اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاغذ کاربن لس چیست؟

پیدایش کاغذ کاربن لس

قرن هاست تفکر بشری بر کاغذ نقش بسته و اسناد و مدارک مربوط به هویت و مایملک انسان از طریق کاغذ و نوشته های بر روی آن دست به دست می چرخد. کاغذ به عنوان ابزاری ساده، همچون لوح سفیدی می تواند هز نوشته ای را بر خود حک کند و صنعت چاپ نیز از این طریق دست به تکثیر اندیشه بشری زند.

امروزه با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی و نقش آن در ارتباطات بشری، و ظهور رسانه های مجهز ماهواره ای، فضاهای مجازی و سایر پدیده ها، هنوز کاغذ در ارتباطات بشری نقش موثری را ایفا نموده است.در گذشته برای ایجاد کپی از یک برگه، افراد از کاربن در بین برگه ها استفاده می کردند، که روش مطلوبی نبود چراکه موجب جوهری شدن دست افراد و همچنین موجب ایجاد لکه های جوهر برروی کاغذ می شد به علاوه که تصویر دقیقی نیز نداشت.

ولی با اختراع کاغذ کاربن لس در سال 1952 توسط لاول و بری گرین، ایجاد نسخ متعدد از یک برگه بسیار آسانو تمییز گردیده و همچنین مضرات زیست محیطی کمتری نسبت به کاربن نیز دارد. کاغذ کاربن لس معمولآ در صنعت چاپ به عنوان کاغذ ان سی آر شناخته می شود که برای اولین بار توسط شرکت ان سی آر تولید شده است.

تولید کاغذ های کاربن لس در اروپا در سال 1960 میلادی آغاز شد و در سال 1962 میلادی یک شرکت ژاپنی با امضای قرارداد و گرفتن مجوز از شرکت صندوق ملی به تولید این نوع کاغذ اقدام کرد.کاغذ کاربن لس بعد از تولید آن در سال 1954 به جهت مزایایی که با خود به همراه داشت، دچار یک رشد عظیم در تولید گردید.

به طوری که در دهه 1960 میلادی فروش کاغذ کاربن لس در ایالات متحده حدود 16000 تن شد. در سال 1970 میلادی فروش جهانی آن به 100000 تن افزایش پیدا کرد. در سال 1991 حدود 1٫8 میلیون تن کاغذ کاربن لس تولید و مصرف شد.

هم اکنون فروش جهانی کاغذ کاربن لس در سال پا را فراتر از 5 میلیارد دلار می گذارد. در حال حاضر بیش از 12 کارخانه در ایالات متحده و بیش از 50 کارخانه در سراسر جهان کاغذ کاربن لس تولید می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>