اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم آرسنیک چیست؟

مسمومیت با آرسنیک, یا آرسنیکوسیس، زمانی رخ می دهد که فرد سطوح خطرناکی از آرسنیک را به بدن جذب می کند. آرسنیک، یک ماده شیمیایی نیمه رسانای طبیعی است که در سراسر جهان در آب های زیرزمینی یافت می شود.

مصرف آن می تواند ناشی از بلع, جذب یا استنشاق این ماده شیمیایی باشد. مسمومیت با آرسنیک می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در سلامتی و حتی مرگ، در صورت عدم درمان شود.آرسنیک اغلب در مسمومیت عمدی دخیل است, اما یک فرد می تواند از طریق آب های زیرزمینی آلوده, خاک آلوده و سنگ, و چوب این ماده را دریافت کند. با این حال, آرسنیک در محیط سریعاً خطرناک نیست و یافتن مقادیر سمی آرسنیک در طبیعت نادر است.

آرسنیک یک ماده شیمیایی شبه فلزی طبیعی است که ممکن است در آب های زیرزمینی موجود باشد. مصرف آن تنها منجر مشکلات سلامتی می شود، اگر مقدار خطرناکی از آرسنیک وارد بدن شود. سپس ممکن است که منجر به سرطان, بیماری کبد, کما و مرگ شود.

درمان آن شامل شستشوی روده ای, دارویی و کیلیت درمانی است. یافتن مقادیر خطرناکی از آرسنیک در محیط طبیعی نادر است. مناطق با سطوح بالای آرسنیک معمولاً به خوبی شناخته شده اند و برای پیش گیری و کنترل خطر مسمومیت راه کارهایی وجود دارند.هر کسی که مظنون به این باشد که ممکن است مقادیر بالایی از آرسنیک در محیط محلی اش وجود داشته باشد, باید با مقامات محلی خود برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرد.

سم آرسنیک چیست؟

آرسنیک یکی از عناصر طبیعی پوسته زمین است، مقدار کم آرسنیک در هر سنگ, هوا, آب و خاک وجود دارد. یک ماده شبه فلز است که در اصل فلز نیست, بلکه صفات بسیاری از فلزات را دارد.

غلظت آرسنیک ممکن است در نواحی خاص جغرافیایی بالاتر و بیشتر باشد. این می تواند نتیجه فعالیت های انسانی مانند معدن کاری فلزی یا استفاده از آفت کش ها باشد. شرایط طبیعی نیز می تواند منجر به تمرکز بیشتر در آن شود.

می توان آن را با عناصر دیگر در ترکیب های شیمیایی مختلف یافت، آرسنیک را نمی توان در آب حل کرد. ترکیبات معدنی آرسنیک نسبت به ترکیبات آلی مضر ترند، آن ها به احتمال زیاد با سلول های موجود در بدن واکنش نشان می دهند, عناصر معینی را از سلول جابجا می کنند و عملکرد آن را تغییر می دهند.برای مثال, سلول ها از فسفات برای تولید انرژی و علامت دهی استفاده می کنند, اما یک نوع آرسنیک شناخته شده به نام آرسنات می تواند از فسفات در سلول تقلید کند و جایگزینش شود.

این امر توانایی سلول را در تولید انرژی و ارتباط با سایر سلول ها را تضعیف می کند.این توانایی تغییر سلول ممکن است در درمان سرطان مفید باشد, زیرا برخی مطالعات نشان داده اند که می تواند بیماری را به بهبود دهد و به رقیق کردن خون کمک کند. داروهای شیمی درمانی مبتنی بر آرسنیک مانند:آرسنیک تری اکسید برای برخی سرطان ها استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>