اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله کشی

لوله برق از جمله تجهیزاتی است که استفاده از آن در صنعت برق ساختمان بسیار رایج است. این لوله ها به منظور محافظت از کابل های برق در مسیر سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیم ها، به سیم کشی نظم می بخشند و امنیت آن را تامین می کنند. این محصول برای عبور و پوشش سیم های برق، کابل های مخابراتی، کابل های دوربین های مدار بسته، فیبر نوری و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل های برق و رشته هایی که از لوله ها عبور می کنند رسانا هستند، از این رو به منظور کاهش خطرات احتمالی از این لوله ها استفاده می شود. سیم ها هادی جریان برق هستند و می توانند منجر به حوادث جبران ناپذیری شوند اما حفاظت و نگهداری از آنها در لوله میزان خطرات احتمالی را می کاهد و ایمنی ساختمان را بالا می برد.

لوله برق یا کاندوییت دارای انواع مختلفی می باشد و از متریال های گوناگون برای مصارف مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. استفاده از آن ها دوام و ماندگاری سیم کشی ساختمان را بالا می برد و تعمیر، تعویض و یا تقویت کابل ها را آسان تر می کند. انواع این لوله ها به شرح زیر می باشند:

لوله کشی

لوله برق فولادی
لوله برق برای نگهداری و حفاظت از کابل های برق در طول مسیر سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله های برق هم به صورت توکار و هم روکار در ساختمان کاربرد دارند. لوله برق فولادی را می توان توسط دستگاه لوله خم کن فرم داد و در مکان های مختلف برای عبور سیم های برق استفاده کرد. این مدل مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند.

علاوه بر آن مقاومت فشاری آن ها بسیار بالاست و دچار تا خوردگی نمی شوند. از معایب آن می توان به عدم مقاومت در برابر زنگ زدگی اشاره نمود. این محصول در دو نوع لوله های گالوانیزه گرم و لوله های گالوانیزه سرد به بازار عرضه می شوند. لوله برق گالوانیزه گرم به منظور محافظت از سیم های برق در برابر عوامل خارجی استفاده می شود.

درون و بیرون این لوله ها با گالوانیزه پوشش داده شده است و اصولاً به صورت روکار استفاده می شوند. عمر نمونه گالوانیزه گرم نسبت به گالوانیزه سرد بیشتر است زیرا آبکاری آنها در دمای 420 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. در مقابل لوله های گالوانیزه سرد در دمای پایین آبکاری می شوند و عمر مفید آنها 5 سال است.

این محصولات اگر در معرض آفتاب و رطوبت نباشند عمر طولانی تری خواهند داشت و اصولاٌ برای مصارف توکار استفاده می شوند. هر دو نوع لوله گالوانیزه در سایزهای مختلف در بازار موجود می باشند. لوله های برق از ظرفیت های مختلف برخوردارند و می توان سیم های برق با ضخامت های مختلف از بین آنها عبور داد. این المان در تمام ساختمان های تجاری، مسکونی، مدارس، بیمارستان ها و … کاربرد دارد.

لوله برق پی وی سی
این مدل از جنس پی وی سی یا همان پلاستیک سخت ساخته می شود. لوله پی وی سی به منظور عبور کابل های برق بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان آنها را در زوایای دلخواه خم نمود. در واقع لوله PVC حالت فنری دارد و بدون ترک خوردگی و یا شکستگی در لوله کشی برق ساختمان به کار می رود.

لوله های پی وی سی در بازار به لوله پلیکا معروف هستند و در برابر لوله های فلزی که عایق نیستند و قابلیت خم پذیری ندارند گزینه ایده آلی به شمار می آیند. از مزایای آن ها می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، عدم آسیب پذیری در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی، پایداری در برابر سایش، قابلیت ضد حریق، عدم خوردگی و زنگ زدگی، سهولت نصب، نفوذناپذیری بالا و عدم جذب رطوبت اشاره نمود.

این محصول به صورت خرطومی نیز ساخته می شوند. قیمت لوله خرطومی PVC در بازار مناسب است و تنها عیب آنها احتمال تغییر حالت و ترک خوردگی در سرما و یا گرمای بسیار زیاد است. تنوع ابعاد این لوله ها بالاست و با قطرهای مختلف برای مکان های مختلف قابل استفاده می باشند.

لوله کشی

لوله برق پلی اتیلن
این محصول از جمله پر مصرف ترین لوله پلیمری در برقکاری ساختمان است. جنس آن از پلاستیک نرم بوده و به علت وزن بسیار سبک و نصب آسان همواره مورد توجه برقکاران قرار می گیرد. این لوله ها در ابعاد مختلف و ظرفیت های گوناگون برای جا دادن کابل های برق به بازار عرضه می شوند.

دوام و استحکام آن ها با توجه به انعطاف پذیری بالای آن بسیار زیاد است. سرعت اجرای اتصال جوشی و دنده ای در این لوله ها در مقایسه با سایر نمونه ها بالاتر است، از این رو پیمانکاران برق علاقمند به استفاده از آن می باشند. قیمت لوله برق پلی اتیلن بالاتر از نمونه های پی وی سی است. این متریال به علت استفاده از مواد پلیمری در تولید آن یک عایق خوب برای کابل های برق محسوب می شود.

لوله برق پلی آمید
لوله های پلی آمید در ساختمان های سبک مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه حدود 65 درصد لوله های ساختمان از این نوع هستند زیرا این متریال وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند. پلی آمید نوعی پلیمر مهندسی بوده و جنس آن همانند پلاستیک نرم است.

لوله هایی که از این پلیمر ساخته می شوند مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند و به علت انعطاف پذیری بسیار بالا در خم شدگی ها دچار ترک خوردگی نمی شوند. این محصول به صورت شاخه ای و کلافی و در اشکال بدون خط، خط دار و دوجداره در بازار موجود است. این نوع لوله در برابر ضربه دچار آسیب نمی شود و تنها عیب آن شعله ور شدن آن است اما هنگام سوختن دود ایجاد نمی کند. امکان تهیه این محصول با قیمت مناسب در بازار وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>