اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روشنایی یک امر بسیار ضروری برای بشر به منظور انجام فعالیت های مختلف است. زندگی بدون نور غیر قابل تصور و زندگی در دنیای تاریک غیر ممکن است. بشر با ساخت لامپ نور کافی برای زندگی در شب فراهم نمود و و روز به روز با تغییر و پیشرفت تکنولوژی لامپ های مختلفی به بازار عرضه کرد. در دنیای مدرن امروز به دلیل کمبود منابع انرژی و هزینه بالای تولید آن، هدف اصلی انتخاب لامپ علاوه بر تامین نور کافی، صرفه جویی در مصرف انرژی است. در گذشته لامپ های رشته ای تنها گزینه برای تامین روشنایی ساختمان بود اما با ورود لامپ های کم مصرف LED امروزه شاهد استفاده محدود از آنها هستیم. در نوشته های پیشین به معرفی انواع لامپ به صورت کلی و معرفی لامپ LED به صورت اختصاصی پرداختیم. هم اکنون در این نوشته قصد داریم تفاوت بین لامپ های رشته ای و لامپ های ال ای دی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

لامپ

لامپ رشته ای
لامپ رشته ای که به لامپ التهابی نیز معروف است در مقایسه با سایر لامپ ها هزینه تولید کمتری دارد. در این نوع لامپ، جریان برق از یک رشته سیم بسیار نازک عبور می کند و تا جایی که منجر به نوردهی شود آن را گرم می نماید. حباب شیشه ای که این رشته سیم را احاطه کرده مانع از رسیدن اکسیژن به آن می شود. در صورتی که اکسیژن به این رشته سیم برسد آن را اکسید کرده و از بین می برد. این لامپ ها در ابعاد گوناگون با ولتاژهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شدند و برای مصارف مختلف خانگی، تجاری، تبلیغاتی و … کاربرد دارند. این لامپ ها نور زیادی تولید می کنند اما عیب آنها تولید حرارت است. 90 درصد انرژی برقی که توسط این لامپ ها استفاده می شود به گرما تبدیل می گردد. از این رو در حال حاضر از لامپ های فلورسنت و ال ای دی به جای این لامپ ها استفاده می شود. لامپ التهابی بر اساس توان برق مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. این توان با وات که به مقاومت رشته لامپ بستگی دارد تعیین می شود. لامپی که از توان بالاتری برخوردار است میزان نور بیشتری تولید می کند. در گذشته لامپ های رشته ای به وفور مورد استفاده قرار می گرفتند اما هم اکنون استفاده از این لامپ ها به دلیل مصرف بالای انرژی ممنوع شده است.

لامپ


لامپ فلورسنت
این محصول بر اساس تحریک بخار جیوه نور مورد نیاز را فراهم می نماید. تحریک بخار جیوه باعث تبدیل فسفر به فلورسنت و در نتیجه تولید نور می شود. لامپ فلورسنت در توان ها و اشکال مختلف ساخته و در مکان های گوناگون قابل استفاده می باشد. این لامپ ها در اشکال استوانه ای و حلقه ای شکل به بازاتر عرضه می گردند. لامپ فلورسنت به لامپ مهتابی نیز مشهور است و به دلیل انتشار نور سالم و طبیعی در فضا کاربرد فراوانی دارد. این لامپ ها درصد بالایی از انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کنند و روشنایی دلپذیری در فضا ایجاد می نمایند. از جمله معایب این لامپ ها می توان به تولید اشعه فرا بنفش اشاره نمود. این لامپ ها از بخار جیوه ای که درون لامپ تعبیه شده برای تولید نور فرابنفش استفاده می کنند. اگر به هر دلیلی این لامپ شکسته شود گاز ناشی از این لامپ ها برای انسان مشکل ساز خواهد شد. بناربراین حمل و نقل و استفاده از این لامپ ها باید با احتیاط صورت گیرد.

لامپ

لامپ ال ای دی
لامپ LED از جمله لامپ هایی می باشد که امروزه استفاده از آنها رایج شده است. نور کافی و مصرف پایین انرژی برق از جمله مزایای این لامپ ها محسوب می شود و باعث شده افراد بسیاری به استفاده از این لامپ ها رو آورند. لامپ ال ای دی در انواع COB، SMD و پاور ال ای دی تولید و به بازار عرضه می شوند که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. این لامپ ها تقریباً تمام انرژی الکتریکی که دریافت می کنند را به نور تبدیل می نمایند و میزان گرمای ایجاد شده توسط آنها بسیار کم است، از این رو نقشی در گرم نمودن محیط ایفا نمی کنند بلکه با نوری درخشان منجر به روشن شدن آن می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>