اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبزیان

 تحلیل صادرات آبزیان ایران:
کسانی که در مناطق غربی و نواحی شمالی و جنوبی کشور که منابع آبی بهتری دارند؛ زندگی می کنند؛ به راحتی می توانند از استعداد های جغرافیایی و فیزیکی موجود استفاده نمایند.

تجارت ماهی و آبزیان:
یکی از محصولاتی که معاملات زیادی از آن ها در دنیا صورت می گیرد؛ ماهی ها و آبزیان هستند چه ماهی های پرورشی و چه صید شده.

ایران به عنوان یک کشور صادر کننده در این حوزه سهمی معادل چهارصد میلیون دلار دارد و به نقاط مختلف جهان صادر می کند.

از خاویار گرفته تا ماهی های خاص که ما مصرف نمی کنیم و بیشتر جنبه صادراتی دارند. عدد چهارصد میلیون دلار در مقابل اعداد جهانی صد و ده میلیارد دلار تقریبا معادل یک دویستم شاید هم کمتر محاسبه می شود.

یعنی سهم صادرات ما نیم درصد هم نیست و تقریبا چهار یا پنج در هزار است که رقم پایینی به نظر می رسد و باعث از دست رفتن فرصت در بازار های جهانی می شود.

آبزیان

شرایط پرورش ماهی در ایران:
در مناطق غربی ایران به دلیل منابع آبی خنک و تازه، می توان در پرورش ماهی و آبزیانی مثل قزل آلا فعالیت گسترده ای داشت. در حال حاضر هم تولید کنندگان زیادی در آن مناطق فعالیت می کنند.

اما بیشتر به بازار های عراق صادر می کنند و بازار های دیگر دنیا را مورد توجه قرار ندادند. ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان ماهی قزل آلا مطرح می باشد.

تقریبا بیست و پنج درصد قزل آلای دنیا در ایران تولید می شود. بنا بر این ما می توانیم این ظرفیت را توسعه دهیم. فقط باید جنبه های صادراتی آن را در نظر بگیریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری جذب نماییم.
در ضمن برای کسانی که در این حوزه کار می کنند؛ سود بیشتری داشته باشد.

البته در مناطق کم آب هم می شود ماهی پرورش داد. منتها باید در نحوه پرورش به صورت صنعتی مدیریت داشته باشیم.

مشکل ما در تولید نیست؛ بلکه در عرضه است. تولید کنندگان نمی توانند با قیمت مناسب محصولات شان را عرضه نمایند و سود خوبی نصیب شان گردد.

درست است که در حال حاضر هم پرورش ماهی برای تولید کنندگان سود خوبی دارد. اما اگر راهی به سوی بازار های جهانی باز شود؛ قطعا رشد و توسعه بیشتری پیدا می کنیم.

بنا بر این به طور کلی یک بازار بزرگ تقریبا بیش از دو برابر بازار نفتی در حوزه صادرات ماهی وجود دارد و ما می توانیم از این ظرفیت بهره ببریم.

آبزیان

عوامل تأثیر گذار در فروش ماهی:
فرآوری ماهی، تغییر در شکل و فرم، بهبود کیفی و کمی و همچنین نحوه پخت آن می تواند ارزش افزوده ما را بالا ببرد و رقم سود را افزایش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>