اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در طول تاریخ روشنایی یکی از ملزومات زندگی بشر بوده است. امروزه تولید کنندگان زیادی در این عرصه وجود دارند که در جهت تولید لامپ هایی که هم از لحاظ مصرف انرژی مقرون به صرفه بوده و هم ظاهر زیبایی دارند، با یکدیگر رقابت می کنند. نورپردازی ساختمان یک امر ضروری است که نقش موثری در زیبایی و روشنایی آن ایفا می کند.

امروزه در بازار لامپ های متعددی به فروش می رسند که هر کدام قابلیت ها و کارایی های مخصوص به خود را دارند و برای مکان های مشخص قابل استفاده می باشند. در این بخش به معرفی انواع لامپ روشنایی می پردازیم تا با آنها آشنا شده و با آگاهی از آنها نسبت به خرید لامپ برای ساختمان خود اقدام نمائید. با ما همراه باشید.

انواع لامپ های روشنایی

لامپ


لامپ رشته ای
استفاده از لامپ های رشته ای در گذشته بسیار رواج داشت و تقریبا همه ما روزی از این لامپ ها در خانه خود استفاده کرده ایم. جسم صلبی به نام فیلامان که در این لامپ ها قرار گرفته در صورت گرم شدن، نور تولید می کند. این لامپ ها بسیار پر مصرف بوده و از طول عمر پایینی برخوردار هستند.

از این رو امروزه این لامپ ها جای خود را به انواع دیگر لامپ داده اند. لامپ های رشته ای چیزی در حدود 97 درصد از انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کنند. نور لامپ های رشته ای شباهت زیادی به نور طبیعی دارد. این لامپ ها حرارت زیادی در محیط ایجاد می کنند و اتلاف انرژی آنها بالا می باشد.

لامپ هالوژنی
مشکل طول عمر پایین لامپ های رشته ای با ورود نمونه های هالوژنی برطرف شد. لامپ هالوژنی با نام های هالوژن تنگستن، کوارتز لامپ ید و کوارتز هالوژن شناخته شده است. مصرف انرژی این محصول نیز مانند لامپ های رشته ای بالا می باشد. از معایب آن ها می توان به تولید گرمای زیاد، بازدهی پایین و به مقدار کم انتشار اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد.

نور ایجاد شده توسط این لامپ ها بسیار زیاد است و در اجرای نورپردازی ها از آن ها استفاده می شود. سایز آن ها نسبت به لامپ رشته ای کوچک تر است اما بازده نوری و عمر آنها نسبت به انواع غیر هالوژنی بالاتر می باشد. اندازه کوچک این لامپ ها این امکان را فراهم می کند که بتوان از آن ها در انواع سیستم های روشنایی و سیستم های نوری فشرده استفاده کرد.

لامپ

لامپ فلورسنت
لامپ های فلورسنت به دلیل بازدهی بالا مورد استقبال اکثریت قرار گرفته اند. از مزایای آن ها می توان به طول عمر بالا، مصرف کم و رنگ نور مناسب اشاره کرد. لامپ فلورسنت به لامپ کم مصرف معروف است و مصرف انرژی آن چیزی در حدود پنج برابر کم تر و طول عمر آن ده برابر انواع رشته ای می باشد. تولید نور در این لامپ ها بدین گونه است که اتم های جیوه درون لامپ با برخورد الکترون ها برانگیخته شده و اشعه ماوراء بنفش تولید می کند.

قیمت لامپ های کم مصرف نسبت به سایر نمونه هابیش تر است اما با توجه به طول عمر بالا و مصرف کم از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند. از معایب آن ها می توان به تولید اشعه ماوراء بنفش، خستگی زودرس، ایجاد لکه های پوستی و ایجاد ماده سمی پس از شکستن اشاره کرد. از جمله لامپ های فلورسنت لامپ های مهتابی می باشند که بیشتر در فضاهای مسکونی و تجاری از آن ها استفاده می شود.

لامپ LED
لامپ ال ای دی با ویژگی هایی از جمله قدرت نوردهی، مصرف کم و طول عمر بالا جایگزین مناسبی برای نمونه های رشته ای و فلورسنت محسوب می شوند. از مزایای ویژه این محصول طول عمر بالای آن است که در مقایسه با انواع دیگر قابل مقایسه نیست.

طول عمر این لامپ ها به تعداد روشن و خاموش شدن آنها بستگی ندارد بلکه ملاک طول عمر مدت زمان روشن بودن آن است. لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به نمونه های سی او بی، اس ام دی و LED فلامینتی اشاره کرد.

لامپ

پنل LED
پنل های LED متشکل از تراشه های ال ای دی هستند که درون یک محفظه فلزی با روکش پلاستیکی قرار دارند. نور این پنل ها قابلیت کم و زیاد شدن دارند و قیمت آن ها وابسته به اندازه و کیفیت آنهاست. نوعی از پنل ها وجود دارند که می توان رنگ آن ها را به وسیله کنترل از راه دور تغییر داد.

این پنل ها دارای طرح های متنوع هستند و طیف رنگی بسیار زیبایی ایجاد می کنند. طول عمر آن ها بالاست و به صورت مداوم قابل استفاده می باشند. پنل های ال ای دی در مقایسه با سایر لامپ ها تراشه های بیشتری دارند، به همین دلیل میزان نور تولیدی آنها نیز بالا می باشد.

لامپ LED هوشمند
لامپ ال ای دی هوشمند از طریق تلفن همراه یا شبکه وای فای قابل کنترل می باشد. از لامپ های LED هوشمند در فرایند هوشمندسازی ساختمان ها استفاده می شود.

