اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در دنیای صنعتی امروز، ساختمان ها سهم ویژه ای در تولید آلاینده ها و مصرف انرژی دارند. منابع طبیعی کره زمین پایدار نیستند و به دلیل استخراج مستمر آنها بشر در آینده ای نه چندان دور با کمبود منابع انرژی رو به رو خواهد شد. کمبود انرژی مسئله ای بسیار مهم و دلیل اصلی گرایش انسان ها به سمت زندگی در ساختمان سبز می باشد. یک ساختمان سبز بر اساس سازگاری با محیط زیست طراحی و ساخته می شود و تمام راهکارهای به کار رفته در ساخت آن از اصل بهینه سازی انرژی پیروی می کنند. این نوع ساختمان اثرات نامطلوب بر محیط زیست و انسان را کنترل کرده و کاهش می دهد. هدف اصلی معماری سبز حفظ محیط پیرامون و زیستگاه های طبیعی می باشد، در حقیقت این نوع معماری هیچ گونه خللی در طبیعت ایجاد نمی کند بلکه سلامتی و آسایش را به ارمغان می آورد و کیفیت زندگی را ارتقاء می بخشد.

معماری سبز

ساختمان سبز به ساختمانی گفته می شود که از زمان طراحی تا زمان اجرای پروژه و حتی بازسازی آن، استانداردهای حفاظت از محیط زیست رعایت شده و ذخیره سازی انرژی و افزایش بازده انرژی گرمایشی، سرمایشی و الکتریکی از جمله اهداف اصلی ساخت آن می باشند. مکانیزم طراحی ساختمان سبز بر اساس راهکارهایی نظیر استفاده از انرژی خورشیدی فعال یا غیر فعال، انرژی الکتریکی خورشیدی، اجرای بام سبز و استفاده از سیستم های هوشمند در ساختمان می باشد. علاوه بر آن عایق های نانو، شیشه های دوجداره و آب گرمکن های خورشیدی از جمله تجهیزاتی هستند که در طراحی این ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه نه تنها گرایش به سمت استفاده از معماری سبز در حال افزایش است، بلکه به کارگیری آن به معماران و ساختمان سازان اکیداً توصیه می شود. به عنوان سازندگان، معماران و مشتریان، باید بدانید مزایای استفاده از معماری سبز بسیار بوده و روز به روز افزایش می یابد. این مزایا تا جایی پیش می روند که استفاده از معماری سبز به عنوان یک نیاز محسوب خواهد شد. طبق مطالعات انجام شده، تقریبا 50 درصد انرژی و مواد غیر قابل بازیافت در جهان صرف ساخت و ساز می شوند. در عین حال، قیمت محصولات و مواد قابل بازیافت کاهش می یابد که این بدان معناست که معماری سبز نه تنها به طراحی بلکه به بودجه شما و صرفه جویی در هزینه ها نیز کمک می کند.

همه ما می دانیم که محیط زیست نیاز به کمک ما دارد و اکثر ما برای کمک کردن به آن آماده ایم. چرا این کار را با ساخت محل سکونت جدید خود آغاز نکنیم! استفاده از معماری سبز برای ساخت خانه خود در آینده ممکن است کار دشوار و گران قیمتی به نظر برسد، اما موضوعاتی که در این نوشته مطرح می شوند این مشکل را حل خواهند کرد. اجازه دهید به شما نشان دهیم که استقبال از شیوه زندگی سبز با آغوش باز بهترین کاری است که می توانید در زندگی خود انجام دهید.

معماری سبز

طراحی سبز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است

استفاده از معماری سبز تنها به سود محیط زیست نیست، بلکه مزایای اقتصادی بسیاری نیز برای شما در بر خواهد داشت. نمونه های بارز فواید طراحی سبز به شرح زیر می باشند:

آنچه سرمایه گذاری کرده اید به سرعت به شما باز خواهد گشت. در مقایسه با سبک های قدیمی و سنتی ساخت و ساز، معماری سبز برای پروژه های موجود 19/2 درصد و برای پروژه های جدید تقریبا 10 درصد بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت.

هزینه زندگی کمتر خواهد شد. طبق نظر شورای جهانی ساختمان سبز جبران شدن هزینه های اولیه ساخت و ساز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی از 4 تا 16 دلار در هر فوت مربع و صرفه جویی در مصرف آب به میزان 2 دلار در هر فوت مربع خواهد شد.

قیمت فروش این نوع ساختمان ها گران تر خواهد بود. طبق مطالعات صورت گرفته در سازمان Earth Advantage، قیمت خانه هایی که طبق اصول طراحی سبز ساخته شده اند و طراحی داخلی و نمای خارجی آنها بر مبنای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی اجرا شده است، حداقل 8 درصد نسبت به خانه هایی که فاقد این نوع طراحی هستند گران تر می باشد.

طول عمر ساختمان افزایش می یابد. سرمایه گذاری در سیستم ساخت و ساز و معماری سبز ممکن است در ابتدا هزینه زیادی در برداشته داشته باشد و از این رو مردم عمدتاً طرح های معمولی را برای خانه خود انتخاب می کنند. با این حال، طراحی سبز بادوام تر و ماندگارتر از طرح های ساخت و ساز معمولی است که این به معنای پس انداز و صرفه جویی واقعی در هزینه و انرژی محسوب می شود.

