اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه چیست ؟

کاغذ گلاسه نوعی کاغذ است که روکشی براق روی آن کشیده شده تا سطحی صاف و هموار پیدا کند و مقاوت بیشتری داشته باشد. یا به عبارت دیگر کاغذ گلاسه به کاغذ کتد شده گفته می شود که به اهداف مختلف مانند براق شدن ظاهر کاغذ تا داشتن سطحی بسیار صاف طراحی شده است. انواع بسیار متنوعی از کاغذ گلاسه در بازار موجود است.

کاغذ های گلاسه کاغذ مقاومی هستند که سطح صافی دارند و در صنعت چاپ و بسته بندی بسیار مورد استفاده هستند چون اینکاغذ ها جوهر چاپ را به صورت یکنواخت روی سطح خودشان جذب می کنند. برای یکنواخت سازی سطح کاغذ گلاسه از نشاسته در ترکیبات آن استفاده می کنند و خاصیت ضد آب بودن را به کاغذ اعطا می کنند. کاغذ گلاسه گرماژ های متفاوتی دارد و هر چه که گرماژ آن بالا تر باشد، کیفیت چاپ روی کاغذ بهتر خواهد بود.

بخاطر همین از کاغذ گلاسه برای چاپ آثار یا کتاب های نفیس و با ارزش استفاده می شود.برای مدت زمانی طولانی کاغذ گلاسه که بیشتر در مجلات به کار گرفته می شد از یک خمیر سفید رنگ به نام کائولین ساخته می شد. نام کائولین از مکانی در چین به نام کائو - لینگ گرفته شده است. این مکان دارای معادنی است که از آن ها پروسلان برداشت می شود.

پروسلان به فراورده های سرامیکی شیشه ای و سفید اعم از لعابدار و بدون لعاب که برای مصارف فنی بکار می رود، گفته می شود.از این خمیر برای پر کردن فضای بین فیبرهای کاغذ و کتینگ سطح کاغذ استفاده می شد تا سطحی صاف و براق تهیه شود. این کار کاغذ را برای تهیه عکس مخصوصاً چاپ رنگی مناسب می کند. از کائولین استفاده های دیگری نیز می شود.

اما بیشترین استفاده از آن در صنایع کاغذ است. البته این در آینده ای نزدیک ممکن است تغییر کند. به نظر می آید قدم بزرگی در جهت استفاده از کلسیم کربنات ارزان قیمت برداشته شده است.ایالت جورجیا آمریکا به عنوان بزرگ ترین تهیه کنند کائولین دنیا از کاهش ذخیره ماده ابراز نگرانی کرده است. به همین دلیل گاهی اوقات به کائولین طلای سفید نیز می گویند.

کائولین شامل سطوح بالای اورانیوم و توریم مخرب است و این باعث می شود در مواردی که از کاغذ گلاسه استفاده می شود مثل مجلات درجه رادیو اکتیو بالاتری نسبت به کاغذ معمولی دارند. میزان فعالیت رادیو اکتیو یک یا دو تا مجله به حدی نیست که به راحتی قابل اندازه گیری باشد اما ممکن است یک کامیون از آن ها دارای میزان قابل ملاحظه ای باشد که در مانیتور و شاخص رادیو اکتیو مشخص باشد.

معیار های سنجش کاغذ گلاسه کدام اند؟ 

  • کاغذی که ظاهر مناسبی داشته باشد. در خصوصیاتی مانند رنگ، روشنی، صافی، کدورت در مورد ظاهر کاغذ ها را مورد مقایسه قرار می دهند.
  • کاغذی که چاپ مناسبی داشته باشد. در خصوصیاتی مانند جذب جوهر، رنگدانه های جوهر کاغذ ها را مورد مقایسه قرار می دهند.
  • برای رسیدن به بهترین حالت این خصوصیات کائولین با موادی دیگر از جمله: کلسیم کربنات، بنتونیت، تالک و ترکیب می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>