اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجزاء پله برقی
در ساخت پله برقی از قطعات مختلفی استفاده می شود که در ادامه به معرفی هریک می پردازیم:

پله برقی

سکو
سکو در پله برقی در دو قسمت بالا و پایین قرار گرفته است و از آن برای قرار دادن قسمت های منحنی به همراه موتور، گیربکس و پله ها استفاده می شود. در سکوی بالا گیربکس و سایر تجهیزات اصلی و در سکوی پایین، چرخ ها و تجهیزاتی که به منظور بازگشت پله به مبدا تعبیه شده اند، قرار دارند.

در ساختار این سکوها از سینی شانه ای به منظور سوار و پیاده کردن مسافران نیز استفاده شده است. در زیر این سینی ها قطعات و تجهیزات مرتبط قرار داده شده است. از این رو قابلیت جا به جایی دارند تا دسترسی به تجهیزات در آن ها آسان باشد.

صفحه شانه ای
صفحه شانه ای به قسمتی گفته می شود که در بین سکو و پله های متحرک قرار دارند. وظیفه این صفحه در این دستگاه، پر نمودن فاصله ما بین قسمت تابت سکو و پله ها بوده و اجازه نمی دهد اشیا در این شکاف گیر کنند.

پله برقی

گیربکس
گیربکس هایی که در ساختار پله برقی به کار می روند، عموما در سه دسته قرار دارند:

  • چرخ دنده ساده

این چرخ دنده به وسیله زنجیر، محورهای دستگیره و پله را به حرکت در می آورد.

  • چرخ و پیچ حلزون

این گیربکس نمونه ای از پرمصرف ترین نمونه ها در ساخت پله برقی می باشد که در آن حرکت دستگاه توسط زنجیر به محورهای دستگیره و پله انتقال می یابد.

  • چرخ دنده خورشیدی یا سیاره ای


این مدل دارای راندمان بالایی بوده و در آن انتقال حرکت به محور زنجیر و محور دستگیره توسط چرخ دنده انجام می شود. این ویژگی سبب می شود سرعت خطی حرکت دستگیره و پله برابر باشد.

سیستم ترمز
سیستم ترمز در پله برقی متفاوت می باشد. در بیش تر موارد سازندگان از ترمزهای زبانه ای در ساختار این دستگاه استفاده می کنند. ترمزهای مغناطیس دائم مدار بسته از دیگر انواع ترمزها می باشند که می توان از آن ها نیز استفاده کرد.

پله
پله ها عموما دارای عرض 800 و 1000 میلی متر می باشند. این در حالی است که در رمپ ها عرض صفحه به 1400 میلی متر نیز می رسد. متریال به کار رفته در ساخت این قسمت آلومینیوم است. سازندگان در بیش تر موارد از پله های یکپارچه استفاده می کنند که عملکرد مطلوب تری نسبت به پله های چند تکه دارند. آن چه که در این قسمت حائز اهمیت می باشد، جنس و نحوه اتصال محوری است که پله را به قرقره متصل کنند.

موتور
موتوری که در ساختار این دستگاه به کار می رود، مانند موتورهای آسانسور سه فاز_متناوب می باشد. از ویژگی های این موتورها می توان به 4 قطب و تک سرعته بودن آن ها اشاره کرد. در برخی موارد سازندگان از موتورهای 6 قطب نیز استفاده می کنند. در بیش تر موارد، این قسمت در بالای پله برقی قرار می گیرد.

زنجیر پله
یکی از مهم ترین قطعات در پله برقی، زنجیر پله می باشد که جنس آن از فولاد می باشد. مهم ترین نکته که در مورد زنجیر چرخ که باید آن توجه شود، نحوه روغن کاری آن می باشد. روغن کاری این قسمت معمولا به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می شود که انجام این کار به صورت اتوماتیک بیش تر توصیه می شود. امروزه نمونه ای جدید از این المان به بازار وارد شده که نیاز به هیچ گونه روغن کاری ندارد.

پله برقی

محرک دستگیره
آن چه که باعث به حرکت در آمدن دستگیره می شود، چرخ نسبتا بزرگی است که به صورت اصطکاکی در حرکت بوده و حرکت خود را به وسیله زنجیر یا چرخ دنده از محورهای اصلی گیربکس می گیرد. از ویژگی های مهم این دستگیره ها قطر چرخ، لاستیک و دندانه های روی آن و غلطک هایی می باشد که فشار لازم را برای دستگیره اعمال می کنند.

لامپ تعیین حدود پله برقی
این لامپ، لامپی سبز رنگ فلورسنتی می باشد که در زیر قسمت بالایی و پایینی هر قدم گاه در دستگاه نصب شده است. این نور از دندانه های پله ها بیرون رفته تا به افراد برای تشخیص قسمت افقی پله برقی و ورودی و خروجی روی هر پله کمک کند.

رشته پله دوار توکار
این رشته درون مکانی خاص در پله برقی طراحی شده و به چرخاندن رشته پله ها کمک می کند. وجود این قسمت می تواند باعث کاهش آلودگی صوتی دستگاه در حین انجام کار شده و باعث ایجاد عملکردی نرم شود.

روغن کار خودکار پله برقی
روغن کار خودکار پله برقی سیستم برنامه ریزی شده ای است که به طور اتوماتیک روغن کاری سیستم را بر عهده دارد و به جا به جایی خوب پله ها کمک می کند. این کار نیاز به سرویس و تعمیرات را در فواصل نزدیک به هم کاهش داده و باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه می شود.

پله برقی

نمایشگر خطا
وجود این صفحه کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه خطا، کد نقص بر روی آن نمایش داده شود. وجود این صفحه میزان و مکانی که اشکال فنی در آن ایجاد شده است را در کوتاه ترین زمان نشان می دهد.

نمایشگر جهت حرکت پله برقی
این نمایشگر جهت حرکت دستگاه را نشان می دهد و در محل ورود و خروج پله برقی بر روی دستگیره نصب شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>