اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لامپ

LED مخفف عبارت Light Emitting Diode و به معنای دیود نورافشان است. این نوع لامپ در مقایسه با سایر لامپ هایی که در بازار موجود هستند از نظر کیفیت و مصرف انرژی بهتر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. لامپ ال ای دی با استفاده از دیودهای تولیدکننده نور، روشنایی را به ارمغان می آورد. این لامپ ها 90 درصد انرژی دریافتی را به نور تبدیل می نمایند و هدررفت انرژی پایینی دارند. استفاده از این لامپ ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های روشنایی ساختمان می شود و هزینه های تعمیر و نگهداری از آنها را به میزان قابل توجه کاهش می دهند. عموماً رنگ نور ایجاد شده توسط لامپ LED سفید بوده و روشنایی آن همانند روشنایی طبیعی روز است، از این رو آسیبی به چشم وارد نمی کند. امروزه به دلیل بالا بودن هزینه انرژی تا جای ممکن سعی می شود از وسایل و تجهیزات کم مصرف در ساختمان استفاده شود. لامپ های ال ای دی از جمله انواع لامپ روشنایی هستند که نقش موثری در بهینه سازی مصرف انرژی برق و کاهش هزینه های قبوض ایفا می کنند. این لامپ ها در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و قابل استفاده در تمام مکان ها می باشند.

انواع لامپ ال ای دی

لامپ

لامپ پاور ال ای دی
پاور ال ای دی جزء اولین لامپ های LED در صنعت برق و روشنایی به شمار می آید. این لامپ ها دارای دیودهای نوری با جریانی بالاتر از نیم وات هستند و در دو نوع یک وات و سه وات ساخته می شوند. ال ای دی پاور بدون اینکه گرم شود حداکثر نور را با مصرف پایین انرژی فراهم می کند و عمر آن طولانی می باشد. تنها عیب این لامپ ها این است که نیازمند دفع حرارت هستند. نوری که توسط پاور ال ای دی تولید می شود درخشندگی و کیفیت بالایی دارد و طیف آن بدون لرزش است. با استفاده از لنزهای مختلف می توان برد نور و زاویه تابش آن را تغییر دارد. این لامپ ها با کنار هم قرار دادن پاور چراغ LED بر روی یک برد مدار چاپی (PCB) برای تولید نور بیشتر ساخته می شوند.

لامپ SMD
SMD به فناوری ساخت تجهیزات الکترونیکی بر اساس لحیم کاری بر روی برد اشاره دارد. در ساخت لامپ های SMD تعدادی دیود نورافشان با توان پایین بر روی یک برد کوچک قرار می گیرند. این لامپ ها گرمای کمتری تولید می کنند و طول عمر بیشتری دارند. یکی از مزیت های این نوع لامپ زاویه 120 درجه آنهاست، از این رو فضای بیشتری را روشن می کند. خانه هایی که در آنها لامپ اس ام دی نصب شده نیازمند هزینه زیاد برای تعمیر و مراقبت از این لامپ ها ندارند زیرا در صورت بروز ایراد در عملکرد آنها می توان برد را با هزینه پایین تعویض نمود. این لامپ ها از نظر نور کیفیت بالایی دارند و از آنها در تولید تجهیزات نورپردازی استفاده می شود.

لامپ COB
در این لامپ ها، تعداد زیادی ال ای دی با فاصله کم در کنار یکدیگر بر روی برد قرار می گیرند. گرمایی که این لامپ ها ایجاد می کنند در مقایسه با اس ام دی ها بیشتر است. از ویژگی های بارز این ال ای دی ها می توان به مصرف انرژی پایین، تولید نور بالا و عمر طولانی اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>