اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر


شاید بخواهید بدانید تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر چیست ؟

عموماً مردم با کاغذ های تحریر آشنایی دارند.مطمئناً اکثر مردم در امور زندگی خود با کاغذ A4 سر و کار دارند و می بایست گفت جنس این نوع کاغذ را اصطلاحاً کاغذ تحریر می گویند البته در اینجا باید گفت A4 نام سایز کاغذ است اما چون کاغذ A4 با توجه به پر مصرف بودنش برای اکثر مردم نامی آشناست، از این رو این نوع کاغذ را مثال زدیم.

نوع دوم با نام کاغذ گلاسه یا اصلاح عامیانه اش بوده که از مشخصه های اصلی آن صاف و براق بودن سطح آن می باشد که در برخی امور مانند پوستر ها، آگهی های تبلیغاتی، تراکت ها و بروشور های تبلیغاتی کار برد فراوانی دارد.

تفاوت عمده میان کاغذ تحریر و گلاسه

کاغذ تحریر دارای سطحی بافت دار و با قدرت جذب بالا می باشد که معمولا در چاپ های رنگی از نوع جوهر افشان و یا مرکبی، مانند دستگاه افست، به علت جذب و نفوذ رنگها به داخل بافتهای کاغذ، رنگها کمی کدر شده و شفافیت خود را از دست می دهند اما در مواردی که نیاز به نوشته شدن متن باشد از این نوع استفاده می کنند.

اما کاغذ گلاسه به خاطر صاف و براق بودن سطح و نداشتن بافت و عدم جذب و کشش مرکب به داخل بافتها، باعث می شود که مرکب بر روی سطح کاغذ بماند، براق بودن سطح نیز باعث شفافیت رنگها و در نتیجه بالا رفتن کیفیت و مطلوبیت جاپ می شود.

قیمت کاغذ تحریر بیشتر است یا کاغذ گلاسه ؟؟

معمولا در شرایط فعلی قیمت کاغذ گلاسه از کاغذ تحریر بیشتر است اما این بستگی به موجودی کاغذ گلاسه در بازار و ضخامت آن دارد. گاهی پیش آمده که هر دوی اینها قیمت یکسانی داشته است.

 آیا استفاده از کاغذ تحریر صرفا به خاطر ارزان تر بودن آن نسبت به کاغذ گلاسه می باشد ؟

خیر. با توجه به این که کاغذ تحریر برای استفاده در مواردی مانند قبض یا فاکتور که نیاز به افزودن نوشته دارد مناسب تر است عموما از کاغذ تحریر استفاده می کنند.

منظور از کاغذ 70 گرم یا 80 گرم چیست ؟

این واژه به این معناست که یک برگ آن کاغذ در ابعاد 100 سانتی متر در 100 سانتی متر دارای وزن 70 گرم یا 80 گرم می باشد. در کل وزن کاغذ نشانه ضخامت آن است هرچه وزن کاغذ بیشتر باشد ضخامت آن بیشتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>