اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در دنیای شلوغ و پر هیاهوی امروزی موضع حفظ امنیت ساختمان بسیار حائز اهمیت است و سازندگان همواره ساختمان های خود را پس از تکمیل به سیستم های امنیتی مجهز می کنند. هدف از نصب این سیستم ها جلوگیری از ورود سارقین و آگاه نمودن ساکنین از خطر سرقت و ورود افراد ناشناس به ساختمان است. اکثر سیستم های امنیتی به دوربین مدار بسته متصل هستند و رفت و آمدها را کنترل و بررسی می کنند. این دوربین ها از قابلیت ضبط صدا و تصویر برخوردار می باشند و در صورت به خطر افتادن امنیت ساختمان می توان فیلم های ضبط شده را بازبینی کرد. استفاده از دوربین روشی مقرون بصرفه و بسیار آسان برای کنترل وضعیت ساختمان است. دوربین هایی که در حال حاضر به بازار ارائه می شوند دارای ظاهری متفاوت با کارایی منحصر بفرد هستند که با توجه به مکان مورد نظر و بودجه افراد انتخاب و خریداری می شوند. این دوربین ها با توجه به مدل، برند و کارایی خود از قیمت های متفاوت برخوردارند. نصب دوربین مدار بسته توسط افراد مجرب و کارآزموده انجام می شود زیرا دوربین باید در فاصله مناسب نصب شود و لنز آن با توجه به محدوده تحت پوشش تنظیم گردد. برندهای معتبری که در بازار موجود هستند کیفیت بالاتری دارند، در نتیجه آرامش و اطمینان خاطر را برای مشتریان فراهم می کنند. علاوه بر آن، آنها دارای گارانتی بوده و در صورت ایجاد اختلال در عملکرد، توسط نمایندگی مورد نظر بررسی می شوند.

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته از لحاظ دریافت و ارسال سیگنال به دو دسته آنالوگ و IP دسته بندی می شود. کیفیت صدا و تصویر دوربین های مدار بسته آنالوگ به علت نویزهای الکترومغناطیسی تحت تأثیر قرار می گیرد، از این رو انتقال صدا و تصویر با استفاده از دو کابل که یکی از آنها از ایجاد نویز بر کابل اصلی جلوگیری می کند، صورت می گیرد. نویزپذیری یکی از مشکلات عمده این دوربین ها است، از این رو سعی شده از تجهیزات با کیفیت در ساخت آنها استفاده شود. در مقابل ارسال صدا و تصویر در دوربین مدار بسته IP از طریق امواج دیجیتال صورت می گیرد. این دوربین ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صدا، تصویر و برق را همزمان تحت شبکه منتقل می کنند. تصاویر با کیفیت بسیار عالی با استفاده از کابل های رابط به مرکز کنترل ارسال می شوند. ارتباط شبکه ای که در این دوربین ها برقرار می شود استفاده از کابل های اضافی را کاهش داده است. برخلاف دوربین های آنالوگ که امکان دریافت امواج و سرقت تصاویر از آنها وجود دارد، امنیت تصاویر در این دوربین ها به دلیل کدگذاری بالاست. علاوه بر آن نویزها هیچ تأثیری بر این کیفیت این دوربین ها نخواهند گذاشت. نصب دوربین های تحت شبکه IP در مقایسه با دوربین های مدار بسته آنالوگ کمی سخت تر است اما ایمنی و وضوح تصویری که به ارمغان می آورند باعث شده امروزه از این دوربین ها برای حفظ امنیت در ساختمان های مختلف استفاده شود. در این نوشته به معرفی انواع دوربین های موجود در بازار پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته مینیاتوری
این دوربین ها در واقع همان دوربین های مخفی هستند که برای ضبط نمودن تصاویر در روز به نور کافی نیاز دارند و نمی توانند تصاویر را در شب با وضوح کافی دریافت نمایند. دوربین مدار بسته مینیاتوری یک دوربین با لنز بسیار کوچک است که می توان آن را پشت یک سوراخ تعبیه نمود. لنز این دوربین ها ثابت است و نصب آن به عنوان دوربین مخفی با مهارت خاصی صورت می گیرد.

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته دام

این دوربین ها ظاهری همانند گنبد دارند و نصب آنها از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه است. اگر به فضای داخل اکثر ساختمان ها نگاهی بیندازید متوجه حضور این دوربین ها خواهید شد. دوربین های دام در سایزهای مختلف ساخته می شوند و در مکان های مختلف نظیر فروشگاه ها، ادارات، منازل، مراکز آموزشی و … قابل نصب هستند. لنزهایی که بر روی این دوربین ها تعبیه می شوند دارای سه مدل ثابت، گردان و موتورایز هستند. لنز دوربین را می توان بر روی یک نقطه خاص تنظیم نمود و آن را شناسایی کرد. این لنز قابلیت دنبال نمودن هدف را دارد، از این رو دوربین دام از جمله دوربین های کاربردی است که متقاضیان زیادی به خود اختصاص داده است. دوربین دام که دوربین سقفی یا حبابی نیز نامیده می شود در دو مدل اسپید دام و اسپید دام مادون قرمز تولید و به بازار عرضه می شود.

دوربین اسپید دام (دوربین چرخشی یا گردان)

این نوع دوربین که قابل چرخش است می تواند منطقه وسیعی را بدون از دست دادن کوچک ترین نقطه، پوشش دهد. دوربین اسپید دام قابلیت چرخش بسیار بالایی دارد و این امکان را برای کاربر فراهم می کند که بتواند از فاصله دور جزئیات محدوده قابل پوشش را مشاهده کند. دوربین های گردان با توجه به میزان چرخش خود به سه نوع دوربین اسپید دام کم سرعت، متوسط و پر سرعت تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به حساسیت محل مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته

دوربین اسپید دام مادون قرمز

به دوربین های اسپید دامی که در آنها چراغ های مادون قرمز نصب شده، دوربین دام مادون قرمز گفته می شود. وجود لامپ های مادون قرمز در این دوربین ها باعث می شود تصاویر در شب واضح نشان داده شوند و فاصله دید در شب افزایش پیدا کند. این لامپ ها کمی حرارت ایجاد می کنند، از این رو در دوربین از فن یا مواد منعکس کننده حرارت استفاده می شود تا عمر مفید دوربین بیشتر شود.

دوربین صنعتی
دوربین های صنعتی نه تنها برای کنترل امنیت کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند بلکه در ساختمان های معمولی نیز قابل نصب می باشند. بدنه این دوربین ها از جنس فلز یا پلاستیک است و می توان لنز را جداگانه بر روی آنها نصب نمود. از مزایای این دوربین نشان دادن تصاویر با کیفیت در محیط های کم نور است, علاوه بر آن به دلیل داشتن لنزهای خارجی می توان فاصله کانونی مورد نظر را تنظیم نمود. این دوربین ها در دو شکل قاب دار و بدون قاب ساخته می شوند و در صورت استفاده از آنها در خارج از ساختمان کاور بر روی بدنه آنها قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>