اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ چیست؟

کاغذ محصولی است که با بهره گیری از مواد طبیعی و سلولوزی تولید شده است و از زمان های دور تا به امروز بسیار کاربرد داشته است. کاغذ از زمان اختراعش بهترین و مناسب ترین وسیله برای نوشتن بوده است.

این محصول نقش مهمی در جمع آوری و همچنین ذخیره سازی اطلاعات بشر بر عهده دارد و از همین جهت در تمام ادوار مورد توجه بوده است. نکته جالب توجه آن است که استفاده از کاغذ همزمان با اختراع آن بوده است.

ساخت کاغذ

به منظورساخت کاغذها از الیاف طبیعی بهره گرفته می شود که دارای سلولز هستند. برای ساخت این محصول از دو روش فیزیکی و شیمیایی می توان استفاده کرد. الیاف سلولزی درون آب قرار داده می شوند تا رطوبت کافی جذب نمایند و به صورت خمیری تبدیل شوند.

پس از آن بر روی یک صفحه شبکه ای قرار داده می شوند تا خشک گردند و به صورت یکدست درآیند. پس از آن که الیاف رطوبت خود را از دست می دهند به یکدیگر نزدیک می شوند و در نقاطی که روی یکدیگر قرار گرفته اند، پیوند شیمیایی ایجاد می نمایند که موجب اتصال آن ها می گردد.

انواع کاغذ

کاغذها در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند تا تمام مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه این محصول کاربردی نمایند. از انواع کاغذهای موجود می توان به کاغذهای تحریر، گلاسه، الوان یا تحریر رنگی را نام برد.

کاغذهای تحریر، کاغذهایی هستند که معمولا از آن به منظور چاپ کتاب و اوراق اداری همچون پاکت، یادداشت و سربرگ بهره گرفته می شود. این محصول دارای گرماژهای متفاوتی می باشد که از کاربردی ترین آن ها 70 و 80 گرمی می باشد.

کاغذ گلاسه نیز محصولی است که بر یک رو یا دو رو آن لایه ای قرار گرفته که سبب می گردد، عمل چاپ به بهترین حالت انجام پذیرد. به علت حالت خاصی که این محصول داراست، از آن به منظور چاپ کارت های نفیس و همچنین پوستر بهره گرفته می شود که در دو نوع مات و براق می توان برای تهیه آن اقدام نمود. این مدل از کاغذ نیز با گرماژهای 90 تا 300 گرم تولید شده است.

کاغذهای الوان و تحریر رنگی نیز کاغذهایی هستند که در گرماژهای 60 تا 80 گرم تولید شده اند. از این کاغذها برای نسخه های دو و سوم فاکتورها بهره گرفته می شود و همچنین گرماژ بالای آن برای تولید کاغذهای کادو مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع برش کاغذها

اندازه کاغذهای مطابق با استاندارد های موجود برش داده می شود. بر طبق استاندارد بین المللی هرچه عدد بزرگ تر می شود، ابعاد کاغذ نصف می گردد. بدین ترتیب:

  • A0:84.1*118.9 cm
  • A1:59.4*84.1 cm
  • A2:42*59.4 cm
  • A3:29.7*42 cm
  • A4:21*29.7 cm
  • A5:14.8*21 cm
  • A6:10.5*14.8 cm

تنوع در ابعاد و اندازه های کاغذها این امکان را فراهم می آورد تا تمام مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این محصول نمایند.

ویژگی های کاغذها

کاغذها دارای مشخصات و ویژگی های متفاوتی هستند که از جمله آن ها می توان به گرماژ، تعداد در بسته و همچنین راه یا الیاف کاغذ را نام برد. گرماژ به معنای وزن کاغذ می باشد، کاغذها با اوزان مختلفی تولید شده اند تا بتوان در مصارف متعددی از آن ها بهره مند گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>