اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لمینت کاغذ چیست؟

چاپ لمینت برای حفظ آثار چاپی به کار می رود در واقع لمینت کردن به معنی استفاده از لایه نازکی بر رو یا پشت صفحه چاپی می باشد که آن را در برابر رطوبت و تغییر دما حفظ می کند. لمینت در واقع حالت مایع دارد و انواع مایع لمینت بر روی سطوح مختلف عمل چاپ غیر مستقیم را انجام می دهد.

از لحاظ روش ها و فرآینده های لمینت کردن اصولا تقسیم بندی های خاصی در بازار کار وجود دارد. برای مثال براق و مات یا سرد و گرم. اما کلا مفهوم این روش در بردارنده پوش با سطوح پلاستیکی است. سطوح پلاستیکی هم البته در این جا ویژگیهای خاصی دارند از لحاظ، ضخامت و ابعاد.

لمینت چاپ نیست، بلکه بعد از اینکه کار چاپ می شود آن را پرس یا لمینت می کنند که با عرض های مختلف دستگاه های آن در شرکت ارائه می شود، .لمینت دو نوع می باشد شامل لمینت گرم و سرد که سرد آن نازکتر، تقریبا زیباتر، ظریفتر و گران تر است. ولی لمینت رایج لمینت گرم به صورت مات یا براق است که معمولا برای کارهای بزرگ یا همان لارج فرمت یا پلات استفاده می شود.

متداول ترین روش لمینت روش گرم است که در آن پوشش پلاستیکی را با حرارت بر روی سطح می کشند. این کار از قدیم هم رایج بود که به آن در اصطلاح عام به آن پرس می گفتند و برای کارها در قطع کوچک بود. دستگاه های امروزی البته بیشتر رول هستند و در کشور ما آن را بیشتر در چاپخانه هایی که دستگاه های چاپ دیجیتال دارند می توان یافت. لمینت با این روش به دو صورت مات و براق صورت می گیرد و می توان پشت و روی کار را به هر دو صورت لمینت کرد.

روش سرد بیشتر برای محافظت از سطح کار چاپ شده و ایجاد جلوه های هنری است. تفاوت این روش با روش گرم در نبودن حرارت و بکار بردن یک لایه بسیار نازک در این سیستم است و می توان گفت که معادل کار سلفون کشی است. البته این کار با پاشیدن مواد مایع خاص پلیمری هم امکان دارد که به آن کوتینگ می گویند.اصولا بعد از پلات کار چاپ شده آن را لمینت می کنند.

لمینیت، شدت رنگ ها و کنتراست رنگی در تصاویر چاپ شده را بهبود می بخشد. تصاویر چاپ شده با رنگ های درخشان، بیانگر کیفیت بالاتری هستند. لمینیت مانع از چین و چروکیدگی، لک شدن، آفتاب خوردگی، سیاه شدگی، پریدگی رنگ و یا چربی، اثر انگشت و سایر آسیب های موجود در محیط، بر کار چاپ شده می شود.

دستگاه لمینت عمل لمینت کردن را انجام می دهد از این دستگاه در کشور نمونه های متعددی با کیفیت های متفاوت وجود دارد از این رو قبل از انتخاب چاپخانه مورد نظرتان حتما دستگاه ها را مشاهده و از کیفیت مواد اولیه اطمینان حاصل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>