اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ آهن


تجارت سنگ آهن: 
تجارت سنگ آهن نوعی سنگ معدنی حاوی رگه های آهن است که با فرایند ذوب و احیا آهن آن جدا می‌شود. سنگ آهن یکی از فراوان ترین عناصر فلزی موجود در زمین است و اکسید آن حدود 5 درصد از پوسته زمین را شامل می‌شود.

از سال 1317 و تدوین اولین قانون معادن و آغاز معدنکاری مدرن در ایران تا سال 1377 را می توان دوره تکوین صنعت سنگ آهن نامید. از سال 1377 و با اصلاح و تصویب قانون معادن زمینه کلی برای حضور بخش خصوصی در این کسب و کار فراهم شد.

اکثر تولید سنگ آهن ایران در اختیار شرکت های دولتی است. از جمله شرکت‌های چادرملو، گل گهر، سنگ آهن مرکزی بافق و سنگ آهن سنگان می باشد. حدود 90 درصد تولید سنگ آهن کشور در اختیار این چند شرکت می‌باشد.

و بقیه در دست معادن خصوصی که در قسمت های خراسان (سنگان و خواف)، کرمان، یزد، زنجان و آذربایجان شرقی می باشد. اکثر تولیدات این شرکت های بزرگ برای صنعت فولاد داخلی به مصرف می‌رسد.

شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، خوزستان، هرمزگان، خراسانجزء بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این ماده اولیه و جزء بزرگ‌ترین تولید کنندگان فولاد کشور می‌باشند.

منطقه سنگان و خواف: این منطقه دارای بهترین معادن سنگ آهن ایران از نظر عناصر است. و دارای معادن زیادی می‌باشند که اکثرا مگنتیت و به صورت پلاسری می‌باشند.

اکثر معاملات تجاری سنگ آهن بر اساس درخواست کشور چین صورت گرفته است. و اکثر آنالیز‌های درخواستی مربوط به سنگ آهن دانه بنده شده فاین (مگنتیت) می‌باشد.

سنگ آهن

تجارت سنگ آهن با کدام کشور ها است؟
باتوجه به گسترش روز افزون نیاز شرکت‌های فولادی جهان به مواد اولیه به خصوص سنگ آهن باعث شده تا سرمایه‌گذاری در بخش معادن سنگ‌آهن و تولید سنگ آهن دانه‌بندی شده و مواد فراوری شده این ماده مثل کنسانتره و گندله بیشتر شود.

صادرات سنگ آهن ایران بیشتر توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌گیرد و 95درصد این صادرات به کشورهای چین و هند می‌باشد.

چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان سنگ آهن دنیا بوده و جزء بزرگ ترین تولید کنندگان فولاد جهان می‌باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>