آنچه که می تواند بیشترین هزینه را برای شما ذخیره کند این است که قبل از شروع کار از چگونگی انجام آن مطلع شوید. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است مشمول طرح های تشویقی مالیاتی یا برخی از مزایای آنها شوید که ممکن است اطلاعی از آن نداشته باشید. بنابراین، به دنبال شرکتی باشید که بتواند در مورد ارزش واقعی پروژه های پایدار به شما اطلاع رسانی کند و مزایای متفاوتی را نسبت به رقبای خود ارائه دهد.

معماری سبز

معماری سبز سلامتی شما را تضمین می کند
اولین و مهم ترین دلیل ساخت خانه سبز سلامتی انسان است. شما باید اطمینان حاصل کنید که آب و هوای محل زندگی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار است و تأثیر مثبتی بر روی ساکنان می گذارد. طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده آلودگی هوا در داخل ساختمان ها گاهی اوقات پنج برابر مخرب تر از هوای بیرون ساختمان می باشد، زیرا اکثر آلودگی های خطرناک، حاصل از عملکرد انسان ها است، مثلاً دود غیر مستقیم حاصل از استعمال دخانیات بسیار خطرناک بوده و از طرف انسان ناشی می شود. ما گمان می کنیم این موضوع هیچ ارتباطی با پایداری و ماندگاری محیط زیست ندارد، اما حقیقت این است که اکثر آلاینده هایی که از طرف انسان و محصولات جانبی ساختمانی ناشی می شوند به طور جدی در مقادیر بالا منجر به آسیب دیدن محیط زیست و سلامتی خود انسان می شوند.

حضور مواد شیمیایی را نباید در زندگی روزمره نادیده گرفت، زیرا آنها در تولید رنگ، فرش، مواد شوینده یا حلال ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن لوازم خانگی زیادی وجود دارند که سلامتی شما را بیشتر از آنچه که تصور می کنید می تواند به خطر بیاندازد. برای روشن شدن این مطلب به این نکته توجه کنید که در سال 1995، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه حدود 146400 نفر و مرگ و میر ناشی از گاز رادون حدود 10021 نفر اعلام شده است. آسم که دشمن 20 میلیون نفر در سراسر جهان خصوصاً کودکان است، معمولاً توسط آلودگی های ایجاد شده در ساختمان هایی که طراحی آنها با معماری معمولی صورت گرفته حاصل می شود.

برای حل این مشکل، در طراحی خانه های سبز سعی می شود از عایق و سیستم های تهویه بسیار مطلوب استفاده شود، از این رو می توان عواملی که منجر به بیماری می شوند را به حداقل رساند. به عنوان مثال اگر از اداره مسکن بوستون استعلام کنید، متوجه می شوید افرادی که در خانه های سبز زندگی می کنند نسبت به افرادی که در خانه های معمولی زندگی می کنند حدود 47 درصد کمتر دچار بیماری می شوند. از ویژگی های منحصر به فرد عایق های سنگین می توان به کاهش سر و صدا و دما اشاره نمود. آنها به شما کمک می کنند با آرامش بیشتری زندگی کنید و از بیماری ها در امان باشید.

معماری سبز

اگر قصد دارید یک خانه سبز بسازید، نکات ذکر شده در این نوشته  را به خاطر بسپارید. با یک متخصص یا کارشناس در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی مشورت کنید تا راه حل های اصولی و کاربردی را به شما پیشنهاد دهند و یا اینکه اشتباهاتی را که تاکنون مرتکب شده اید را به شما گوشزد نمایند. قبل از برنامه ریزی برای ساخت خانه سبز، حتماً باید مجوز ساخت و ساز سبز را دریافت کنید. در این خصوص می توانید توجه سازمان های خاص را نیز جلب نموده و از آنها درخواست کنید کمک های مالی برای شما فراهم کنند. انجام اینکار ارزش ملک شما و قیمت آن را در هنگام فروش بالاتر خواهد برد. علاوه بر آن تمام هزینه هایی که برای ساخت خانه خود صرف نموده اید با صرفه جویی در مصرف انرژی های آب، برق، گاز و کاهش هزینه های پرداخت قبوض جبران خواهد شد.

هیچ کس نمی تواند برای کاهش استرس، اجتناب از بیماری ها یا داشتن خلق و خوی خوب تعریفی ارائه دهد. داشتن یک محل زندگی سبز و همیشگی یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به این هدف می باشد. علارغم اینکه خانه های سبز دوستدار محیط زیست بوده، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. همانطور که همه ما می دانیم، ما در عصری زندگی میکنیم که تکنولوژی در حال توسعه است و روز به روز به تکامل می رسد و در کنار آن منابع طبیعی در حال پایان می باشند. به همین دلیل گرایش به سمت زندگی در خانه های سبز در حال افزایش است و ما باید خود را برای زندگی در خانه ای پاک و عاری از هر نوع آلودگی آماده کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>