اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پله برقی نمونه ای از پر ظرفیت ترین دستگاه ها در میان نمونه های مشابه است که از آن به منظور جا به جایی افراد استفاده می شود. در ساختار این دستگاه از یک نقاله استفاده شده و به شکل زنجیره ای پیوسته در حال گردش می باشد. از این وسیله در مکان های پر رفت و آمد مانند ایستگاه های قطار شهری، فرودگاه، مجتمع های تجاری و به طور کلی مکان های پر ازدحام استفاده می شود. در ادامه این مطلب تصمیم داریم به بیان نکات تکمیلی در این زمینه بپردازیم. با ما همراه باشید.

پله برقی

انواع پله برقی
پله برقی از جمله دستگاه هایی می باشد که امکان انتقال آن به نقطه ای دیگر پس از نصب وجود ندارد. از این رو انتخاب نوع مناسب آن از جمله مواردی است که در ابتدای امر باید به آن توجه شود. انتخاب این دستگاه باید با توجه به نوع کاربری و محل نصب آن صورت پذیرد.

انواع پله برقی بر اساس محل نصب

  • محیط داخلی
  • محیط بیرونی
  • محیط نیمه سرپوشیده

انواع پله برقی بر اساس کاربرد
این دستگاه بر اساس نوع کاربرد به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پله برقی های تجاری
  • پله برقی های نیمه تجاری
  • پله برقی های غیر تجاری

در ادامه به بیان توضیحات بیش تر در مورد هر یک می پردازیم.

پله برقی های تجاری (commercial escalators)
این نمونه دستگاه همان طور که از نامش پیداست، در فروشگاه های چند طبقه، مراکز تجاری و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه در مکان هایی که مجموع ساعات کاری آن ها کم تر از 12 ساعت در روز بوده و جمعیت حاضر در آن به صورت یکنواخت از پله برقی استفاده می کنند و ازدحام جمعیت بر روی پله برقی وجود ندارد، استفاده می شود.

پله برقی

ارتفاع این مدل دستگاه معمولا کم تر از 6 متر می باشد و از پله هایی با زاویه 35 درجه در ساخت آن ها استفاده می شود. این نمونه دستگاه فضای کم تری اشغال می کند. تعداد پله های افقی در ایستگاه های بالا و پایین 2 عدد بوده و قطر قرقره ها در دو طرف پله 75 میلی متر می باشد.

پله برقی های نیمه تجاری (heavy duty escalators)
از این دستگاه در مکان هایی هم چون پل های عابر پیاده، قسمت های غیر اصلی ایستگاه مترو و به طور کلی در مکان های خارج از ساختمان که از پوشش کامل برخوردارند استفاده می شود. از آن جایی که این گونه پله برقی ها در کلیه ساعات شبانه روز استفاده می شود به ارتفاع توجه نشده و زاویه 30 یا 35 درجه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تعداد پله ها در ایستگاه های بالا و پایین، 3 عدد بوده و قطر قرقره ها در دو طرف پله 75 یا 90 میلی متر می باشد. درجه حفاظت موتور IP54 می باشد و دلیل آن امکان ورود آب به داخل سازه از طریق کفش خیس می باشد. پوشش این پله ها باید ضد زنگ باشد.

پله برقی های غیر تجاری (extra heavy duty escalator)
استفاده از این دستگاه در مکان هایی که در طول شبانه روز عبور و مرور افراد در آن زیاد است، صورت می گیرد. برای مثال ایستگاه های قطار و پایانه های مسافربری نمونه ای از این مکان ها می باشد. این نوع پله ها سنگین ترین و گران ترین انواع پله های برقی هستند. زاویه آن ها 30 درجه بوده و تعداد پله های افقی در بالا و پایین 3 عدد می باشد. درجه حفاظت موتور در این دستگاه IP54 بوده و کلیه قطعات دارای رنگ ضد زنگ می باشند.

پله برقی

ویژگی های پله برقی
این دستگاه دارای ویژگی و مزایای منحصر بفرد می باشد. از جمله مزایای آن می توان به ظرفیت بالا و عدم انتظار برای جا به جایی در مقایسه با نمونه های مشابه مانند آسانسور اشاره کرد.

پله برقی معمولا در دو زاویه 30 و 35 درجه طراحی می شوند که در مکان های مسطح به 0 تا 12 درجه هم می رسد که به آن رمپ یا پیاده رو متحرک گفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>