اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوکسیت چیست؟

بوکسیت سنگی آلومینیومی و منبع اصلی تولید آلومینیوم در جهان است و کشور عزیزمان ایران یک منبعی غنی از این ماده مهم است.بوکسیت یک سنگ آلومینیوم و منبع اصلی آلومینیوم در جهان است. بوکسیت حاوی تعداد زیادی از مواد معدنی مانند:

جیبسایت، بئمیت و دیاسپور است که با دو اکسید آهن گوتیت و هماتیت، کائولینیت معدنی خاک رس و مقدار کمی آناتاز و ایلمنیت یا FeO.TiO2 ترکیب است.

در سال 1821، جیمزبرگ زمین شناس فرانسوی بوکسیت را در نزدیکی روستای Les Baux در پرونس، در جنوب فرانسه کشف کرد و در سال 1861، شیمیدان فرانسوی Henri Sainte-Claire Deville، بوکسیت را نام گذاری کرده است.

بوکسیت معمولاً رنگی قرمز و متمایل به قهوه ای دارد، اما بسته به نوع و غلظت مواد معدنی موجود در آن می تواند سفید، قهوه ای مایل به زرد و زرد باشد. همچنین دارای طیف گسترده ای از بافت ها نیز می باشد.

کاربرد بوکسیت

بوکیست کاربردهای مختلفی در متالوژی، مقاوم سازی، در عملیات سایندگی، در موادشیمیایی و سیمان سازی دارد.تقریباً 85% بوکسیت به آلومینیوم تبدیل می شود.5٪ دیگری از بوکسیت، برای کاربردهای غیر متالورژیکی بوکسیت استفاده می شود.بوکسیت در پتروشمی و جوشکاری نیز کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>