اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ تحریر چیست

کاغذ تحریر، با نام بین المللی Writing and printing paper در سر تا سر جهان شناخته می شود. کاغذ های تحریر، در سایز های مختلفی نظیر 100 در 70 و 60 در 90 و 120 در 50-55-60-65-70-75-75-80-100 ارائه می شود. در سطح کاغذ های تحریر می توان به راحتی توسط خودکار و مداد نگارش نمود.باید بدانید که تولید این متریال به دقت و توجه زیادی نیاز دارد که تولیدکنندگان این کاغذ باید آن را رعایت نمایند. یک مسئله ی مهم که وجود دارد این است که برخی ها کاغذ تحریر را با کاغذ چاپ یکی می دانند و بین آن ها تفاوتی قائل نیستند.

اما کاغذ های تحریر با کاغذ چاپی متفاوت بوده و از مهم ترین تفاوت آن ها می توان قیمت آن را دانست. قیمت کاغذ های تحریر نسبت به کاغذ چاپی گران تر است. کاغذ های تحریر در انواع مختلفی تولید می شوند اما عمده رنگ تولید شده ی آن ها سفید می باشد. انواع مختلفی از کاغذ تحریر در بازار وجود دارد که دارای خط و نقش مختلفی است و از نظر کیفیت با هم متفاوت می باشند.

علت تفاوت کاغذ های تحریر در خمیر اولیه ی آن ها می باشد. خمیر مصرفی در ساخت کاغذ های تحریر، یک خمیر شیمیایی می باشد که انواع مختلفی از کاغذ های تحریر را به وجود می آورد. در ادامه ی مقاله به توضیح در رابطه با انواع کاغذ تحریر نیز خواهیم پرداخت.خمیر به کار رفته در تولید کاغذ های تحریر دارای مقدار بسیار ناچیزی از خمیر مکانیکی و یا بدون خمیر مکانیکی می باشند. در تولید خمیر این کاغذ ها از پنج درصد تا بیست و پنج درصد مواد پرکننده استفاده می شود. البته از نظر تعرفه ی گمرکی حداکثر استفاده از خمیر مکانیکی در ساخت کاغذ های تحریر، تنها ده درصد می باشد.

ویژگی های کاغذ تحریر

اما می خواهیم بدانیم که خمیر اولیه ی کاغذ های تحریر از چه مواد تشکیل شده است. مسلما همه ی ما می دانیم که کاغذ ها از چوب درست شده اند و این امر جزء اطلاعات عمومی ما می باشد. اما این که در چه کاغذی از چه نوع چوب درختی استفاده شود، حائز اهمیت است.

باید بگوییم که در تولید کاغذ های تحریر نیز از چوب درختانی چون درخت های برگ سوزنی و درختانی با برگ های پهن استفاده می شود. علت استفاده از این چوب ها، رنگ روشن آن ها است که در سفیدی و رنگ پذیری کاغذ تحریر بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن استفاده از این چوب ها باعث می شود که کاغذ های تحریر دارای مقاومت مناسب، قابلیت بایگانی یا نگهداری طولانی مدت و غیره داشته باشند. اما در سال های اخیر در ساخت کاغذ های تحریر از فرمول جدیدی استفاده کردند.

آن فرمول نیز استفاده از درخت هایی چون صنوبر و سپیدار بود. خمیر تولید شده از چوب این درختان دارای درصد و میزان خمیر مکانیکی بیش تری است. خمیر اولیه ی کاغذ های تحریر از هر نوع و مدلی که باشد تحت تأثیر یک فرآیند برای تبدیل شدن به کاغذ های تحریر قرار می گیرد. اصلی ترین این فرآیند ها قلیایی یا خنثی سازی خمیر می باشد. فرآیند قلیایی سازی باعث می شود که کاغذ تحریر تولید شده دارای مقاومت بسیار بالایی باشد و به راحتی پاره نشود و یا این که آسیب نبیند.

فرآیند های موثر در کیفیت

در فرآیند قلیایی سازی از مواد مختلفی نظیر کربنات کلسیم و سایر مواد پرکننده استفاده می نمایند. هر چه قدر که از مواد پرکننده ی بیش تری استفاده نماییم. کاغذ تولید شده فرم بهتری پیدا خواهد کرد. چوب درختان پهن معمولا کاغذ های تحریر بهتری را تولید می نمایند. البته در افزایش کیفیت کاغذ های تحریر، یک سری اصول و قوانین دارای اهمیت است. برای مثال فناوری پرس کفشک دار، یکی از فرآیند های مهم در تولید این نوع از کاغذ است که تأثیرات خود را بر درصد خشکی کاغذ خواهد گذاشت.

یا در مثالی دیگر باید گفت که فرآیند ورق ساز شکاف دار، باعث می شود که کاغذ تولید شده به سرعت آبگیری شود و شکل گیری راحت تری داشته باشد. یا فناوری چند لایه ساز مواد افزودنی، باعث افزایش کیفیت و مرغوبیت کاغذ تحریر خواهد شد. فرآیند آهار دهنده نیز باعث می شود که کاغذ های تحریر رنگ مناسب و دلخواه را به خود بگیرند. البته برخی از کاغذ های تحریر از نوع پوشش دار هم به صورت کاملا مستقیم رنگ آمیزی می شوند یا این که ابتدا با آهار دهنده رنگ می شوند و سپس رنگ اصلی را روی آن می ریزند.

دیده شده است که در کاغذ تحریر پوشش دار تا سه بار هم رنگ شده است. به کاغذ های تحریر با سه بار رنگ، کاغذ های هنری گفته می شود. در گذشته کاغذ های تحریر بدون پوشش به وسیله ی دستگاه اتو، توسط دو جفت پرس غلطکی، اتو و صاف می شد. اما امروزه از فناوری اتو زنی نرم برای این نوع از کاغذ ها استفاده می شود.

اتوزنی نرم در کاغذ های پوشش دار بسیار کاربردی است و تنها با این روش می توان آن ها را صاف نمود. بعد از این اتو زنی نوبت به اتو زنی تکمیلی و یا نهایی می رسد. کاغذ نوع مات نیز توسط اتو زنی نرم صاف می شود. به طور کلی در اتو زنی کاغذ های تحریر با توجه به مصرف نهایی و کاربرد آن ها از این دو روش به طور انتخابی استفاده می شود. اصلی ترین و معروف ترین کاغذ تحریر، با سایز A4 در بازار عرضه می شود. که می توان از آن در چاپ، نگارش و غیره استفاده نمود. اما در بازار از این نوع کاغذ به صورت رول نیز موجود است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>