اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ کاربن لس چیست؟

چگونگی استفاده از کاربن لس

این صفحات در اصل به کپسول های میکروسکپی آغشته شده اند که ترکیب آن ها موجب ایجاد رنگ و انعکاس رنگ بر روی صفحه زیرین می گردد.

طرز کار این نوع کاغذ ها بدین صورت است که وقتی هر نوع فشار مکانیکی مثل فشار تابشی بر اثر نوشتن یا تایپ کردن بر روی این کاغذ ها وارد می شود کپسول های رنگی قسمت صفحه رو، که قسمت زیرین آن دارای یک لایه روکش از کپسول های رنگی مذکور می باشد آزاد شده و با کپسول های صفحه زیر که قسمت روی آن آغشته شده است.

ترکیب شده و یکی از آنان دیگری را تقویت کرده و رنگ مشکی یا آبی را منعکس می نمایند و کاغذ به این رنگ آغشته می گردد صفحات میانی کاغذ های بیش از 2 نسخه هم روی آن ها و هم پشت آن ها به این کپسول ها آغشته می گردد و به علت 2 بار آغشته شدن است که گرماژ یا وزن کاغذ های میانی سبکتر از کاغذ های اول و آخر می باشد.

هر سطح این کاغذ ها پوشیده شده از میلیون ها کپسول میکروسکپی می باشد که کاملا خشک شده است. در اصل محلولی از کپسول های رنگی بی رنگ و روغن مخصوص می باشد که تماما به وسیله کپسول های پلاسنیک مانندی پوشیده شده اند که در اثر فشار شکسته می شوند.

نسخه های کپی کاغذ های کاربن لس جهت افزایش کاربرد در تفکیک اسناد تولید و افزایش سرعت گردش امور اداری در رنگ بندی های متفاوت عرضه می گردند این کاغذ ها هم به صورت بند جهت استفاده در چاپخانه ها برای چاپ فاکتور و غیره و هم به صورت آماده و برش خورده، جهت استفاده در مصارف خانگی، شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه ها و قابل چاپ از طریق پرینتر های خانگی موجود می باشد. کاغذ های کاربن لس به صورت 2 برگی و 3 برگی موجود می باشند.

در کاغذ های کاربن لس که به کاغذ های خود کپی مشهور هستند باید توجه شود که این کاغذها زمان مصرف دارند و پس از تاریخ مصرف , حساسیت خود را ازدست می دهند.

کاربرد ها

کاغذ کاربن لس یا خود کپی دارای گرماژ 40 تا 240 گرم است و از این نوع کاغذ بیشتر در فاکتورها، قبض ها، فرم ها و قرارداد های چند نسخه ای نیاز به یک یا چند کپی از نسخه اصلی داریم، استفاده می شود. این کاغذ ها هم به صورت بند جهت استفاده در چابخانه ها برای چاپ فاکتور و هم بهصورت آماده نیز برش خورده، جهت استفاده در مصارف خانگی، شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها و هم چنین قابل چاپ از طریق پرینتر های خانگی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>