاژسازی در مورد ژرمانیم بسیار زیاد می باشد. در آشکارساز، تک کریستال های ژرمانیم با درجه خلوص بالا، می توانند به طور دقیق منابع تشعشعاتی را شناسایی کنند.

اثر ژرمانیم بر سلامتی انسان

در گذشته اعتقاد بر این بود که ژرمانیم برای سلامتی مفید است، بر این اساس جذب بالای ژرمانیم باعث بالا رفتن قدرت ایمنی بدن و سرزندگی در فرد شده و باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود.در سال 1989 دپارتمان سلامت در کشور انگلستان اعلام کرد که این عنصر هیچگونه مصرف دارویی و غذایی ندارد و استفاده از آن یک خطر برای سلامتی محسوب می شود.

ژرمانیم هیدرید و ژرمانیم تترا هیدرید بسیار اشتعال زا هستند و حتی امکان انفجار در هنگام ترکیب با هوا محتمل است.استنشاق محصولات احتراق منجر به گرفتگی عضلات شکم، سرفه، سرخ شدن و درد پوست وچشم می شود.همچنین این ماده با استنشاق جذب بدن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>