اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپیسر

اسپیسرها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به نمونه های فلزی، بتنی و پلاستیکی اشاره کرد. در ادامه به بیان نکات بیش تر در مورد هرکدام می پردازیم.

  • اسپیسر فلزی

اسپیسرهای فلزی به گونه ای هستند که معمولا به شکل میلگرد خم شده و یا مفتول مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی اسپیسرهای فلزی باید به گونه ای باشد که میلگرد به راحتی بر روی آن ها قرار بگیرد.

  • اسپیسر بتنی

آن چه که در ساخت اسپیسرهای بتنی حائز اهمیت می باشد، استفاده از بتنی است که با بتن مسلح یکسان باشد. اهمیت این موضوع به دلیل یکسان بودن ضریب حرارتی آن ها می باشد. فضاساز یا اسپیسرهای بتنی باید فاقد هرگونه مواد خورنده بوده و هیچ گونه تخلخلی در آن ها وجود نداشته باشد.

این گونه اسپیسرها نسبت به سایر اسپیسرها از سختی بالاتری برخوردار بوده و قیمت بالاتری نیز دارند. استفاده از این نمونه مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به افزایش مقاومت بتن در برابر نفوذ آب و افزایش چسبندگی بتن و اسپیسر اشاره کرد.

  • اسپیسر پلاستیکی

اسپیسرهای پلاستیکی نسبت به نمونه های فلزی و بتنی از قیمت پایین تری برخوردار می باشند و از این رو استفاده از آن ها نسبت به سایر فضاسازها بیش تر می باشد. یکی از نقاط ضعف استفاده از این اسپیسرها، عدم چسبندگی خوب آن ها به بتن می باشد.

از دیگر معایب استفاده از این نمونه اسپیسر می توان به تفاوت ضریب حرارتی بتن و پلاستیک اشاره کرد که این امر می تواند سبب بروز مشکلاتی شود. اسپیسرهای پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی مقاوم نیستند و به همین خاطر باید از تعداد بیش تری از آن ها استفاده کرد.

در کنار معایب استفاده از اسپیسرهای پلاستیکی، استفاده از آن ها مزایایی نیز به همراه دارد که از جمله می توان به صرفه اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، وزن سبک، نیاز به نیروی انسانی کم تر برای اجرا و افزایش سرعت اجرا اشاره کرد.

اسپیسر

انواع اسپیسر از لحاظ اندازه
یکی از معیارهایی که می توانید در انتخاب و خرید اسپیسرها به آن توجه کنید، اندازه آن می باشد. اسپیسرها اندازه های متفاوتی دارند که بنابر نوع پروژه و شکل و اندازه ای که نیاز دارید می توانید اسپیسر موردنظر خود را خریداری کنید. در حال حاضر رایج ترین و پرکاربردترین اسپیسرهای موجود در بازار به سه دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • اسپیسر سه سانتی متری

این نوع اسپیسر برای ایجاد فاصله 3 سانتی متری بین میلگرد و پوشش بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. از اسپیسرهای سه سانتی متری معمولا در پروژه هایی با حجم بتن ریزی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. از این محصول می توان در بتن ریزی ستون ها، بتن ریزی دیوارهای نازک و اجای استخر بتنی استفاده کرد.

  • اسپیسر پنج سانتی متری

از اسپیسرهای 5 سانتی متری در پروژه هایی با حجم بتن ریزی متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع محصول بیشتر برای بتن ریزی سقف و ستون های بزرگ استفاده می شود. در صورتی که اندازه میلگردها متوسط یا بزرگ باشند، این اسپیسرها می توانند پوشش خوبی برای آن ها ایجاد کنند و مانع از خوردگی آن ها شوند.

  • اسپیسر هفت سانتی متری

از اسپیسرهای هفت سانتی متری می توان در پروژه های عظیمی مانند بتن ریزی فونداسیون و یا بتن ریزی سقف های حجیم استفاده کرد. همچنین اسپیسرهای 7 سانتی برای بتن ریزی ستون پل های هوایی، تونل ها و منابع آب بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>