اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با توجه به اینکه انتخاب پوکه سایز مناسب تأثیر بسزایی در وزن و کیفیت نهایی ساختمان دارد توصیه می شود که از پوکه معدنی در شیب بندی انواع سطوح ساختمان استفاده شود. در این مقاله توضیحات بیشتری در رابطه با شیب بندی و انواع آن و استفاده از پوکه در شیب بندی خواهیم داد.

پوکه

منظور از شیب بندی و درصد شیب در شیب بندی ساختمان
منظور از شیب بندی داخل ساختمان همان شیب بندی سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و … است بایستی درست انجام شود که هدایت آب به سوی چاه فاضلاب با بالاترین سرعت انجام گیرد.
هدف از شیب بندی خارج ساختمان، برای فضاهای خارجی مانند محوطه سازی، پیاده رو سازی، حیاط سازی و شیب بندی های کوچک مانند شیب بندی پشت بام و … است. نسبت اختلاف ارتفاع بین دو نقطه به فاصله افقی همان دو نقطه را شیب بین دو نقطه مورد نظر میگویند.
نحوه حرکت آب باید به گونه اى باشد که از آغاز تا پایان حرکت و تخلیه ى آب و فضولات، عمل تخلیه بدون مانع و سریع انجام شود.
درصد شیب براى هدایت و تخلیه آب، کمتر و براى حرکت آب داراى فضولات، بیشتر خواهد بود. استاندارد درصد شیب براى مکان هایى از ساختمان که داراى شیب می باشند بین 1 تا 3 درصد متفاوت می باشد.

پوکه

چرا باید از پوکه معدنی برای شیب بندی استفاده شود؟
در اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی طبقات بایستی حتی المقدور سعی شود تا ضخامت تمام شده کف کاهش یابد. بدین منظور می توان از روی هم شدن لوله ها جلوگیری نمود.
براى شیببندى باید از مصالح سبک استفاده شود. بعضى از مصالح شیببندى عبارتند از: جوش کارخانه هاى آجر پزى، خرده آجر، سوخته زغال سنگ، سر کف کارخانه ى ذوب آهن، پوکه معدنى.
در صورتی که قصد شیب بندی بین طبقات یک ساختمان چندین طبقه را دارید بهتر است که برای انجام این کار از پوکه معدنی استفاده کنید زیرا ساختمانی که با پوکه معدنی ساخته شود را به راحتی می توان برق کشی و لوله کشی کرد. همچنین پوکه معدنی نخودی عایق صدا است و امواج صدا را در بین طبقات ساختمان پخش نمی کند!

پوکه

بهترین پوکه معدنی که برای شیب دار کردن بین طبقات به کار میرود پوکه نخودی است. پوکه معدنی نخودی سایز نسبتاً کوچک تری نسبت به پوکه بادامی دارد از این رو برای ساخت شیب بین طبقات مناسب است (زیرا وزن این نوع پوکه که یکی از مرغوب ترین انواع پوکه معدنی در ایران پوکه قروه است که حدود 550 الی 600 کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با پوکه معدنی عدسی که حدود 650 الی 700 کیلو گرم وزن دارد از مزیت سبکی بالایی برخوردار می‌باشد).
مساله دیگر در این رابطه استفاده از پوکه معدنی سبک برای کف سازی طبقات و شیب بندی بام می‌باشد که در صورت سهل انگاری مهندس ناظر ممکن است حتی از نخاله های ساختمانی استفاده گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>