اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع کاغذ تحریر و کاربرد آن


انواع کاغذ تحریر

همانند هر چیزی دیگری وقتی یک محصول گرایی فراوانی می یابد. تولیدکنندگان آن سعی دارند با تغییر دادن ویژگی های آن، انواع مختلفی از آن محصول تولید نمایند. این متریال نیز دارای انواع مختلفی می باشد. که از نظر کاربرد، کیفیت، جنس، فرآیند تولید و غیره با یکدیگر تفاوت دارند. اگر بخواهیم که انواع کاغذ های تحریر را معرفی نماییم بایستی به موارد زیر اشاره نماییم:

  • کاغذ تحریر پوشش دار یا کاغذ تحریر اندود شده
  • کاغذ تحریر بدون پوشش یا کاغذ تحریر اندود نشده

از نام این نوع کاغذ های تحریر می توان دریافت که از چه نظر دارای تفاوت هستند. در واقع ساختار این کاغذ های تحریر دارای تفاوت است. البته این کاغذ های تحریر نیز می توانند از نظر سایز یا اندازه به انواع مختلفی تبدیل شوند. در خارج از کشور به انواع کاغذ های تحریر پوشش دار coated اندود شده و بدون پوشش، uncoated اندود نشده می گویند.

کاغذ تحریر از نوع اندود شده قابلیت چاپ و نگارش روی هر دو طرف را دارد به طوری که مرکب به طرف دیگر آن نفوذ نکند. کاغذ های تحریر اندود نشده هم می توان هر دو طرف آن را چاپ نمود. اما در نگارش با خودکار و یا قلم و مرکب، جوهر به طرف دیگر آن نفوذ خواهد کرد.

انواع کاغذ های تحریر از نظر اندازه

کاغذ های تحریر از نظر اندازه به دو نوع کاغذ تحریر با سایز صد در هفتاد و سایز شصت در نود تقسیم می گردد.

کاربرد هر یک از انواع کاغذ تحریر

همان طور که گفتیم کاغذ های تحریر دارای دو نوع کاغذ های تحریر بدون پوشش و کاغذ تحریر پوشش دار است. می خواهیم بدانیم که کاربرد هر کدام از این نوع کاغذ های تحریر چگونه است؟ اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم از کاربرد های کاغذ های تحریر می توان به استفاده ی آن در چاپ افست، سربرگ، چاپ کتاب، یادداشت و پاکت، اوراق اداری، برای پرینت و غیره استفاده می شود.

از این نوع کاغذ های تحریر بیش تر در نوشتن با دست و به وسیله ی خودکار استفاده می شود. اصل تولید این محصول، جهت نوشتن با خودکار است. که به همین منظور دارای قیمت بالاتری می باشد. اما کاربرد هر یک از کاغذ های تحریر به شرح زیر می باشد:

کاغذ های تحریر پوشش دار

این کاغذ های تحریر به صورت اندود شده هستند و می توان از آن در هر نوع نگارشی استفاده نمود. از این نوع کاغذ های تحریر علاوه بر این که می توان در چاپ و پرینت استفاده نمود. می توان روی آن با هر نوع مداد، خودکار و حتی قلم و مرکب نگارش نمود. از مزیت های این نوع کاغذ تحریر به این صورت است که هیچ گونه جوهر و مرکبی به طرف دیگر نفوذ خواهد کرد.

کاغذ تحریر بدون پوشش

این نوع از کاغذ های تحریر را با نام کاغذ های تحریر اندود نشده می شناسند. اکثر کاغذ های تحریر موجود در بازار های ایران از این نوع می باشند. با نگارش روی این کاغذ ها جوهر به طرف دیگر نفوذ نمی کند اما این مقاومت نسبت به کاغذ تحریر اندود شده کم تر است. در صورت استفاده از قلم و مرکب ممکن است که مرکب به طرف دیگر آن نفوذ کند.

همان طور که از نام این کاغذ ها پیدا است از آن ها در تحریر یا نگارش و چاپ استفاده می کنند. بهتر است که از این نوع کاغذ های تحریر در چاپ و تبلیغات استفاده شود. از این نوع بیش تر در چاپ انواع مجله، سر رسید و غیره استفاده می شود. اوراق اداری، کتاب، پاکت نامه و پاکت نامه ملخی نیز از کاربرد های این محصول می باشد.

برند های معروف کاغذ تحریر

در ایران، برند های مختلفی از کاغذ های تحریر، وجود دارد که معمولا این برند ها، خارجی می باشند. بیش ترین کاغذ های تحریر را از کشور هایی نظیر اندونزی، کره جنوبی، چین و مالزی وارد ایران می کنند. از برند های معروف کاغذ تحریر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برند Inda kiathIK
  • برند سه سکه Coins3
  • برند قو Sinar Royal
  • برند موریم Moorim
  • برند App
  • برند شینهو
  • برند کرون Crown
  • برند Lonfon

سایر کاربرد ها

کاغذ های تحریر، برای انواع چاپ ها نظیر چاپ های جوهی افشان یا مرکبی و حتی لیزری مناسب است. علت این کاربرد جذب بالای این نوع کاغذ ها می باشد. زیرا نمی گذارد که مرکب یا جوهر و حتی پودر تونر به طرف دیگر آن نفوذ کند.

از این کاغذ های تحریر در چاپ انواع اوراق اداری، کتاب ها، پاکت، یادداشت ها، سر برگ، مجلات و سررسیدها استفاده می شود. این کاغذ ها دارای سطحی با بافت های جاذب، خاصیت جذب بالایی دارد. تا حدی که هیچ رنگ و جوهری از آن نشت نمی کند. اما به خاطر جذب رنگ ها و جوهر های مختلف موجب می شود تا کاغذ های تحریر دارای رنگ کدری باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>