اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مهم ترین عملیات ها در ساختمان سازی برق کشی آن می باشد. این کار باید به گونه ای اجرا شود که ایمنی لازم برای ساختمان را فراهم کند. اگر به هر دلیلی کوچک ترین اشتباهی در برق کشی ساختمان صورت گیرد، ساکنین تا زمانی که در آن مکان زندگی می کنند برای استفاده از برق با زحمت زیادی مواجهه می شوند. قرار گرفتن کلید و پریزها در جای نامناسب موجب نارضایتی ساکنین می گردد زیرا به سهولت نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

برقکشی

سیم کشی ساختمان را باید به متخصص این حرفه سپرد تا با تجربه و مهارت خود مکانی ایمن برای زندگی ساکنین فراهم نماید. برقکاران حرفه ای از قوانین و استانداردهای لازم پیروی می کنند و با بهترین کیفیت و قیمت مناسب راحتی و آسایش را برای سکونت در ساختمان به ارمغان می آورند.

آن چه که در ادامه این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، نکات لازم در زمینه برق کاری در ساختمان می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

قوانین مهم در برق کشی ساختمان
از جمله قوانینی که در برق کشی ساختمان مورد توجه قرار می گیرند به شرح زیر می باشند.

رعایت ظرفیت استاندارد فیوزها
فیوزها برای مصارف مختلف در قسمت های گوناگون ساختمان نصب می شوند. در برق کشی باید به این نکته توجه داشت که فیوزها با ظرفیت استاندارد انتخاب شوند. برای مثال ظرفیت فیوز روشنایی 10 آمپر، فیوز پریزها 16 آمپر، فیوز کنتور 25 آمپر و فیوز اصلی ساختمان 20 آمپر است.

برقکشی

توجه به مکان قرارگیری وسایل برقی
یک برق کار حرفه ای می داند وسایل برقی در چه قسمت هایی از ساختمان قرار می گیرند، بنابراین طبق تصور ذهنی خود اقدام به سیم کشی می کند. مکان هایی که لباس شویی، اجاق گاز، پکیج، هود، یخچال و سایر وسایل در آنجا قرار می گیرند باید به پریز دسترسی داشته باشند.

صاحب خانه باید بدون زحمت از وسایل برقی خود استفاده نماید، از این رو در نظر گرفتن مکان قرارگیری این وسایل بسیار مهم است. تعداد پریزها باید به اندازه ای باشد که به سیم های رابط نیازی نباشد.

رعایت فاصله در سیم کشی
در هنگام برقکاری باید یکسری فاصله بین سیم ها رعایت شود. برای مثال فاصله پریزها از کف باید 30 الی 40 سانتی متر و فاصله کلیدها از کف باید 110 الی 120 سانتی متر باشد. آویزهای لامپ نیز باید از سقف حدود 30 الی 50 سانتی متر فاصله داشته باشند. یک برقکار با این فاصله ها آشناست و آنها را در حین کار خود رعایت خواهد کرد.

برقکشی

رعایت استاندارد سطح مقطع سیم ها
سطح مقطع سیم های مورد استفاده برای روشنایی 1/5 میلی متر، سیم های پریز 2/5 میلی متر، سیم های اصلی برق 4 میلی متر، سیم های کولر آبی 2/5 میلی متر و سیم های کولر آبی 4 میلی متر می باشد.

انتخاب انشعاب های مناسب
در برق کشی ساختمان انشعاب کنتور باید دارای ظرفیت کافی باشد تا در صورت افزایش ناگهانی بار الکتریکی در منازل، ولتاژ برق افت پیدا نکند و یا وسایل حفاظتی قطع نشوند. تعداد انشعاب های داخلی نیز باید به گونه ای انتخاب شود تا در صورت سوختن یک فیوز، کل ساختمان در خاموشی فرو نرود. اگر تعداد انشعاب ها بیشتر باشد ضریب اطمینان بالاتر خواهد رفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>