لامپ LED سقفی
این نوع از لامپ ها درون یک جعبه تعبیه شده اند. درون این جعبه موتوری قرار دارد که از گرم شدن چراغ آن جلوگیری می کند. کیفیت نور و دوام آن ها از دیگر انواع لامپ های LED بهتر می باشد.

ریسمان LED
از این ریسمان ها به صورت مخفی در پشت دیوارها یا سقف کاذب استفاده می شود. نور این ریسمان ها رنگی متمایل به آبی دارد. از آن جا که این ریسمان ها درون لوله پلاستیکی قرار دارند از دوام بالایی برخوردار بوده و برای نورپردازی فضای بیرونی مناسب می باشند.

ریسه شلنگی و نوار LED
نوار LED به مدار مدوری گفته می شود که تراشه های ال ای دی به آن متصل هستند. میزان نوردهی این گونه چراغ ها متفاوت است. در پشت نوارهای ال ای دی ماده ای چسبنده وجود دارد که نصب آن ها را سریع و آسان می کند.

از این محصول می توان در فضاهای مختلف استفاده کرد. توجه داشته باشید در صورت استفاده از نوارهای LED در آشپزخانه و حمام، حتما از نوع روکش دار آن استفاده نمایید. چرا که در این فضاها رطوبت و گرما وجود دارد و به همین دلیل نوع روکش دار آن ماندگاری بیشتری دارد.


فیبرهای نوری
استفاده از فیبرهای نوری برای فضاهایی که نیاز به نورپردازی تأکیدی دارند بسیار مناسب می باشد. سیستم فیبرهای نوری به این گونه است که یک لامپ پر قدرت و پر نور را به چند رشته فیبر انتقال می دهد. رشته ای بودن فیبرهای نوری زیبایی خاصی به این لامپ ها بخشیده است.

از فیبرهای نوری می توان در جهت تزئین قسمتی از خانه خصوصاً سقف های کاذب استفاده نمود. این فیبرها مصرف برق پایینی دارند اما زیبایی و جلوه فوق العاده ای ایجاد می کنند. نورپردازی با فیبر نوری هیچ خطری در پی ندارد زیرا روش انتقال نور به آنها کاملاً ایمن است، به همین خاطر می توان از آن ها در مکان های مرطوب مانند سونا، جکوزی، استخر و … استفاده نمود.

لامپ متال هالید
نور تولیدی توسط لامپ متال هالید به نسبت اندازه آن بسیار زیاد می باشد. امروزه استفاده از این محصول افزایش یافته زیرا به دلیل نور زیادی که تولید می کنند بسیار کارامد هستند. از لامپ های متال هالید در سالن ها، چراغ های راهنما و بازارهای روباز استفاده می شود. طول عمر این لامپ ها نسبت به لامپ های رشته ای ده برابر بیشتر است و انرژی برق کمتری مصرف می کنند.

لامپ

به دلیل عدم تأثیر درجه حرارت محیط بر این چراغ ها از آنها هم در محیط های مسقف و هم فضاهای باز استفاده می شود. نور تولید شده توسط لامپ متال هالید با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد. این لامپ ها به زمانی حدود یک تا پانزده دقیقه برای تولید نور نیاز دارند و یکی از معایب آن ها تولید اشعه ماوراء بنفش است که برای افراد مضر می باشد.

لامپ بخار جیوه
امروزه استفاده از لامپ بخار جیوه با توجه به مخاطراتی که بخار جیوه برای محیط زیست ایجاد می کند و هم چنین تولید نمونه هایی که بسیار کارامد تر بوده و راندمان بالایی دارند، رو به کاهش می باشد. اگر چه استفاده از این لامپ ها کاهش یافته اما با این حال برای مکان هایی مانند پارک ها و پیاده رو ها که تعویض لامپ آن ها مشکل و متحمل هزینه می باشد، از لامپ های بخار جیوه استفاده می شود.

لامپ بخار سدیم
نور لامپ بخار سدیم زرد است. لامپ های بخار سدیم به دو دسته کم فشار و پر فشار تقسیم می شوند. از ویژگی آن ها می توان به نور بالا و طول عمر زیاد اشاره کرد. استفاده از این مجصول برای تامین نور مکان هایی مانند اتوبان ها، خیابان ها و تونل ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

لامپ نئون
لامپ نئون از گاز آرگون یا نئون کم فشار پر شده است. لامپ هایی که با نئون خالص پر می شوند روشنایی بیشتری دارند. میزان مصرف برق آن ها کم است و بعد از روشن شدن مقاومت گاز آنها تغییر می کند که از این ویژگی در مدارهای کلیدزنی می توان استفاده کرد.

قیمت انواع لامپ
لامپ ها همانطور که گفته شد دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام با توجه به کاربرد ویژه خود در مکان های مناسب نصب می شوند. اگر برای خرید لامپ به بازار مراجعه کنید با تنوعی از طرح ها رو به رو خواهید شد. شما با توجه به دیزاین خانه خود و میزان برق مصرفی لامپ ها می توانید نسبت به خرید آنها اقدام نمائید. برای مشاهده قیمت لامپ به قسمت قیمت های ساختمانی مراجعه نمایید.

انواع لامپ روشنایی کدام اند؟
لامپ رشته ای، لامپ هالوژنی، لامپ فلورسنت، لامپ LED، پنل LED، لامپ LED هوشمند، لامپ LEDسقفی، ریسمان LED، ریسه شلنگی و نوار LED، فیبرهای نوری، لامپ متال هالید، لامپ بخار جیوه، لامپ بخار سدیم، لامپ نئون       

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>